کد خبر : 2011193 | 10 فروردين 1403 ساعت 20:25 | 7K بازدید | 5 دیدگاه

افاضلی: خوب کار کنید و به تیم ملی برسید؛

راه ملی‌پوش شدن جوان‌ها تشریح شد

مشاور فنی سرمربی تیم ملی تاکید کرد پروسه جوانگرایی در تیم ایران به‌طور جدی آغاز شده است.

راه ملی‌پوش شدن جوان‌ها تشریح شد

به گزارش "ورزش سه"، هومن افاضلی که امروز در زمین شماره چهار مجموعه ورزشی آزادی حضور یافت و دیدار تدارکاتی تیم‌های گل‌گهر و ذوب‌آهن را از نزدیک نظاره کرد، در حاشیه این مسابقه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو گفت: پس از جام ملت‌های آسیا که محدودیت در تغییر در فهرست تیم ملی داشتیم، سعی کردیم شرایط نرمال برای تیم به وجود بیاوریم و در کنار بهره‌گیری از نفرات با تجربه، از سرمایه‌های فوتبال هم استفاده کنیم.

او ادامه داد: با توجه به پایان جام ملت‌ها، کم کم پروسه ورود بازیکنان جوان به تیم ملی آغاز شده و سعی بر این است تا کادر فنی تیم ملی بتوانند نفرات مستعد و مناسب که در لیگ برتر هستند و می‌توانند در میان مدت و دراز مدت به تیم ملی کمک کنند و جای بزرگترها را بگیرند، به تیم اضافه شوند که تیم ملی نیز در همین مسیر قدم برمی‌دارد و آقای قلعه‌نویی و کادر فنی در تلاش هستند تا این شرایط را به وجود بیاورند و میانگین سنی تیم ملی را کمتر کنند و از جوانان بهره ببرند.

1924402

مشاور فنی سرمربی تیم ملی ایران اضافه کرد: مجبور هستیم به سمت جوانگرایی برویم، چراکه در برخی از پست‌ها نمی‌توانید با بعضی از بازیکنان در تورنمنت‌های آینده حضور پیدا کنید؛ هرچند سن، نشان دهنده عملکرد کاری بازیکنان نیست و کیفیت عملکردشان اهمیت دارد ولی باید نگاه میان مدت و دراز مدت نیز داشته باشید.

افاضلی یادآور شد: در تیم ملی با توجه به اهمیت نتایج و فعالیتی که محدود به تاریخ‌های فیفا است و خارج از این زمان نمی‌توانید مسابقه دوستانه داشته باشید، کار برای کادر فنی سخت می‌شود. در همین حین با توجه به محدودیت‌ها، سعی شده تا جوانگرایی آغاز شود و در دو مسابقه گذشته هم چنین موضوعی را دیدید و تغییرات در حال انجام است. هر بازیکن جوانی اگر کیفیت لازم را داشته باشد، می‌تواند به تیم ملی دعوت شود و بازی کند و از سوی دیگر شرایط دیگری نیز وجود دارد.

او درباره اهمیت سرمایه‌گذاری در فوتبال عربستان و کمک به تیم ملی این کشور ابراز کرد: مطمئنا در کوتاه مدت کمک خواهد کرد، اما آنها غیر از بحث فوتبال، در بحث اقتصادی نیز پیشرفت کردند، اما اینگونه سرمایه گذاری‌ها در کوتاه مدت هزینه‌های بسیار زیادی بر جای می‌گذارد ولی اگر برنامه دراز مدت داشته باشید و بتوانید این روند را ادامه بدهید، قطعا اتفاقات بزرگ برای فوتبال و اقتصاد عربستان رخ می‌دهد، اما اگر کار تبلیغی و کوتاه مدت باشد، ارزش این همه هزینه ندارد ولی اگر دراز مدت باشد، کمک زیادی به آنها خواهد کرد و حتی در فوتبال اروپا نیز تاثیر می‌گذارد.

دیدگاه‌ها