کد خبر : 2012288 | 17 فروردين 1403 ساعت 00:06 | 13.3K بازدید | 33 دیدگاه

با گل‌های نونیز، مک آلیستر و خاکپو

لیورپول 3-1 شفیلد: کلوپ آرتتا را پایین کشید!

لیورپول در بازی هفته سی و یکم لیگ برتر انگلیس شفیلدیونایتد قعرنشین را با نتیجه 3-1 شکست داد.

لیورپول 3-1 شفیلد: کلوپ آرتتا را پایین کشید!

به گزارش "ورزش سه"، در بازی هفته سی و یکم لیگ برتر انگلیس لیورپول امشب از شفیلدیونایتد میزبانی کرد که با نتیجه 3-1 برنده شد تا همچنان صدر جدول رده‌بندی را در اختیار داشته باشد.

لیورپول که طی 6 بازی قبلی مقابل شفیلدیونایتد برنده شده بود و در مقابل 19 گل زده فقط یک گل دریافت کرده بود، با حمله سریع حریف می‌رفت که غافلگیر شود، اما واکنش کایمن کلهر در دقیقه یک ضربه خطرناک مک‌آتی را مهار کرد.

ویدئو: 328964

پس از اینکه لحظات ابتدایی بازی در اختیار تیم میهمان بود، قبل از پایان دقیقه 10 لیورپول روی جریان بازی تسلط بیشتری پیدا کرد و به سمت دروازه حریف حمله‌ور شد.

لیورپول روی پرس منظم در حوالی دروازه شفیلد موفق شد به گل برسد. پس از پاس به عقب مدافع شفیلد برای ایو گربیک، او سعی کرد با یک ارسال بلند بازی را به زمین لیورپول ببرد که ضربه این دروازه‌بان به داروین نونیز برخورد کرد و به سمت دروازه برگشت تا اولین گل لیورپول به نام این مهاجم اروگوئه‌ای نوشته شود.

2007249

فشار حملات لیورپول پس از گل بیشتر شد و نونیز یک فرصت دیگر در دقیقه 22 داشت اما ضربه محکم او با برخورد به مدافعان، دور شد. در دقیقه 27 این بازی بازیکنان مسلمان دو تیم فرصتی داشتند تا افطار کنند.

در دقیقه 28 شفیلد فرصت خوبی از روی یک ضربه ایستگاهی داشت اما ضربه مک‌آتی بدون مشکل در دستان کلهر قرار گرفت. در دقیقه 34 لوئیس دیاز پس از دریافت پاس از الکسیس مک آلیستر سعی کرد از فاصله تقریبا دور با ضربه بلند توپ را وارد دروازه کند و دروازه‌بان حریف را غافلگیر کند اما ضربه او را فاصله کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 42 دیاز روی حرکت انفرادی خود به سمت محوطه جریمه نزدیک شد و فرصت ایده‌آلی داشت تا توپ را به رایان گراونبرخ و یا داروین نونیز پاس بدهد اما خودخواهانه به توپ ضربه زد که شوت او در دست ایبو گربیج قرار گرفت. این نیمه با وجود تلاش دو تیم با برتری لیورپول به پایان رسید.

2007250

لیورپول بازی را هجومی آغاز کرد و اولین فرصت جدی آن‌ها در دقیقه 50 رقم خورد که محمد صلاح با یک ضربه والی به سمت دروازه شانس گلزنی خود را امتحان کرد اما زحمتی برای دروازه‌بان حریف جهت مهار آن ایجاد نکرد.

لیورپول در نیمه دوم شاهد تلاش شفیلد برای جبران این اختلاف بود که در دقیقه 58 غافلگیر شد. روی ارسال بلند به محوطه جریمه لیورپول، ضربه سر گوستاوو هامر به پای کانر بردلی که مقابل کلهر ایستاده بود برخورد کرد و پس از تغییر جهت وارد دروازه شد تا این گل به نام مدافع لیورپول نوشته شود.

2007255

دو دقیقه پس از گل تساوی، یورگن کلوپ دست به تغییر زد و محمد صلاح را که در این بازی اثرگذاری خاصی نداشت با هاروی الیوت تعویض کرد، همچنین اندو رابرتسون به جای گراونبرخ وارد زمین شد.

روی ارسال بلند ضربه کرنر به سمت دروازه شفیلد، ویرژیل فن دایک شانس گلزنی خود را امتحان کرد اما ضربه خطرناک او با شیرجه ایو گربیک مهار شد.

در دقیقه 74 اولین اثرگذاری بازیکنان تعویضی لیورپول مشاهده شد که روی پاس الیوت در محوطه جریمه رابرتسون به توپ ضربه زد اما شوت او به تور کنار دروازه برخورد کرد. دو دقیقه پس از این حمله لیورپول به گل دوم رسید.

پس از دفع ارسال به سمت دروازه شفیلدیونایتد، توپ در حوالی محوطه جریمه سرگردان بود که الکسیس مک آلیستر با ضربه مهار نشدنی بیرون پای راست آن را به گوشه دروازه حریف فرستاد و تیمش را پیش انداخت.

2007259

لیورپول با هیجان این گل بیشتر روی جریان بازی تسلط پیدا کرد و اندک حملات شفیلدیونایتد هم تکرار نمی‌شد تا اینکه یک شانس گلزنی دیگر ایجاد شد. مک آلیستر در دقیقه 85 یک ضربه ایستگاهی دیدنی را به سمت دروازه فرستاد اما بدشانس بود که با برخورد به تیرک به گل تبدیل نشد.

لیورپول که با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی را کنترل می‌کرد روی شروع یک حرکت از دروازه و رسیدن توپ به کناره‌ها، برای کودی خاکپو فرصت گلزنی ایجاد کرد. در دقیقه 90 خاکپو که به محوطه جریمه نفوذ کرده بود موفق شد ارسال دقیق رابرتسون را با ضربه سر به گوشه دروازه بفرستد و نام خود را در بین گلزنان بازی امشب بگنجاند.

2007260

بر این بازی 7 دقیقه وقت اضافه درنظر گرفته شد که در آن لحظات هم لیورپول تیم برتر بود و اجازه نفوذ به حریف نداد تا در نهایت با کسب 3 امتیاز بازی امشب، در صدر جدول رده‌بندی 70 امتیازی شود. شفیلدیونایتد قعرنشین هم 15 امتیازی باقی ماند.

آرسنال شب گذشته با نتیجه 2-0 موفق به شکست لوتون تاون شده بود و با یک بازی بیشتر نسبت به لیورپول با 68 امتیاز به صدر جدول صعود کرد. میکل آرتتا و شاگردانش امیدواری زیادی داشتند که لیورپول امشب امتیاز از دست بدهد اما یورگن کلوپ آن‌ها را ناامید کرد.

دیدگاه‌ها