کد خبر : 2012376 | 17 فروردين 1403 ساعت 14:25 | 52.6K بازدید | 53 دیدگاه

چه کردی الکسیس

غوغای ماکا: کلوپ جرارد خودش را پیدا کرد

یورگن کلوپ هرگز مربی استیون جرارد نبود ولی می‌تواند خوشحال باشد که در آخرین فصل حضورش در لیورپول نابغه‌ای مثل مک آلیستر را دارد.

غوغای ماکا: کلوپ جرارد خودش را پیدا کرد

به گزارش "ورزش سه"، شاید یکی از افسوس‌های یورگن کلوپ در آنفیلد این باشد که در لیورپول هرگز نتوانست مربی استیون جرارد باشد. با این حال، مربی لیورپول امسال الکسیس مک آلیستر را پیدا کرده است که او را می‌توان استیون جرارد جدید قرمزها دانست. بازیکن سابق برایتون که تابستان امسال در ازای 42 میلیون یورو به لیورپول آمد، به یکی از خریدهای ممتاز فصل تبدیل شده است.

2007392

ملی پوش آرژانتینی، قهرمان جهان در قطر، بازوبند کاپیتانی نمی‌بندد اما او به عنوان یکی از رهبران لیورپول در داخل و خارج از زمین ظاهر شده است. گلی که دیشب به شفیلد زد و نزدیک بود تور را پاره کند، گلی مشابه گل‌های جرارد بود. انگار استیوی برگشته بود و یکی از آن گل‌های معروفش را زد. 

کلوپ که در پایان مسابقه مک آلیستر را در آغوش گرفته بود، گفت: «ما برای تغییر وضعیت به گل فوق‌العاده ماکا نیاز داشتیم (بازی 1-1 بود).»

مقایسه او با جرارد تصادفی نیست. ضربه او بسیار یادآور ضربه "استیوی" در برابر المپیاکوس در لیگ قهرمانان اروپا 05-2004 بود. "ال کلرادو" - لقبی که او از پدرش به ارث برده است، به اولین هافبک لیورپول از سال 2013 تبدیل شد که در شش بازی متوالی در تمام رقابت‌ها گل زده یا پاس گل داده است. او با رکورد کاپیتان سابق قرمزها برابری کرد.

2007397

6 گل و 7 پاس گل در 36 بازی به خوبی نشان می‌دهد ماکا چه ستاره فوق‌العاده ارزشمندی است. مطمئناً هیچ کدام گل‌ها به اندازه گل برابر شفیلد یونایتد مهم نیستند. اگرچه از نظر زیبایی می‌توان به گل او برابر فولام (4-3) نیز اشاره کرد.

مک آلیستر به شوخی گفت: «آنها هر دو خوب و زیبا بودند. ما با هم بحث می‌کردیم که کدام یک بهتر است. در مقابل فولام به من گفتند که شانسی گل زدم، بنابراین باید به آنها ثابت می‌کردم که اشتباه می‌کنند.»

2007396
2007393

ماکا ممکن است گام‌ها یا توان بدنی جرارد را نداشته باشد، اما روحیه همه جانبه جرارد را به اشتراک می‌گذارد. بازیکن سابق برایتون موقعیت گل خلق می‌کند، توپ را در زمین پخش می‌کند و گل می‌زند. او می‌تواند هر خط دفاعی را ویران کند. او دومین بازیکن لیگ برتری است که بیشترین توپ را ریکاوری کرده (55)، نهمین بازیکنی است که بیشترین تکل (72) را زده و دهمین بازیکنی است که بیشترین خطا را انجام می‌دهد (40). علاوه بر این، او را هر جا که بگذارند، می‌درخشد.

2007394

در مقابل شفیلد یونایتد او مجبور شد در غیاب اندو هافبک دفاعی باشد. کلوپ در این رابطه گفت: «من این سوال را درک می‌کنم که بهترین پست برای او چیست. من او را به عنوان شماره هشت ترجیح می‌دهم، اما ما در سرزمین رویاها نیستیم. او باید شماره 6 بازی می‌کرد و در حالی که یک بازیکن محوری نیست، یک بازی عالی انجام داد. از نظر دفاعی او خیلی خوب است. ما نقشه را تغییر دادیم و من نمی‌دانم که آیا قبلاً در پست هافبک دفاعی بازی کرده بود یا خیر، اما تاثیر او روی بازی تیم بسیار زیاد بود.»

خرید او را می‌توان تقریباً یک موفقیت بزرگ برای مربی سرخ‌ها در نظر گرفت: «او هیچ محدودیتی ندارد و یک بازیکن فوق‌العاده مهم برای ما و پسر بزرگی است. من به شدت او را می‌خواستم.»

دیدگاه‌ها