کد خبر : 2012496 | 18 فروردين 1403 ساعت 01:12 | 21.6K بازدید | 16 دیدگاه

تقابل‌های جذاب پوچتینو و تن‌هاخ

تن‌هاخ تا آخر عمر کابوس پوچتینو را می‌بیند! (عکس)

مائوریسیو پوچتینو شب گذشته برای دومین بار در دوران مربی‌گری‌اش موفق شد اریک تن‌هاخ را با کامبکی فوق‌العاده در دقایق پایانی شکست دهد.

تن‌هاخ تا آخر عمر کابوس پوچتینو را می‌بیند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مائوریسیو پوچتینو فقط ۴ بار برابر اریک تن‌هاخ قرار گرفته اما در این تقابل‌ها ۲ برد ماندگار و به‌یادماندنی کسب کرده که بعید است مربی هلندی لحظه‌ای آنها را فراموش کند.

اولین تقابل آنها زمانی بود که تن‌هاخ هدایت آژاکس را برعهده داشت و پوچتینو سرمربی تاتنهام بود. آژاکس که شگفتی‌ساز آن فصل لیگ قهرمانان اروپا بود در نیمه‌نهایی به تاتنهام برخورد کرده بود. در بازی رفت آژاکس در لندن با گل دونی فن د بیک میزبان را شکست داد اما بازی برگشت اتفاقات عجیبی رخ داد.

2007639

تیم پوچتینو که نیاز داشت حداقل ۱-۰ ببرد که بازی را به وقت اضافه بکشاند، در همان دقایق ابتدایی دو گل دریافت کرد و در مجموع ۳-۰ عقب افتاد. امید چندانی برای صعود باقی نمانده بود تا اینکه در نیمه دوم ورق برگشت. 

لوکاس مورا مردی بود که باور داشت تاتنهام می‌تواند به فینال برود. دو گل در دقایق ۵۵ و ۵۹ بازی را مساوی کرد اما آژاکس همچنان یک گل جلوتر بود. بخت با مورا و پوچتینو یار بود. در دقیقه ۶+۹۰ تاتنهام با یک گل دیگر از ستاره برزیلی بازی را ۳-۲ کرد و با توجه به قانون گل زده در خانه حریف راهی فینال شد.

کل بازیکنان آژاکس به زمین افتادند و کل نیمکت‌نشینان تاتنهام از خوشحالی به زمین ریختند. این یکی از بهترین شب‌های دوران مربی‌گری پوچتینو بود و برعکس برای تن‌هاخ تبدیل به یک کابوس شد. کابوسی که شب گذشته هم به سراغ مربی هلندی رفت.

2007638

پنجشنبه شب که یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این فصل فوتبال اروپا رقم خورد، چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان منچستر یونایتد بود. یک تقابل دیگر از پوچ و تن‌هاخ. در ابتدای بازی آبی‌ها توانستند با گل‌های کانر گالاگر و کول پالمر به برتری ۲-۰ برسند اما پیش از پایان نیمه اول یونایتدها بازی را مساوی کردند.

در نیمه دوم هم آلخاندرو گارناچو دومین گلش را در بازی زد و بازی را ۳-۲ کرد. همه چیز تا دقیقه ۹+۹۰ عادی بود اما می‌توان گفت تنها کسانی که پایان را قبول نکرده بودند، پوچتینو و تن‌هاخ بودند که آن بازی آژاکس-تاتنهام را در ذهن‌شان داشتند. دو گل برای چلسی در دقایق ۱۰+۹۰ و ۱۱+۹۰ و هت‌تریک کول پالمر که یادآور هت‌تریک لوکاس مورا بود دومین کامبک شگفت‌انگیز پوچتینو مقابل تن‌هاخ را رقم زد.

2007640

دیدگاه‌ها