کد خبر : 2012794 | 19 فروردين 1403 ساعت 08:50 | 9.7K بازدید | 6 دیدگاه

کادر فنی را تحت‌فشار نگذارید؛

حرف‌های جوان‌ترین بازیکن تیم ملی در مورد جوانگرایی!

محمد قربانی که به‌تازگی پیراهن تیم ملی را پوشیده، در حمایت از قلعه‌نویی می‌گوید جوانگرایی یکی از برنامه‌های اصلی سرمربی تیم ملی است اما به زمان نیاز دارد.

حرف‌های جوان‌ترین بازیکن تیم ملی در مورد جوانگرایی!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری، محمد قربانی در بازی با ترکمنستان نخستین بازی ملی‌اش را انجام داد تا به یکی از بزرگ‌ترین هدف‌های ورزشی‌اش برسد. قربانی برای نخستین‌بار با پیراهن نساجی در لیگ برتر درخشید و با تشخیص ژوزه مورایس به سپاهان رفت. با بازی‌هایی هم که برای تیم اصفهانی انجام داد، نظر روس‌ها را جلب کرد و راهی تیم اورنبورگ شد. قربانی سال گذشته وقتی از آرزوها و برنامه‌هایش صحبت می‌کرد، گفته بود که هدف اصلی‌اش بازی در تیم ملی ایران است و در شروع امسال این اتفاق برای او افتاد و در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی و در 2بازی حاضر بود. درباره این تجربه با او صحبت کرده‌ایم.

بولت پرسپولیساز 2بازی رفت و برگشت با ترکمنستان شروع کنیم. پیروزی در این دو بازی هم برای شما قابل پیش‌بینی بود، درست است؟
ایران و ترکمنستان با یکدیگر قابل قیاس نیستند ولی در فوتبال امروزی همه تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند و این را در جام‌ملت‌های آسیا هم دیدیم. ما در تهران 5گل به آنها زدیم ولی در بازی برگشت کارمان سخت بود و بازی روی چمن مصنوعی هم آزاردهنده بود. با این حال، خدا را شکر که هر دو بازی را بردیم تا در صدر جدول باشیم.

2005825

بولت پرسپولیسولی ازبکستان هم با ایران هم‌امتیاز است و فقط با تفاضل گل در رده دوم قرار دارد.
بله، ولی ما در بازی برگشت آنها را شکست خواهیم داد و هدفمان این است که در این گروه تا آخرین بازی صدرنشین باشیم.

بولت پرسپولیسبا توجه به افزایش سهمیه‌ آسیا، قبول داری صعود به جام‌جهانی دستاورد مهمی برای تیم ملی محسوب نمی‌شود؟
جام‌جهانی مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی در دنیا‌ست و هر تیمی از هر کشوری آرزو دارد در این جام‌ بازی کند. شما تصور کنید اگر نتوانیم به جام‌جهانی برویم چه جوی در فوتبال ایران ایجاد می‌شود. نمی‌توان گفت صعود به جام‌جهانی اهمیت ندارد ولی مهم این است که بتوانیم در این جام یک اتفاق خوب را رقم بزنیم.

بولت پرسپولیسسرانجام برای تیم ملی بزرگسالان هم بازی کردی و حتما احساس خوبی داری؟
آرزوی هر بازیکنی است که برای تیم ملی کشورش بازی کند. خوشحالم که در بازی با ترکمنستان با اعتماد کادر فنی و آقای قلعه‌نویی بازی کردم. خیلی انگیزه دارم تا در آینده هم جزو بازیکنان تیم ملی باشم و بازی کنم.

2004486

بولت پرسپولیسفکر می‌کنی در جام‌جهانی بعدی بازی کنی؟
رویای هر بازیکنی بازی در جام‌جهانی است و امیدوارم این اتفاق را در جام بعدی تجربه کنم.

بولت پرسپولیستعدادی از بازیکنان جوانی که به اردو دعوت شده‌اند، به بازی گرفته نشدند و همین موضوع انتقادهایی را از کادر فنی تیم ملی به همراه داشت. در این خصوص چه صحبتی داری؟
نباید کادر فنی تیم ملی را تحت فشار بگذاریم. بحث جوانگرایی در تیم ملی، موضوعی است که باید به مرور زمان انجام شود و اجرای کامل این کار در کوتاه‌مدت شدنی نیست. در همین دو مسابقه‌ای که با ازبکستان داشتیم، چند بازیکن جوان بازی کردند و آنهایی که بازی نکردند هم قطعا در آینده می‌توانند این فرصت را داشته باشند تا برای تیم ملی بازی کنند. مطمئن باشید جوانگرایی، جزو مهم‌ترین اهداف کادر فنی تیم ملی است.

بولت پرسپولیسجو اردوی تیم ملی را چطور دیدی؟
جو اردو واقعا خوب بود. بزرگ‌ترهای تیم هم هوای جوان‌ترها را داشتند و همه‌‌چیز عالی بود.

1992743

بولت پرسپولیسسپاهان  و مورایس
سپاهان تیمی است که از صمیم قلب دوستش دارم و دلم برای همبازی‌های سابقم تنگ شده است. امیدوارم سپاهان امسال با قهرمانی در لیگ برتر، هوادارانش را خوشحال کند. نمی‌توانم رد پای مورایس را در پیشرفت فوتبالی‌ام نادیده بگیرم. او واقعا به پیشرفت من کمک کرد و چیزهای زیادی از این مربی یاد گرفتم.

بولت پرسپولیسطلسم شکنی؟
صعود از مرحله گروهی جام جهانی؟ با حرف‌زدن که چیزی درست نمی‌شود. ما باید سخت تلاش کنیم و خیلی چیزها را در فوتبال تغییر بدهیم. فوتبال ایران از لحاظ زیرساخت‌ها، زمین تمرین، زمین مسابقه و... با مشکلات زیادی روبه‌رو‌ست. وقتی این مشکلات برطرف نشود، لیگ ما هم نمی‌تواند خروجی خوبی داشته باشد و این موضوع ناخودآگاه در عملکرد تیم ملی هم تأثیر می‌گذارد. ما باید به‌معنای واقعی این مشکلات را برطرف کنیم تا با بهترین شرایط راهی جام‌جهانی شویم.

دیدگاه‌ها