کد خبر : 2012807 | 19 فروردين 1403 ساعت 08:48 | 5.3K بازدید | 3 دیدگاه

برنامه ویژه رای ارتقای رنکینگ نوشاد عالمیان

نوشاد عالمیان که تنها امید فدراسیون تنیس روی میز برای کسب سهیمه المپیک از طریق رنکینگ جهانی است به منظور ارتقای جایگاه خود، طی دو ماه آینده در ۶ رویداد مصوب فدراسیون جهانی شرکت می‌کند.

برنامه ویژه رای ارتقای رنکینگ نوشاد عالمیان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، کسب سهمیه از طریق رنکینگ جهانی یکی از مسیرهایی است که فدراسیون تنیس روی میز برای ورود پینگ‌پنگ بازان کشورهای مختلف به بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس تعریف کرده است.

در میان بازیکنان ایران، نوشاد عالمیان بیشتر از دیگر ملی پوشان به کسب سهمیه از این مسیر نزدیک است. او طبق جدیدترین رده‌بندی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی صاحب رده ۷۱ جهان است اما تا پایان خرداد که زمان اعلام رنکینگ المپیکی است، فرصت دارد تا این جایگاه را ارتقا دهد.

به همین منظور شرایطی مهیا شده تا این بازیکن در این مدت در رویدادهای مصوب فدراسیون جهانی تنیس روی میز و تاثیرگذار در رنکینگ جهانی بازیکنان شرکت کند. حضور در این رویدادها از سفر به عربستان و شرکت در رقابت‌های معتبر گرنداسمش ریاض آغاز می‌شود و تا رقابت‌های استار کانتندر اسلوونی ادامه خواهد داشت.

رویدادهایی که قرار است نوشاد عالمیان طی دو ماه آینده در آنها شرکت داشته باشد، به این شرح است:

* گرند اسمش عربستان: ۱۲ تا ۲۳ اردیبهشت
* فیدر ترکیه: ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت
* کانتندر تایوان: اول تا ۶ خرداد
* کانتندر آرژانتین: ۷ تا ۱۳ خرداد 
*کانتندر چک: ۱۴ تا ۲۰ خرداد 
* استار کانتندر اسلوونی: ۲۲ تا ۲۷ خرداد

البته رقابت‌های آسیای میانه (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت - ازبکستان) هم دیگر رویدادی است که نوشاد عالمیان در آن شرکت خواهد کرد. قهرمان این رقابت‌ها صاحب سهمیه المپیک می‌شود و نوشاد عالمیان به عنوان بازیکن انتصابی تیم ملی در آن شرکت می‌کند. قرار است دیگر بازیکن اعزامی به این رقابت‌ها از طریق مسابقات انتخابی تیم ملی مشخص شود.

فدراسیون تنیس روی میز امیدوار است برای نخستین بار بتواند از طریق رنکینگ جهانی، ورودیه بازی‌های المپیک را به دست بیاورد و به همین منظور شرایط حضور در رویدادهای بین‌المللی مختلف را برای نوشاد عالمیان مهیا کرده است.

دیدگاه‌ها