کد خبر : 2013145 | 21 فروردين 1403 ساعت 02:43 | 32.4K بازدید | 29 دیدگاه

سریع‌ترین‌های چمپیونزلیگ

آدیمی و امباپه: کسی به گرد پایشان نمی‌رسد

یوفا سریع‌ترین بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری را اعلام کرد که در صدر همه کریم آدیمی و کیلیان امباپه قرار دارند.

آدیمی و امباپه: کسی به گرد پایشان نمی‌رسد

به گزارش "ورزش سه"، کریم آدیمی، وینگر بوروسیا دورتموند، با سرعت 36.3 کیلومتر در ساعت سریع‌ترین بازیکن لیگ قهرمانان است، در حالی که کیلیان امباپه، رکورد 36.1 کیلومتر در ساعت را دارد. والورده در بین بازیکنان تیم‌های اسپانیایی در صدر جدول قرار دارد.

1872885

طبق آمار رسمی یوفا، آدیمی و امباپه تنها فوتبالیست‌هایی هستند که در این فصل رقابت‌های برتر قاره‌ای از سرعت 36 کیلومتر در ساعت فراتر رفته‌اند.

آدیمی، شروع کننده در سه بازی اخیر تیمش، با زدن 5 گل و ارسال دو پاس گل در 25 بازی فصل جاری، آماده به مصاف اتلتیکو می‌رود. او البته در تنها 11 بازی فصل فیکس بوده است. در سوی دیگر امباپه با اعداد و ارقام حیرت‌انگیز خود بارسلونا را به چالش می‌کشد. کیلیان هم به‌خاطر سرعتش و هم برای تمام ویژگی‌های فنی دیگر، مهره‌ای خطرناک برای همه رقباست.

ملی پوش فرانسوی در میان بهترین گلزنان تورنمنت هم قرار دارد و با 6 گل در کنار آنتوان گریزمان (اتلتیکو مادرید)، ارلینگ هالند (منچستر سیتی) و هری کین (بایرن مونیخ) دیده می‌شود. او در مجموع 39 گل در همه رقابت‌ها نیز زده است.

2008646

زیر 36 کیلومتر، لوئیس اوپندا (لایپزیش) و مارکوس رشفورد (منچستریونایتد) با 35.7 کیلومتر در ساعت قرار دارند. اشرف حکیمی (پاری سن ژرمن) ​​و دایزن مائدا (سلتیک)، با 35.6 و محمد سیماکان (لایپزیش)، ارلینگ هالند (منچستر سیتی) و آلفونسو دیویس (بایرن مونیخ) هر کدام با سرعت 35.5 کیلومتر در ساعت قرار دارند.

در میان تیم‌های اسپانیایی، هیچ بازیکنی تا رده هجدهم حضور ندارد. سریع‌تر از همه فدریکو والورده، هافبک رئال مادرید، با سرعت 35.2 کیلومتر در ساعت است.

دیدگاه‌ها