کد خبر : 2014775 | 28 فروردين 1403 ساعت 04:45 | 14.4K بازدید | 17 دیدگاه

با کارهای او مخالفم اما به تجربه‌اش اعتماد دارم؛

ستاره سابق سپاهان و حمایت کاملا متفاوت از مورایس!

مهدی جعفرپور از هواداران سپاهان درخواست کرد تا پایان فصل از ژوزه مورایس حمایت کنند.

ستاره سابق سپاهان و حمایت کاملا متفاوت از مورایس!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که انتظار می‌رفت سپاهان تا هفته‌های پایانی لیگ در جمع مدعیان باقی بماند و حتی به عنوان قهرمانی نیز دست پیدا کند، با نتایخ ضعیف در نیم فصل دوم به رتبه چهارم جدول سقوط کرد و در حال حاضر ۱۱ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد.

مهدی جعفرپور، هافبک سابق سپاهان، امروز در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص شرایط طلایی‌پوشان و دلایل افت این تیم صحبت کرد و نسبت به بعضی از رفتارهای ژوزه مورایس انتقاداتی وارد کرد.

صحبت‌های جعفرپور را در ادامه می‌خوانید:

از مورایس بعید بود که نتواند تیم را جمع کند
جعفرپور در ابتدا درباره دلایل افت سپاهان در نیم فصل دوم گفت: من یکی از کسانی بودم که فکر می‌کردم سپاهان چند هفته زودتر از موعد مقرر قهرمان شود اما شرایط را طور دیگری رقم زدند و با مسائلی مثل سقف قراردادها یا جذب بازیکنان، تیم را به حاشیه بردند. فکر می‌کنم آقای مورایس باید این مسائل را مدیریت می‌کرد و در جذب بازیکن عملکرد بهتری نشان می‌داد و بازیکنان را با توجه به بزرگی سپاهان به خدمت می‌گرفتند. سرمربی تیم همانطور که وظایف فنی دارد، باید از لحاظ مدیریتی هم خوب عمل کند و حواشی را جمع کند و بازیکنان را کنترل کند. آقای مورایس سرمربی بزرگی هستند و بعید بود که نتوانند این حواشی را جمع و جور کنند. از طرفی فکر می‌کنم در مسائل مربوط به قراردادها هم باید مدیریت بهتری صورت می‌گرفت. این هجمه و محرومیت و کسر امتیاز و بازی نکردن چند بازیکن هم عواملی هستند که روی تیم تاثیر گذاشتند.

 ثبات مدیریتی یکی از عوامل قهرمانی‌های سپاهان بود
او سپس با اشاره به تغییرات مدیریتی باشگاه سپاهان عنوان کرد: یکی از دلایل قهرمانی سپاهان در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰، ثبات مدیریتی بود‌. این موضوع می‌تواند تاثیر به‌سزایی داشته باشد. الان مدیریت تیم سپاهان مشخص نیست و این یک معضل بزرگ است که باید هر چه زودتر حل شود. این مسائل خواه و ناخواه روی تیم تاثیر منفی می‌گذارد. در یک برهه‌ای پرسپولیس هم ثبات مدیریت نداشت و از زمانی که ثبات پیدا کرد، توانست به موفقیت برسد. اگر این موضوع برای سپاهان هم اتفاق بیفتد، می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. در هر صورت همه عوامل مثل بازیکنان، مربیان، مدیریت و... به هم گره خورده‌اند و اگر یکی از آنها نباشد، در کار تیم مشکل ایجاد می‌شود.

2011268

 هواداران خواهان تکرار قهرمانی‌ها هستند
پیشکسوت سپاهان با اشاره به ناراحتی هواداران این تیم از نتایج اظهار داشت: حق طبیعی هواداران است که ناراحت باشند. هواداران یاید مسائل مربوط به تیم را بدانند. الان باید تکلیف مدیریت و سازماندهی تیم مشخص شود و گره‌های تیم باز شود. هواداران، فوتبال را می‌شناسند و می‌دانند کم و کاستی‌ها کجاست. هواداران سپاهان هیچوقت تیم را تنها نگذاشته‌اند و طبیعتا الان خواهان این هستند که نتایج و قهرمانی‌های متعددی که قبلا رخ می‌داد، باز هم تکرار شود.

رفتار سرمربی روی بازیکنان تیم تاثیر می‌گذارد
او در ادامه به انتقاد از مورایس پرداخت و گفت: آقای مورایس مربی بادانشی هستند و من فکر نمی‌کردم با حضور ایشان چنین اتفاقاتی رقم بخورد. اگر شما بعد از باخت به کنسرت بروی، بازیکنان چه کار کنند؟ هر چیزی از سرمربی نشئت می‌گیرد و افکار سرمربی است که به تیم حاکم می‌شود. می‌دانم که این یک موضوع شخصی است اما فوتبال ورزشی است که همه توجهات و نگاه‌ها به سمت آن است و هواداران دارند که بخواهند همه چیز کنترل شود. این مسائل باعث ناراحتی هواداران شده است.

حالا باید رزومه و تجربه مورایس به داد او برسد
وی افزود: سابقه نداشته که سپاهان در طول یک فصل ۸ هفته ببازد و من این را ناامیدکننده می‌دانم. نتایج سپاهان در نیم فصل دوم واقعا ناامیدکننده است و اگر نیم فصل دوم را در نظر بگیریم، سپاهان بین ۲-۳ تیم آخر جدول قرار می‌گیرد. از چنین سرمربی‌ای این انتظار نمی‌رفت و حالا رزومه و تجربه آقای مورایس باید به دادشان برسد و همراه با کادرشان به يکدیگر کمک کنند تا تیم هم از لحاظ روحی و روانی و هم تکنیکی و تاکتیکی به خودش بیاید. هنوز هم چیزی از دست نرفته و تیم فرصت دارد که خودش را جمع و جور کنند و حتی به قهرمانی هم برسد. ما سابقه این را داشتیم که ۹-۱۰ امتیاز عقب باشیم و قهرمان شویم.

2011269

هواداران صبر کنند، تغییر سرمربی کمک نمی‌کند
جعفرپور در پاسخ به اینکه آیا قطع همکاری با مورایس در این مقطع می‌تواند تصمیم درستی باشد، گفت: الان به جز حمایت نمی‌شود کاری کرد. اگر بخواهیم سرمربی عوض کنیم، بدتر می‌شود. بهترین کار این است که حمایت شود. الان مربی عوض شود، اگر نتیجه بگیرد می‌گوید من نتیجه گرفتم و اگر نتیجه نگیرد، می‌گوید من تیم را نبسته بودم و در بدترین شرایط تحویل گرفتم. بهترین تصمیم این است که با آقای مورایس ادامه بدهیم. آقای مورایس مربی فوق‌العاده‌ای هستند اما جوی که برای سپاهان راه انداختند، جو نامساعدی بود؛ البته بعید بود که بازیکنان و کادرفنی تیم در این جو قرار بگیرند و خودشان را ببازند و این بازی‌ها را نشان بدهند. در سال‌های قبل هم که سپاهان قهرمان شد، همین ناداوری‌ها و بی‌مهری‌ها نسبت به فوتبال اصفهان بود، اما اگر توپ‌ها داخل دروازه برود و نظم تیمی بالا باشد، می‌توان با همه اینها مقابله کرد. در مجموع الان تغییر مربی هیچ کمکی به سپاهان نمی‌کند و ان‌شاءالله تیم به خودش بیاید و هواداران هم صبر و تحمل‌شان را بالا ببرند.

حتما اتفاقاتی پشت پرده رخ می‌دهد که این صحبت‌ها هست
او در پاسخ به اینکه آیا او هم فکر می‌کند از برخی از تیم‌ها حمایت خاصی صورت می‌گیرد، گفت: وقتی این افکار به وجود آمده و چنین هجمه‌ای وارد شده، پس یک موضوعی پشت پرده هست. ما نمی‌خواهیم بگوییم از یک یا دو تیم خاص حمایت می‌شود، اما تا نباشید چیزکی، مردم نگویند چیزها! وقتی اکثر تیم‌ها به صورت مشترک این حرف را می‌زنند، حتما چیزی بوده است. همین فشاری که امسال یا سال‌های قبل رای سپاهان آوردند و یا اینکه آقای افشاریان در برنامه زنده گفت تا من بودم پرسپولیس همیشه قهرمان بوده، باعث می‌شود چنین افکاری ایجاد شود.

سپاهان دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد
هافبک سابق سپاهان در پاسخ به اینکه چقدر امیدوار است این تیم از هفته آینده به شرایط ایده‌آل برسد، گفت: سپاهان بازیکنان بزرگ و کادرفنی باتجربه‌‌ای دارد و من باورم نمی‌شود که به این روز افتاده است. این تیم فقط نیاز به همت و اتحاد دارد و الان اعضای تیم باید به خودشان بگویند چیزی بدتر از این نیست و چیزی برای از دست دادن وجود ندارد و بنابراین این با آرامش و تمرکز وارد زمین شوند. من از هواداران هم خواهش می‌کنم حمایت را بیشتر کنند، چون هر چه فشار را بالاتر ببرند، شرایط بدتر می‌شود. با بازی‌های خوبی که بازیکنان سپاهان در نیم فصل اول به نمایش گذاشتند، انتظارات از آنها بالاست و اگر بتوانند از بازی آینده هم ۵۰ درصد خودشان را نشان بدهند، تیم باز هم تبدیل به یک غول در آسیا می‌شود.

مورایس اجازه نمی‌دهد کسی سمت تیم برود
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به گلایه از عدم حضور هواداران در تمرینات پرداخت و گفت: من از جزئیات مشکلات تیم خبر ندارم، چون آقای مورایس اصلا اجازه نمی‌دهد که کسی سمت تیم برود. اگر هواداران به تمرین بروند و بازیکنان متوجه می‌شوند که حواس هواداران هست، در عملکرد خودشان را تغییر می‌دهند و با تمرکز بیشتری کارشان را دنبال می‌کنند. این حق طبیعی هواداران است که بخواهند به تمرینات بروند و وقتی این اجازه به آنها داده نمی‌شود، ناراحت می‌شوند و آرامش‌شان از  بین می‌رود.

 هواداران فقط حمایت کنند
جعفرپور با تاکید بر اینکه در صورت ادامه این نتایج مورایس باید در پایان فصل جدا شود، گفت: به نظر من در صورت ادامه این نتایج نیاز به ایجاد تغییر است، البته این نظر شخصی من است. با این حال در حال حاضر هواداران باید فقط باید حمایت کنند. اگر قرار است تغییری هم انجام شود، باید آخر فصل انجام شود. الان تغییر مربی به تیم کمک نمی‌کند و شرایط را بدتر هم می‌کند. شما نگاه کنید، محرم نویدکیا دو سال عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و تیم را ۶۵ امتیاز دوم کرد اما از او حمایت لازم صورت نگرفت. اگر از او حمایت می‌شد، سپاهان در دو سال گذشته حداقل به یک قهرمانی رسیده بود. ای کاش در آن زمان هم‌ حمایت شده بود.

دیدگاه‌ها