کد خبر : 2020287 | 21 اردیبهشت 1403 ساعت 09:56 | 58.9K بازدید | 13 دیدگاه

تاریخی: مربی اخراجی به فینال اروپا رسید

نام خوزه لوئیس مندلیبار با صعود المپیاکوس به فینال لیگ کنفرانس اروپا در تاریخ این باشگاه ماندگار شد.

تاریخی: مربی اخراجی به فینال اروپا رسید

به گزارش "ورزش سه"، المپیاکوس با کسب جواز صعود به فینال لیگ کنفرانس اروپا به یک شاهکار فوق العاده دست یافته است. هواداران این تیم به خیابان‌ها رفته و خوشحالی خود را بروز دادند.

پس از پیروزی چشمگیر 4-2 در بازی رفت نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا، المپیاکوس شب گذشته در بازی برگشت هم به میزبانی ورزشگاه خانگی‌اش با نتیجه 2-0 مقابل استون ویلا برنده شد تا جواز صعود به فینال را کسب کند.

این دستاورد تاریخی نام المپیاکوس را برای همیشه در تاریخ فوتبال ثبت خواهد کرد. خوزه لوئیس مندلیبار اولین سرمربی‌ای است که المپیاکوس را به فینال اروپایی می‌برد و این فینال قرار است در آتن مقابل فیورنتینا برگزار شود.

او از آوریل سال گذشته اریک تن‌هاخ، ماسیمیلیانو آلگری، ژوزه مورینیو و اونای امری را در مراحل حذفی فوتبال اروپا شکست داده است.

2020178

مندلیبار فصل را خیلی خوب شروع نکرد. او پس از هشت هفته ابتدایی لالیگا به دلیل کسب نتایج ضعیف از هدایت سویا برکنار شد. سویا در شروع فصل در سوپرکاپ اروپا شکست خورد، سپس فصل را با سه شکست پیاپی آغاز کرد و پس از شکست خانگی برابر لاس‌پالماس در پایان هفته هشتم با 8 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفت.

مندلیبار در‌ واقع 6 ماه پس از حضور روی نیمکت این تیم اسپانیایی از سمتش کنار رفته بود. آخرین دستاورد او قهرمانی در لیگ اروپا بود که با شکست رم تحت هدایت ژوزه مورینیو به دست آمده بود.

این مربی 63 ساله اسپانیایی 89 روز پیش به عنوان مربی المپیاکوس انتخاب شد و طی 19 بازی، به 14 برد، 2 تساوی و سه شکست دست پیدا کرده است. مندلیبار که در کارنامه مربیگری‌اش همکاری با تیم‌های ایبار، رئال وایادولید، اوساسونا، اتلتیک بیلبائو، لوانته و آلاوس هم دیده می‌شود، تنها به یک جام یعنی قهرمانی لیگ اروپا دست پیدا کرده و اکنون این شانس را دارد که قهرمانی لیگ کنفرانس اروپا را هم به کارنامه‌اش اضافه کند.

دیدگاه‌ها