کد خبر : 2021266 | 25 اردیبهشت 1403 ساعت 11:12 | 24.7K بازدید | 10 دیدگاه

معجزه گلاسنر در آشیانه عقاب ‌های سلهرست پارک

کریستال پالاس قدم به قدم پپ، ارتتا و کلوپ

کریستال پالاس با مربی جدیدش بهترین روزهای تاریخ خود در لیگ برتر انگلیس را تجربه می‌کند.

کریستال پالاس قدم به قدم پپ، ارتتا و کلوپ

به گزارش "ورزش سه"، هنگامی که در اوایل ماه فوریه روی هاجسون از سمت خود برکنار شد و الیور گلاسنر جای او را روی نیمکت عقاب‌ها گرفت، این تیم ده بازی از شانزده دیدار گذشته‌اش را باخته بود و با حضور در رتبه شانزدهم در معرض سقوط قرار داشت؛ اما در این مدت، آنها بیش از دو برابر منچستر یونایتد امتیاز کسب کرده‌اند و تنها سه تیم منچستر سیتی، آرسنال و چلسی عملکرد بهتری از پالاس داشته‌اند.

با حضور مرد 49 ساله اتریشی و همچنین استفاده از ستاره‌هایی مثل ابریچی ازه و مایکل اولیسه، پالاس پتانسیل واقعی خودش را نشان داده است؛ اگرچه این دو بازیکن از بهترین‌های تیم بوده‌اند، اما بی‌شک ژان فیلیپ ماتتا که در 12 بازی‌اش زیر نظر الیور گلاسنر 10 گل به ثمر رسانده باید به‌عنوان بهترین بازیکن فصل باشگاه انتخاب شود. این مهاجم فرانسوی در 79 بازی برای پاتریک ویرا و روی هاجسون تنها 11 گل زده بود.

کریستال پالاس یازده فصل است که در لیگ برتر به میدان می‌رود اما هیچ‌گاه در رتبه‌ای بالاتر از دهم قرار نگرفته و همیشه با یک نمایش قابل احترام، امتیازی بین 40 تا 50 به‌دست آورده است؛ این اتفاق به نظر در این فصل هم تکرار می‌شود و در بهترین حالت ممکن ۴۹ امتیاز کسب خواهند کرد اما اصلی‌ترین مسئله نمایش تماشاگرپسند تیمی است که در دوران حضور روی هاجسون سبکی بسیار کلاسیک و قدیمی داشت. 

گلاسنر از 12 بازی لیگ برتری که هدایت باشگاه لندنی را برعهده داشته، 21 امتیاز به دست آورده است و تنها پپ و آرتتا بردهای بیشتری از او کسب کرده‌اند و آنها اکنون در شش بازی اخیر خود شکست نخورده‌اند که این آمار از زمان صعود آنها به لیگ برتر انگلیس بی‌سابقه بوده!

در این شش بازی، آنها پس از 7 سال لیورپول را در آنفیلد شکست دادند و رکورد 18 ماهه این تیم در خانه‌اش را از بین بردند. همچنین پیروزی 5 بر 2 برابر وستهم و برد 4 بر 0 مقابل یونایتد که پرگل‌ترین پیروزی تاریخ عقاب‌ها در تاریخ پریمیرلیگ بوده هم در همین مدت رخ داده است.

جدول لیگ برتر از زمانی که الیور گلاسنر هدایت کریستال پالاس را برعهده گرفته است به شرح زیر است:

آرسنال 31 امتیاز
منچستر سیتی 29 امتیاز
لیورپول 22 امتیاز
کریستال پالاس 21 امتیاز (تفاضل بهتر نسبت به چلسی)
چلسی 21 امتیاز
نیوکاسل 20 امتیاز
استون ویلا 19 امتیاز
اورتون 18 امتیاز 
بورنموث 17 امتیاز
تاتنهام 16 امتیاز
وستهم 16 امتیاز
فولام 15 امتیاز
برنتفورد 14 امتیاز
برنلی 11 امتیاز
ولورهمپتون 11 امتیاز
منچستر یونایتد 10 امتیاز
برایتون 10 امتیاز
ناتینگهام فارست 9 امتیاز
لوتون تاون 6 امتیاز
شفیلد یونایتد 3 امتیاز

دیدگاه‌ها