کد خبر : 2023196 | 02 خرداد 1403 ساعت 22:35 | 13.7K بازدید | 9 دیدگاه

درخواست عجیب: تیم‌های سری A را کم کنید!

آئورلیو دی لورنتیس، رئیس باشگاه ناپولی‌، از دولت ایتالیا درخواست کرده تعداد باشگاه‌های حاضر در سری A را کاهش دهد.

درخواست عجیب: تیم‌های سری A را کم کنید!

به گزارش "ورزش سه"، آئورلیو دی لورنتیس، رئیس ناپولی، مخالف ادامه برگزاری رقابت‌های سری A با 20 باشگاه است. او امروز در مقابل مجلس سنا به عنوان بخشی از ارزیابی کلی از چگونگی تغییر و نوسازی فوتبال ایتالیا با خبرنگاران گفتگو کرد. سری A، فدراسیون فوتبال ایتالیا و وزیر ورزش، همگی در مورد چگونگی پیشرفت سطح اول فوتبال این کشور با یک‌دیگر اختلاف دارند.

در حالیکه فدراسیون فوتبال ایتالیا و چندین باشگاه بزرگ برای کاهش دادن سری A از 20 به 18 تیم تلاش کرده بودند تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنند و از ناپایدار شدن لیست مسابقات جلوگیری کنند، اما به صورت علنی آن را بیان نکردند.

دی لورنتیس گفت: "متأسفم که باید اشاره کنم سیاست‌مداران به طور کلی معتقدند دولت نباید به عناصر اقتصادی فوتبال علاقه‌مند باشد. یا بهتر است بگوییم، آن‌ها معتقدند که دولت نمی‌تواند شرایطی را برای حذف میلیاردها بدهی هرساله فوتبال، ایجاد کند. ما درخواست پول نداریم، فقط به دنبال اصلاحات قانونی هستیم که به ما اجازه می‌دهد انرژی اقتصادی و مالی را بازیابی کنیم.

1997722

ما اجازه دادیم سری A از 16 تیم در سال 1986 به 18 و سپس 20 تیم برسد، اما با این روند مسابقات برای فصل‌های آینده به 75-80 تیم افزایش خواهد یافت. بازیکنان فرسوده خواهند شد و نمی‌توانند در طول هر فصل پیشرفت کنند.

درآمد نیز با مقدار انرژی هدر رفته متناسب نیست، جایی که تنها موسسات فوتبالی با تکیه بر شانه‌های ما و سرمایه گذاری‌های ما نتیجه اقتصادی به ارمغان می‌آورند. سری A هرگز قدرت کاهش تعداد باشگاه‌ها را نخواهد داشت، بنابراین دولت باید این کار را انجام دهد و تصمیم بگیرد که باید X و نه Y تعداد باشگاه در سری A وجود داشته باشد.

این لیگ توسط شش، حداکثر هشت باشگاه سرپا مانده و دولت باید این را درک کند. بقیه فقط جای یک تیم را پُر می‌کنند. ما از دولت می‌خواهیم که رای به نفع آن 6 یا 8 باشگاه‌ای را که برای تشکیل لیگ تعیین کننده هستند، تثبیت کند. با وجود این تعداد باشگاه، می‌توانیم یک ساختار اقتصادی در لیگ ایجاد کنیم که به نفع باشگاه‌های کوچک‌تر نیز باشد، اما آن‌ها باید به ما اعتماد کنند، نه اینکه سد راه ما شوند."

دیدگاه‌ها