کد خبر : 2023401 | 03 خرداد 1403 ساعت 21:57 | 28.4K بازدید | 4 دیدگاه

رسمی: سرمربی جدید آژاکس مشخص شد

فرانچسکو فاریولی رسما به‌عنوان سرمربی جدید آژاکس انتخاب شد.

رسمی: سرمربی جدید آژاکس مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، فاریولی یک قرارداد سه ساله امضا کرده که تا سال ۲۰۲۷ ادامه دارد. او اولین مربی ایتالیایی خواهد بود که هدایت آژاکس را برعهده می‌گیرد.

این مربی ۳۵ ساله برای قبول پیشنهاد باشگاه هلندی، سمتش در نیس فرانسه را تنها پس از یک سال ترک کرد. او در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ به نیس پیوست و موفق شد این تیم را که یک فصل قبل از او به مقام نهم رسیده بود، به رتبه پنجم جدول برساند.

آژاکس چهارمین باشگاه دوران مربی‌گری فاریولی خواهد بود که دو دوره ابتدایی خود در این حرفه را از لیگ ترکیه آغاز کرده است. یکی با فاتح کاماگومروک در سال ۲۰۲۱ و دیگری با آلانیا اسپور بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳. با اولی، او جوان‌ترین سرمربی تاریخ سوپر لیگ ترکیه شد.

2025527

او کارش را به‌عنوان مربی دروازه‌بانان در قطر شروع کرد و سپس همین نقش را در تعدادی از باشگاه‌های سری A مانند بنونتو و ساسولو تحت هدایت روبرتو دی‌زربی ادامه داد.

او پس از امضای قرارداد با آژاکس گفت: «بسیار خوشحالم که اینجا در آمستردام هستم.

ما به همراه سایر کارکنانم با جدیت کار می‌کنیم. ما می‌خواهیم به اصول اولیه بازگردیم و با آنچه که آژاکس را به‌عنوان یک باشگاه بزرگ مطرح می‌کند ارتباط برقرار کنیم. ما همچنین می‌خواهیم انرژی جدیدی همراه با شیوه کار و تفکر مثبت به ارمغان بیاوریم.»

دیدگاه‌ها