کد خبر : 2024004 | 06 خرداد 1403 ساعت 04:25 | 9.5K بازدید | 1 دیدگاه

آموزش‌های ما به امید عالیشاه اعتماد به نفس داد

هراتیان: تا VAR نباشد، تعویض ششم ممنوع است

زهره هراتیان در مورد مسائل پزشکی فوتبال ایران و کمک تکنولوژی به بهبود این مسئله صحبت کرد.

هراتیان: تا VAR نباشد، تعویض ششم ممنوع است

به گزارش ورزش سه، دکتر زهره هراتیان رئیس ایفمارک در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه پس از همایش فوتبال در نیمه دوم که توسط کانون مربیان برگزار شد، اظهار داشت: ما در دو ماه اخیر ایست قلبی در حین انجام بازی، بعد از بازی و در خواب در فوتبال و فوتسال داشتیم و در مربیان هم بود. راهکار پیشگیری از آن بیش از یک دهه است توسط فیفا تدوین شده و برای شرایط خاص لیگمان، این اجرا شده و ما معاینه‌های اول فصل را داریم که باعث شده در سطح حرفه‌ای لیگ شاهد این نباشیم.

ویدئو: 333729

او ادامه داد: موضوع این است که برای لیگ‌های پایه چه پلنی داریم و آیا بهانه کردن بودجه درست است یا نه. فدراسیون فوتبال بودجه در نظر گرفته و سازمان لیگ تدبیر کرده و ما سامانه ثبت آسیب دیدگی داریم. پارگی رباط صلیبی یکی از شایع‌ترین مصدومیت‌ها است و هر کسی یک نظر دارد اما واقعیتش باید در ثبت آسیب ثبت شود تا ببینیم چه اتفاقی افتاده و دلیل چیست!

هراتیان در مورد زیر ساختارهای ضعیف ورزشگاه‌های فوتبال ایران گفت: این موضوع هست ولی نمی‌دانم چرا استراتژی پلن خارج کردن مصدوم، بر عهده توپ جمع‌کن‌ها است. این اشتباه است و امیدوار هستم این موضوع با کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال بهبود پیدا کند. کمیته پزشکی تصمیم گرفت بیماربرهای خودش را در مسابقات اصلی آماده کند که این برای ناظرهای حرفه‌ای بسیار مهم خواهد بود.

وی افزود: ایفمارک از الان اعلام می‌کند که اگر هیئت‌ها آموزش می‌خواهند، ما آماده هستیم. یک مرگ هم برای ما زیاد است و انسان‌ها برای ما مهم هستند. مدیران بیایند تا حداقل استانداردها را رعایت کند. یک دستگاه شوک که قیمتش یک هشتم قیمت خارجی آن است اگر تهیه شود، یک هزینه برای یک بار است و چیزی نیست که در هشت سال، بخواهید سالی یک بار تهیه کنید. اگر هست کسی که آموزش ببیند از ما بخواهید.

هراتیان در مورد خوشحالی پزشک کادرفنی پرسپولیس پس از به ثمر رسیدن گل چهارم مقابل استقلال خوزستان که منجر به اخراجش شد، تاکید کرد: قانون هست که پزشک تیم حتما حضور داشته باشد و پس از اینکه در خواست باشگاه پرسپولیس ثبت شد، این موضوع را برطرف خواهیم کرد.

رئیس ایفمارک در مورد تکنولوژی‌های پیشرفته فوتبال نیز گفت: با ورود VAR، یک دسترسی به پزشک تیم داده می‌شود و تا زمانی که این نباشد، تعویض ششم ممنوع است. با شروع سال 2022، این استراتژی پلن برای جام جهانی 2022 در نظر گرفته شد تا یک پزشک در تریبون خبرنگاران بنشیند و آسیب‌ها را رصد کند و با رادیو به همکارانش، با توجه به بررسی تصویر 13 دوربین اطلاع می‌دهد که این آسیب جدی است و باید این تعویض صورت بگیرد. تا زمان نبود VAR این کار و تعویض ششم ممنوع است.

وی افزود: تا زمانی که سامانه آسیب دیدگی درست نشود، نمی‌توانیم نرخ پارگی رباط صلیبی در فوتبال ایران را ارزیابی کنیم اما در لیست دلایل، بذر چمن هم آوردیم تا بدانیم بازیکن در چه زمینی دچار مصدومیت شده. در مورد ساعت تمرین هم گزینه داریم و انشالله آخر فصل بعد، تمام آسیب دیدگی‌ها و بیماری‌ها را لیست خواهیم کرد.

هراتیان در مورد بحث دوپینگ هم صحبت کرد و تصریح کرد: برای 1896امین مرتبه می‌گویم که دوپینگ با نادو است و به ما ربطی ندارد. وظیفه ما آموزش دادن است و امسال این اتفاق برای مجوز حرفه‌ای رخ داد و به صورت چهره به چهره به بازیکنان توضیح دادیم. خوشبختانه فیدبکی که از نادو داریم، آمار در لیگ برتر بسیار پایین است. این نشان می‌دهد ما در آموزش و آگاهی خیلی خوب کار کردیم. این هم بگویم پزشک آموزشی پرسپولیس خود من بودم و فردای روزی که به بازیکنان آموزش دادیم، همسایه امید عالیشاه دچار ایست قلبی شد و عالیشاه با توجه به آموزش ما اعتماد به نفس جلو رفتن داشت و این نشان می‌دهد که آموزش چهره به چهره در خانواده هم اثرگذار است.

دیدگاه‌ها