کد خبر : 2025837 | 13 خرداد 1403 ساعت 07:10 | 35.9K بازدید | 153 دیدگاه

سومین جام روز آخری در تهران

گزارش: پرسپولیس و یک قهرمانی‌ دراماتیک دیگر

پرسپولیس با قهرمانی لیگ برتر برای نهمین بار به این عنوان رسید اما باز هم به شکلی استثنایی جام برد.

گزارش: پرسپولیس و یک قهرمانی‌ دراماتیک دیگر

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس با رسیدن به عنوان قهرمانی در پایان بازی‌های شب سی ام عنوان «پرافتخارترین تیم لیگ برتر» و البته رقابت‌های سراسری (لیگ) فوتبال ایران را برای خود پررنگ‌تر کرد .
با این حال نکته جالب در مورد قهرمانی‌های پرسپولیس اینجاست که در دفعاتی که سرنوشت قهرمانی برای این تیم به روز آخر کشیده شده  و این تیم در تهران میزبان بوده همه چیز به شکلی دراماتیک پیش رفته است.
از بین 9 قهرمانی پرسپولیس این تیم 6 بار در روز آخر و با پیروزی در مسابقه پایانی موفق به کسب جام شده است:

* در لیگ‌های برتر ادوار اول و هفتم که پرسپولیس به شکلی دراماتیک قهرمان شد سرخ‌ها در ورزشگاه آزادی میزبان بودند. در دوره اول، استقلال با شکست مقابل ملوان در بندرانزلی باخت و هوادارانش را ناامید کرد و در شرایطی که پرسپولیس امید چندانی به قهرمانی نداشت و حدودا نیمی از سکوهای ورزشگاه آزادی خالی بود، فجرسپاسی شیراز را برد و قهرمان شد.

* در لیگ هفتم حرفه‌ای و با وجود کسر شش امتیاز از پرسپولیس، بازی هفته آخر این تیم مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی تبدیل به فینال لیگ برتر شد. پرسپولیس فقط در صورت پیروزی قهرمان می‌شد اما تساوی سپاهان را به جام می‌رساند که گل دقیقه 96 بعد از شش سال و باز هم به شکلی باورنکردنی سرخ‌ها را قهرمان کرد.

*سرنوشت قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم نیز به روز پایانی فصل کشیده شد و باز هم سرخ‌ها در تهران و ورزشگاه آزادی میزبان بودند که باز هم قهرمانی را یک داستان پرکشش و خاطره‌ساز دیگر تعیین کرد  باز هم سرنوشت جام به شکلی دراماتیک رخ داد. پرسپولیس در شرایطی مقابل مس رفسنجان به پیروزی رسید که نیمه اول ناامید کننده ای مقابل تیم محرم نویدکیا پشت سر گذاشت و نیمی از دقایق نیمه دوم را نیز به راحتی از دست داد و در شرایطی که حریف فوق العاده خوب و متمرکز دفاع می‌کرد سرانجام در دقیقه 85 با ضربه سر گولسیانی به پیروزی رسید و قهرمان شد.

2029329

پرسپولیس در حالی مقابل مس به پیروزی دست یافت که به نظر می رسید تنها یک معجزه می‌تواند این تیم را به قهرمانی برساند و هواداران این تیم پای تلویزیون و در ورزشگاه آزادی مات و مبهوت دست‌ها را برای دعا بالا برده بودند که ستاره گرجی به داد تیمش رسید و گل قهرمانی را به ثمر رساند.
پرسپولیس در لیگ‌های بیست و دوم (فصل قبل)، لیگ هجدهم و لیگ بیستم نیز با پیروزی در بازی هفته آخر قهرمان شدند. این قهرمانی‌ها در شهرهای قائمشهر، جم و شهرقدس به دست آمد.
جالب اینکه هرگاه سرنوشت قهرمانی پرسپولیس به روز آخر کشیده شده این تیم در بازی پایانی خود پیروز بوده است.

دیدگاه‌ها