کد خبر : 2026231 | 14 خرداد 1403 ساعت 17:47 | 32.9K بازدید | 124 دیدگاه

حقوق داورها را بالا ببرید، بالا ببرید، بالا ببرید

پاشازاده: مبارک پرسپولیس ولی روح فوتبال کشته شد!

کاپیتان سابق استقلال اعتقاد دارد مسائل داوری روح فوتبال را در ایران کشته است و هواداران از این موضوع ناراحت هستند.

پاشازاده: مبارک پرسپولیس ولی روح فوتبال کشته شد!

به گزارش ورزش سه، مهدی پاشازاده پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگار ورزش سه درباره شرایط باشگاه استقلال و مسائل داوری در فصل گذشته صحبت کرد و راه‌کارهایی برای بهبود شرایط در فصل بعد ارائه کرد و پیشنهاداتی در این زمینه داشت.

پاشازاده اعتقاد دارد که مسئولان باید به مسائل فوتبال رسیدگی کنند و پیشکسوتان را در شرایطی قرار ندهند که مدام درباره اشتباهات داوری صحبت کنند، باید به اتفاقاتی که در فوتبال رقم می‌خورد نظارت بییشتری داشته باشند. او همچنین شرایط فنی این فصل استقلال را مثبت ارزیابی کرد و اعتقاد دارد که با ثبات در کادرفنی و ورود سریع‌تر به فصل نقل و انتقالات و تقویت استقلال می‌توانند در ادامه فصل در قامت یک مدعی جدی در لیگ برتر و لیگ نخبگان ورود کنند.

مهدی پاشازاده درباره روند تیمی استقلال در لیگ بیست و سوم گفت: اگر از اول فصل به هرکسی می‌گفتند استقلال دوم خواهد شد، حتی به مسئولان باشگاه کسی باورش نمی‌شد، چون این تیم برای داخل کورس بودن بسته نشده بود، با اتفاقاتی که سال‌ قبل و در ابتدای فصل افتاد تیم نقل و انتقالات و فصل بدنسازی را از دست داده بود و مشکلات بسیار دیگری، تنها چیزی که بود بعضی اوقات یک سری اتفاقات رقم می‌خورد و برعکس عمل می‌شود، استقلال به صدر جدول رفت و توانست هفته‌های طولانی صدرنشینی را حفظ کند، ما که صدرنشین بودیم هیچ اتفاق خوبی برایمان نیفتاد و حتی دو بازیکن کلیدی تیم مهدی‌پور و کوین یامگا هم از دسترس کادرفنی خارج شدند و رقبای استقلال تمامشان تقویت شدند، به جزئیاتش داخل نمی‌شوم و همه می‌دانند، بازیکنان جنگیدند، کادرفنی جنگید و نایب قهرمان شدند.

او درباره شرایط داوری در فوتبال ایران گفت: اتفاقات داوری خیلی لوث شده است، این اتفاق بازی آخر می‌توانست نباشد یا حتی به ضرر تیم رقیب باشد اما همان اتفاق همیشگی تکرار شد!

وی ادامه داد: شور اشتیاق بین هواداران از بین رفته است و باید رسیدگی شود، دو راه حل وجود دارد، دستمزد داوران را باید افزایش دهند تا به عنوان یک شغل بشود به آن نگاه کرد، زندگی راحتی با داوری داشته باشند و کفاف زندگی آنها را بدهد تا اگر پیشنهاد وسوسه انگیز هم داده شد توان رد کردن آن را داشته باشند، اگر حقوق داوران کفاف زندگی را ندهد ممکن است که آنها وسوسه شوند، ما نرویم سراغ این مسئله که داوران سالم هستند یا خیر، همه آدمها مثبت هستند ولی در شرایط سخت ممکن است تحت فشار قرار بگیرند.

پاشازاده افزود: راه حل دوم استفاده VAR است که در تمام دنیا وجود دارد، اینکه من بگویم و توضیح بدهم نیاز نیست و این دو موضوع اصل ماجرا است که می‌تواند نشاط و انصاف را به فوتبال برگرداند. مبارک پرسپولیس باشد قهرمان شد ولی کلیت موضوع به این شکل است اگر به همین شکل پیش برود از فوتبال زده می‌شوند.

1888580

او در ادامه صحبت‌هایش با تاکید جملات خود گفت: امیدوارم که اتفاقات این چنینی تمام شود و روح فوتبال برگردد. امیدوارم اتفاقات خوبی در فوتبال رقم بخورد، امیدوارم که حقوق داورها را بالا ببرید، بالا ببرید، بالا ببرید!

مهدی پاشازاده درباره شرایط استقلال برای فصل آینده گفت: استقلال باید خیلی زود به نقل و انتقالات وارد شود. جواد نکونام قرارداد دارد و این تیم با تقویت کردن می‌تواند نتیجه بگیرد، او امسال هم نتایج خوبی گرفت و 67 امتیاز کسب کرد، نباید عیب و ایراد عجیب و غریب روی او گذاشت، قطعا مدیریت باشگاه این مسئولیت را می‌توانند داشته باشند که تغیرات ایجاد کنند اما باید پاسخگو باشند، این تغییر اگر بخواد صورت بگیرد باید خیلی فوق‌العاده باشد، تغییر همیشه مثبت نیست.

پاشازاده ثبات را راه حل موفقیت استقلال دانست و گفت: باید خیلی سریع استقلال وارد نقل و انتقالات شود و باشگاه بتواند از سرمربی در انتهای فصل بعد بازخواست داشته باشد، امکانات و بازیکنان در اختیار نکونام قرار بگیرد و از نکونام درخواست داشته باشند، شاید معایبی هم باشد اما با قوی‌‌تر شدن تیم و کادرفنی کمک‌های بهتری انجام می‌شود و این معایب برطرف خواهد شد. چون استقلال سال آینده در لیگ نخبگان حضور دارد، باید ثبات داشته باشد. این تیم در خط هافبک و حمله نیاز دارد تا تقویت شود البته کادرفنی بهتر از من می‌داند که چه نیازهایی دارد.

او درباره احتمال حضور گزینه خارجی گفت: گزینه خارجی اگر بخواهد مطرح شود باید برنامه ریزی مشخص و بزرگی داشته باشد، ما همیشه این مشکل را داشتیم و آنقدر وقت گذشته که نقل و انتقالات را از دست داده ایم.

دیدگاه‌ها