کد خبر : 2026890 | 17 خرداد 1403 ساعت 16:25 | 24.7K بازدید | 24 دیدگاه

آماده شدن برای VAR 2

رسمی: نجات VAR در لیگ برتر انگلیس

در جلسه امروز باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس رای به ادامه استفاده از VAR با یکسری اصلاحات در فصل بعد داده شد.

رسمی: نجات VAR در لیگ برتر انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، در ماه می گذشته، ولورهمپتون با درخواست رای گیری برای پایان دادن به VAR در فوتبال انگلیس، لیگ برتر را دگرگون کرد. 

باشگاه‌ها امروز گرد هم آمدند تا در مورد درخواست وولوز بحث کنند و در نهایت با رای 19 در برابر یک تصمیم به ادامه استفاده از این تکنولوژی گرفته شد.

به گزارش بی بی سی، لیگ برتر یک سند چند صفحه‌ای برای 20 باشگاه ارسال کرده بود تا آنها را از مزایای ادامه VAR در رقابت‌های مذکور مطلع کند. در واقع، گزارشی به نام "طرح بهبود VAR" در مورد 100 اشتباهی بحث می‌کند که بدون حضور VAR رخ می‌داد.

2026884

در این نامه آمده بود که تنها پنج مداخله نادرست VAR در فصل گذشته رخ داده، در حالی که 105 تماس صحیح با داوران انجام شده است. علاوه بر این، سند هشدار می‌دهد که حذف VAR "به طور بالقوه" به اعتبار لیگ برتر آسیب می‌رساند، زیرا سرنوشت داوران انگلیسی در رقابت‌های بین المللی هم مبهم خواهد شد.

با این حال لیگ انگلیس به برخی مشکلات در توسعه VAR اعتراف می‌کند، به ویژه موضوع از دست دادن زمان زیاد در هنگام تصمیم گیری‌هایی که باعث کندی بازی و کاهش سرعت مسابقات می‌شود.

تغییرات در VAR

علاوه بر این، بی بی سی فاش می‌کند که یکی از تغییرات VAR جدید می‌تواند اعلام عمومی تصمیمات داوران در زمان اتخاذ آنها باشد.

دیدگاه‌ها