
به گزارش ورزش سه، سازمان لیگ فوتبال ایران با انتشار اطلاعیهای از تصویب مصوبات جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خبر داد؛ بر این اساس، بیستوپنجمین دوره لیگ برتر به دلیل حمله دشمن به کشور و شرایط ناشی از آن نیمهتمام پایان مییابد و مسابقات فصل آینده با ۱۸ تیم برگزار خواهد شد.
بر اساس اعلام سازمان لیگ، با تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، رقابتهای لیگ برتر فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ در شرایط فعلی متوقف شده و جدول مسابقات نیز با وضعیت کنونی به رسمیت شناخته خواهد شد. با این حال نکته مهم در این اطلاعیه جایی است که حد دریافتی بازیکنان لیگ برتری را شرح میدهد.
فدراسیون فوتبال تصمیمات جدیدی را درباره وضعیت قراردادها و نقلوانتقالات بازیکنان به باشگاهها ابلاغ کرده است. بر اساس این مصوبه و با استناد به مقررات نقلوانتقالات فیفا و آییننامه نقلوانتقالات مصوب خرداد ۱۴۰۴ فدراسیون فوتبال، با توجه به شرایط جنگی کشور، وقوع فورس ماژور و نیمهتمام ماندن مسابقات لیگ، اصلاحیهای موقت صرفاً برای فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ اعمال خواهد شد.
مطابق این اصلاحیه، باشگاههای لیگ برتر مجاز هستند حداکثر ۷۵ درصد مبلغ قرارداد فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را به عنوان تعهدات قراردادی به بازیکنان پرداخت کنند و بنابراین یک چهارم دستمزد بازیکنان به آنها پرداخت نخواهد شد.
علاوه بر این، بازیکنانی که کمتر از ۷۵ درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت کردهاند، در صورت رعایت شرایط تعیینشده، حق فسخ قرارداد با دلیل موجه خواهند داشت. بر این اساس، بازیکن باید پس از ابلاغ این مصوبه، به صورت کتبی بدهی باشگاه را اعلام کرده و ۴۵ روز به باشگاه فرصت دهد تا مطالبات او را تا سقف ۷۵ درصد قرارداد پرداخت کند.
در مقابل، اگر بازیکنی بیش از ۷۵ درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده باشد، فسخ یکجانبه قرارداد از سوی او بدون دلیل موجه تلقی خواهد شد و مسئولیت تمامی آثار و تبعات حقوقی ناشی از این اقدام بر عهده شخص فسخکننده خواهد بود.