کد خبر : 1612838 | 30 اردیبهشت 1398 ساعت 18:45 | 868 بازدید | 0 دیدگاه

قانون 50/50 یک قانون مسخره است؛

آقایی: جام جهانی را راحت از من گرفتند

مدافع تیم فوتبال سپاهان پس از کسب عنوان نائب قهرمانی در مورد اتفاقاتی که طی دو فصل حضورش در اصفهان رخ داده، صحبت کرد.

آقایی: جام جهانی را راحت از من گرفتند

 

سعید آقایی مدافع چپ تیم فوتبال سپاهان در لیگ هفدهم به تیم فوتبال سپاهان پیوست. این بازیکن که پس از جدایی از فوتبال تبریز، دو فصل متفاوت را در سپاهان تجربه کرده، در گفتگو با "ورزش سه" درباره اتفاقاتی که طی این دو فصل منجر به کسب رتبه چهاردهمی و سپس یک فصل بعدتر کسب عنوان نائب قهرمانی لیگ شده است، صحبت کرده و همچنین در مورد دلایل خط خوردنش از تیم ملی گلایه هایی دارد، که در ادامه می توانید صحبت های بازیکن جوان و 24 ساله سپاهان را دنبال کنید.

 


در بازی با استقلال خوزستان، سپاهان پیروز شد؛ ولی شما برای قهرمانی باید منتظر شکست پرسپولیس در جم می‌ماندید که اتفاق نیفتاد؛ این بازی برای تو چه حسی داشت و چطور تمام شد؟

  ما آمده بودیم که بازی را ببریم تا حداقل نائب قهرمانی را صد در صد کنیم. در طول بازی ما کل فکر و ذکرمان بازی پرسپولیس بود. ما بازی خودمان را انجام دادیم و توانستیم بازی را ببریم. حالا قسمت نشد که پرسپولیس نتیجه نگیرد و ما قهرمان بشویم ولی بعد از بازی خیلی حسرت خوردیم مثل بازی رفت استقلال خوزستان، بازی ذوب آهن که آن پنالتی را از دست دادیم یا خیلی امتیازات مفت دیگر که از دست دادیم مثل بازی رفت و برگشت با نفت آبادان که در نهایت این اتفاقات به ضرر خودمان تمام شد.

 

1407382

 

 

•  سپاهان فصل گذشته رتبه خوبی نداشت و این فصل نائب قهرمان شد و به صورت مستقیم به آسیا رسید. در مجموع عملکرد تیم از دیدگاه تو چطور بوده ؟
 
سال قبل به خاطر تغییرات زیاد و مسائلی که در تیم رخ داد، نتوانستیم نتیجه بگیریم که بدترین نتیجه سپاهان در چند سال اخیر بود. خیلی هم شرمنده هواداران شدیم. امسال هم اول فصل که می خواستیم شروع کنیم، با همان ذهنیت آمده بودیم و خیلی سخت بود برایمان که ذهنیت چهاردهمی را عوض کنیم و برای قهرمانی بجنگیم. یک مدتی طول کشید و چند بازی و چند هفته و این روی نتایج اول فصلمان تاثیر گذاشت. حالا خدا را شکر در ادامه فصل بهتر شدیم تا توانستیم سهمیه را کسب کنیم. واقعا ولی ما لایق قهرمانی بودیم و اگر اشتباهات داوری که خیلی به ضرر ما در بازی های رو در رو اتفاق افتاد، نبود، راحت می توانستیم قهرمان شویم.

 


•  تو در این فصل در 28 بازی لیگ حضور داشتی، که نشان می دهد یکی از مهره های کلیدی تیم بوده ای. ضمن اینکه یک گل هم به نامت ثبت شده و 6 پاس گل. عملکرد خودت را چطور دیدی؟

همانطور که گفتم اول فصل که می خواستیم شروع کنیم، رتبه چهاردهمی فصل قبل و ذهنیتش استرس زیادی به ما می داد و روی عملکرد من هم تاثیر داشت. بازی ها را با استرس شروع کردیم و هیچ کس به ما اعتماد نداشت، به خاطر نتایج سال قبل. ولی در ادامه توانستم خودم را از لحاظ روحی تقویت کنم و عملکرد خوبی داشته باشم. 5،6 هفته اول از خودم راضی نبودم ولی هر هفته سعی کردم بهتر بشوم و فکر می کنم بهترین عملکردم را در چندین سال اخیر داشتم. مطمئنا الان انگیزه های زیادی دارم و راه و روش های جدیدی یاد گرفتم و تجربیات زیادی به دست آوردم؛ حالا امیدوارم سال بعدی از این هم بهتر شود ولی کلا امسال عملکردم خیلی خوب بود. من به جز پاس گل هایی که دادم، واقعا موقعیت های زیادی درست کردم که استفاده نشد. بعضی از آن توپ ها اگر گل می شد، شاید آمار پاس گل هایم 13،14 گل می شد. حالا گذشته و امیدوارم سال دیگر بهتر از این باشم.

 


•  سعید آقایی یکی از بازیکنان مورد اعتماد کی روش بود که در دیدار برابر الجزایر هم به طور ثابت بازی کرد؛ چه اتفاقاتی افتاد که در نهایت منجر به کنار ماندنت از تیم ملی شد؟

در مورد تیم ملی باید بگویم، من تا 27 نفر در اردوها بودم. علت اصلی اینکه از تیم ملی جاماندم،  مدت ها است که در دلم مانده ولی هیچ وقت نخواستم در طول فصل صحبت کنم تا حاشیه درست شود و روی عملکردم تاثیر منفی بگذارد. ولی فصل قبل در این باشگاه چیزهایی دیدم که شاید اولین بار بود که این چیزها را می دیدم. من به تیم ملی دعوت می شدم ولی وقتی به باشگاه بر می گشتم، آقای کرانچار سه بازی من را بیرون می گذاشت.  حالا من نمی گویم سلیقه ای؛ چون واقعا سلیقه ای نبود. اتفاقات خاصی در تیم ما رخ می داد که این موضوع روی انتخاب های آقای کرانچار تاثیر می گذاشت. کلا ضعف نتایج تیم ما در سال گذشته خیلی تاثیر گذاشت روی خط خوردنم. تیم ما پایین جدول بود و بازی های ما دیده نمی شد. واقعا گلایه دارم از کادر فنی، چون تصمیماتی می گرفتند که فوتبالی نبود. نمی خواهم واردش شوم ولی فوتبالی نبود. اینکه آمار می گرفتند از جای دیگر یا کارهایی می کردند؛ آن را دیگر به خدا می سپارم. امیدارم خدا جوابشان را بدهد ولی من راحت می توانستم به جام جهانی بروم. بین 27 نفر هم بودم و همیشه در اردوها سرحال بودم. در باشگاه تیم ما چهاردهم شد و چند جلسه هم بیرون ماندم؛ اما آقای کی روش به من اعتقاد داشت و همیشه من را به اردوها دعوت می کرد ولی اتفاقاتی در سپاهان افتاد و تصمیمات سرمربی سبب این افت شد. واقعا تصمیماتی گرفته شد که دور از تصمیمات فوتبالی بود و امیدوارم دیگر در هیچ جای فوتبال ایران شاهد تکرار این اتفاق نباشیم تا خدایی ناکرده با آینده یک فوتبالیست بازی نشود.

 

1407383

 

•  کارلوس کی روش از فوتبال ما رفت و حالا ویلموتس در آستانه جایگزینی او است. در مورد این دو موضوع چه دیدگاهی داری؟

کارلوس کی روش در طول هشت سال خیلی برای تیم ملی زحمت کشید و خودم شخصا چیزهای زیادی از ایشان یاد گرفتم. به هر حال قراردادشان تمام شده و رفتند به تیم های دیگر. برای ما مهم تیم ملی کشور است. مربی جدید هم که آمده. حالا بعضی از نظرات اطرافیان اگر در تصمیماتش تاثیرگذار نشود، امیدوارم که لیگ را پیگیری کنند و بهترین نفرات را دعوت کنند. همه ما باید با تمام وجود برای تیم ملی کشورمان بازی کنیم. مهم نیست چه کسی باشد و چه کسی نباشد و همینطور روی نیمکت مربیگری چه کسی است؛ مهم این است که همه برای موفقیت تیم ملی تلاش کنیم.

 


•  دیدار برابر پرسپولیس پیش روی سپاهان است. شما می توانید با پیروزی در این دیدار به نوعی انتقام لیگ را هم بگیرید. کمی در مورد این بازی صحبت کن.

این بازی در جام حذفی برای ما خیلی حساس است و اگر ببریم می توانیم راحت قهرمان شویم. از همین الان خیلی جدی گرفتیم و تمرینات را خیلی جدی شروع کردیم. با تمام توانمان برای بازی می رویم. دیگر این بازی تک بازی است و فصل هم تمام شده و تمام وجودمان را می گذاریم تا بازی را ببریم. با تمرکز و وارد حواشی بازی ها هم نمی شویم.

 

 

 

•  این روزها فوتبال ایران درگیر قانون جدیدی شده که البته مسئولان می گویند قبلا هم وجود داشته. قانون 50/50 در استقرار هواداران و در بازی ای که سپاهان میزبان آن است.

قانون 50/50 یک قانون مسخره است که نمی دانیم از کجا درآمده؛ امیدوارم این موضوع درست شود. به هر حال سپاهان میزبان است و خیلی مسخره است که 50 درصد ورزشگاه برای تیم حریف باشد و در هیچ جای دنیا هم این اتفاق نمی افتد. حالا بعضی چیزها را ما می بینیم و بعضی حرف ها را که قبلا می شنیدیم، داریم کم کم باور می کنیم.

 

•  لیگ هجدهم لیگ فشرده ای بود که تا هفته پایانی رقابت در آن ادامه داشت؛ آیا به نظر تو این لیگ فقط فشرده بود یا علاوه بر فشردگی کیفیت هم داشت؟

در این چند سالی که من بازی می کردم، سخت ترین لیگ بود. 5 تیم شانس قهرمانی داشتند. در این چند سال هیچ وقت لیگ ما اینطوری نبوده؛ کیفیت بالایی هم داشت، مخصوصا تیم های بالای جدول. البته تیم های پائین جدول هم خیلی خوب فوتبال بازی می کردند مخصوصا تیم نساجی در زمان آقای نکونام و همینطور تیم ماشین سازی. این ها تیم هایی بودند که خیلی خوب فوتبال بازی می کردند و بالای جدولی ها را اذیت می کردند. لیگ جذابی بود و امیدوارم هر سال همینطوری باشد ولی امیدوارم اشتباهات داوری هم در سال های آینده به نفع برخی تیم ها نباشد و به ضرر بعضی تیم های دیگر و در نتایج تاثیرگذار نباشد. اگر اشتباهات داوری نبود و 4 امتیازی یک داور از ما گرفت، اتفاق نمی افتاد تیممان می توانست راحت قهرمان شود. حالا امسال تمام شده و نباید دیگر به این موضوع فکر کنیم. امیدوارم در جام حذفی قهرمان شویم و با یک روحیه خوب به سال آینده برویم که به نظرم سال سختی خواهد بود؛ چون باید در لیگ، حذفی و آسیا بازی کنیم؛ باید هدف گذاری شود تا در آسیا نتایج خوبی گرفته شود. امیدوارم سال خوبی برای ما باشد.

 

•  به پایان فصل رسیدیم و همین حالا جدایی مهرداد محمدی از تیم سپاهان قطعی شده؛ شرایط تو چگونه خواهد بود؟

من یک سال دیگر با سپاهان قرارداد دارم. حتی اگر قرارداد هم نداشتم، واقعا با افتخار در این تیم می ماندم. چون هم از لحاظ ارزشی که در باشگاه به من می دهند و محبوبیتی که در بین هواداران دارم، خیلی در تیم راحت هستم و خیلی دوست دارم تیم سپاهان را و از ته دلم می گویم حتی اگر قرارداد هم نداشتم، اولویت اولم سپاهان بود. چون سالی که گذشت، سال خوبی بود؛ ما با هواداران ارتباط خوبی داشتیم و با آنها زندگی کردیم و روزهای خوبی داشتیم. در مورد پیشنهادات داخلی هم دو سه پیشنهاد خوب آمده از تیم های بالای جدولی ولی اولویت اولم سپاهان است و اگر بحث تمدید باشد با قلبم حتما این پیشنهاد را قبول می کنم. یک پیشنهاد خارجی هم دارم ولی تصمیم را برعهده باشگاه می گذارم و باشگاه هر تصمیمی بگیرد، من تابع تصمیمات باشگاه هستم.

 

•  سپاهان دو سال متفاوت را تجربه کرد ولی شما حالا در شرایط خوبی قرار دارید و امیدوار به آینده؛ اگر حرفی در پایان وجود دارد ..
در پایان تشکر می کنم از مدیریت تیم آقای تابش و نیکفر و تمام اعضای هیئت مدیره؛ سالی که گذشت تمام امکانات را در اختیار ما گذاشتند؛ هیچ وقت مشکل مالی نداشتیم. واقعا تشکر می کنم از همه و یک خسته نباشید صمیمانه به آنها می گویم. در مورد امیرخان امیدوارم سال دیگر هم بتوانیم با هم کار کنیم. از لحاظ روحیه و فکری خیلی روی ما تاثیر گذاشت. وجودش برای ما افتخار بود. توانست تیم را جمع و جور کند. تغییر و تحول بدهد و از چهاردهمی جدول به سهمیه مستقیم آسیا برسیم. امیدوارم بمانند و سال دیگر قهرمان شویم. واقعا بهترین مربی ای که با او کار کردم در این چند سال، امیرقلعه نویی بوده است.

دیدگاه‌ها