کد خبر : 983198 | 20 مرداد 1391 ساعت 23:01 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

قاسم رضایی: قصد خداحافظی ندارم

دارنده مدال طلای وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2012 لندن، کشتی فینال مقابل حریف روس را سخت‌ترین و حساس‌ ترین دیدار زندگی ورزشی خود خواند و گفت: قهرمانی من و تیم کشتی فرنگی ایران به این کشتی بستگی داشت که توانستم با سربلندی از تشک خارج شوم.

قاسم رضایی: قصد خداحافظی ندارم
   قاسم رضایی ضمن بیان این مطلب گفت: کشتی‌های سختی را در المپیک 2012 لندن پشت سر گذاشتم اما کشتی فینال از فشار و حساسیت بالایی برخوردار بود که خوشبختانه توانستم با کسب پیروزی در این دیدار هم قهرمان المپیک شوم و هم تیم ایران را بالاتر از تیم روسیه به قهرمانی برسانم.
وی ناداوری در حق عبدولی را یکی از تلخ‌ترین صحنه‌های دوران ورزشی خود و کشتی فرنگی ایران خواند و گفت: این اتفاق یکی از تلخ‌ترین اتفاقات دوران کشتی من و تیم ایران بود، چراکه ناداوری در عین شایستگی بسیار بدتر از باخت در مقابل حریف است. عبدولی در حالی قربانی ناداوری شد که می‌توانست یکی از مردان طلایی کشتی فرنگی ایران در المپیک باشد.
فرنگی کار وزن 96 کیلوگرم کاروان کشتی ایران به مقایسه حضورش در المپیک 2008 پکن و المپیک لندن پرداخت و گفت: تیم ایران در بازی‌های المپیک پکن به هیچ عنوان از نظر روحی و روانی و حتی جسمانی در حد المپیک لندن نبود و شاید یکی از دلایل اصلی ناکامی ما در آن المپیک بود.
رضایی افزود: تجربیات تلخ المپیک پکن برای من بسیار مفید بود، چراکه در المپیک لندن توانستم به خوبی از اشتباهات قبلی‌ام درس گرفته و به سعی و تلاش مضاعف به قهرمانی برسم. ضمن اینکه محمد بنا هم به عنوان سرمربی تیم ملی توانست از هر نظر ما را برای حضور در المپیک مهیا کند و تیمی یکدست و مدعی را به لندن بفرستد.
وی با اشاره به کشتی سخت و حساس برابر فرنگی کار ترکیه‌ای در دور اول گفت: ترک‌ها همواره با ناجوانمردی و چرب کردن بدنشان وارد تشک می‌شوند و مصاف من و حریف ترک نیز از این مسئله مستثنی نبود. او از مصدومیت وعفونت من از ناحیه لثه خبر داشت و مدام با ضربه سر به صورت من می‌زد که همین موضوع فشار زیادی را به من وارد کرد. به هر حال در یک کشتی پرافت و خیز توانستم از کمند این حریف سرسخت ترک رها شده و با برتری راهی دور بعد شوم.
ملی پوش کشورمان در خاتمه با اشاره به دو حریف قبل از فینال نیز گفت: فرنگی کار ارمنستانی تمامی حریفان اروپایی خود رابرده بود و بسیار باتجربه و توانمند به میدان آمد. حریف کوبایی من در نیمه نهایی هم چندان توانمند نبود و جایگاه خوبی در رنکینگ جهانی نداشت که خوشبختانه توانستم با غلبه بر آنان به فینال راه یابم. هرچند محمد بنا نیز نقش بسزایی در این کشتی‌ها داشت و مدام نکات فنی را به من یادآوری می‌کرد تا از نقاط ضعف حریفان به بهترین شکل استفاده کنم.

دیدگاه‌ها