کد خبر : 988036 | 03 مهر 1391 ساعت 08:40 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

در آستانه نبرد فیورنتینا - یوونتوس؛

باجو: به تغییر شیوه تفکر در ایتالیا نیازمندیم

بازی سه شنبه فیورنتینا و یوونتوس در رقابتهای فوتبال باشگاهی ایتالیا دراستادیوم فرانکی فلورانس هرگز به خاطر رقابت دیرینه این دو تیم یک نبرد ساده ومعمولی نبوده است. حتی برای بازیکنی همچون روبرتو باجو که پیراهن هر دو این تیمها را برتن کرده و انتقال او از فیورنتینا به یووه جنجال بزرگی در فوتبال ایتالیا بوجود آورد هم این یک مسابقه معمولی نیست.

باجو: به تغییر شیوه تفکر در ایتالیا نیازمندیم

   باجو در آستانه این بازی در مراسمی در مدرسه فوتبال باکونی ایتالیا شرکت کرده و گفت:” مدت زیادی از روزهایی که من فوتبال بازی می کردم گذشته است. الان تنش های قبلی فوتبال در یک محدوده خاص می مانند. خوشبختانه مشکلات بزرگ برای برقراری نظم عمومی بین هواداران این دو تیم دیگر وجود ندارد. امیدوارم واقعا بازی زیبایی درآید و همه چیز درهمان زمین تمام شود. من طرفدار رفتار مناسب مردمی که به ورزشگاه می آیند، هستم.”
روبرتو باجو که درحال حاضر رئیس بخش فنی فدراسیون فوتبال ایتالیاست ترجیح می دهد درمورد جنجالهای چند روز پیش که درمورد دیدار دوتیم درشهر فلورانس راه افتاده اظهار نظر نکند و فقط برای یک بازی زیبا بین دو تیم عالی ابراز امیدواری کرده است.” فیورنتینا تیمی سرشار از استعدادهای جدید فوتبال از جمله یوتیچ است و این موضوع را نشان داده است. یوتیچ مصدومیت شدیدی داشت و می دانم این آسیب دیدگی ها چه معنایی دارند ولی او باید مورد حمایت قرارگیرد چون بازیکن بزرگی است. مونتلا هم مربی آماده ای است و من چند ماه پیش شانس آشنایی با او را در کورچانو داشتم و واقعا مرا تحت تاثیر قرار داد. او فیورنتینا را خیلی آماده کرده و جوانان جالبی در اختیار دارد. به نظرم کارش را خیلی خوب انجام داده است. یوونتوس هم تیمی است که به ندرت شکست می خورد و این نشان می دهد که پایه اصلی این تیم مستحکم است. این تیم هرگز دست بردار نیست. سال گذشته قهرمان اسکودتو شده و امسال هم شروع خوبی داشته و جزو شانس های دوباره قهرمانی است.” یکی دیگر از سوژه های روز فوتبال ایتالیا دعوای اخیر آلگری و اینتزاگی بود که چند روز پیش درمحل تمرین جوانان میلان رخ داد.
باجو دراین رابطه گفت:” درمورد دعوای تیمها حرف زده اند ولی من به خودم اجازه دخالت دراین رابطه را نمی دهم. خودم را قاطی بعضی مسایل نمی کنم. ظاهرا با درآغوش گرفتن دوطرف همه چیز تمام شده و این اتفاقهایی هستند که بهرحال ممکن است رخ دهند.” باجو که یکی از بزرگ ترین بازیکنان فانتزی فوتبال ایتالیا بوده، درمورد جوانان فوتبال ایتالیا و مسوولیتی که برعهده اوست، گفت:” ما برای بهترکار کردن آنها کار می کنیم ولی درایتالیا به یک طرزفکر متفاوت نیاز داریم. متاسفانه برای ایتالیاییها همیشه مرغ همسایه غاز است. همه معمولا سراغ پدیده‌هایی درخارج از کشور می روند. درایتالیا برای استفاده از جوانان ترس وجود دارد. متاسفانه اینجا فرهنگی وجود دارد که با ما همراه بوده است. من همه جوانان را زیرنظر دارم و مثلا درآرژانتین فرهنگی وجود دارد برای اینکه آنها مجبورهستند که جوانان را در شانزده سالگی درترکیب ثابت تیمها قراردهند. درفوتبال ایتالیا ولی همه بازیکنان را بعد از شکل گرفتن آنها می خواهند ولی بحران اقتصادی دراین زمینه می تواند کمک زیادی به ما کند. به شجاعت بیشتری نیاز است و باشگاها باید فکر کنند که باید جوانان را به تیمهای اصلی آورد” باجو به آینده فوتبال ایتالیا با خوش بینی نگاه می کند:” تقریبا الان همه باشگاهها درمورد جوانان از خواب غفلت دیرینه بیدار شده اند. برای اینکه فوتبال ما هم استعدادهای زیادی دارد. فقط باید آنها را درست پرورش داد و به آنها زمان بالغ شدن داد و مسوولیت های بزرگ بردوش آنها قرار ندهیم. ما نباید از هیچکس چیزی یاد بگیریم. خودمان توانایی پرورش دادن بازیکنانمان درسطح بالا را داریم. امیدوارم فوتبال ایتالیا فقط یک باجو نداشته باشد و حتی بازیکنی که از من بهتر باشد هم ظهور کند. من هم وقتی بازی می کردم، با بازیکنان دیگر مقایسه می شدم ولی مهم این است که استعدادهای باارزش را پیداکنیم و دنبال قیاس کردن نباشیم. ما بازیکنان خارجی زیادی درلیگ ایتالیا داریم و باید انتظار رشد جوانان را هم داشته باشیم. من با پراندلی که تغییرات عمده ای در تیم ملی ایجاد کرده، موافقم. همیشه پذیرش چنین چیزی راحت نیست. به خصوص وقتی نتایج مناسب بدست نمی آیند. اما نمی توانیم راه دیگری انتخاب کنیم. به زمان برای کار کردن نیاز داریم و باید بازیکنانی را پرورش دهیم که برای تیم ملی بازی کنند. اینکه دنبال افسانه ها برویم واولین شخصی که اشتباه کرده را مقصر بدانیم، بی فایده است”
باجو درمورد پدیده های فوتبال ایتالیا گفت که خیلی زیاد از ماریو بالوتلی خوشش می آید. او شخصیت خاصی دارد ولی یکی از پدیده های فوتبال این کشور است. حیف که به طور کامل از این استعداد خود بهره نگرفته ولی او بازیکنی است که باید یک سری از خطاهایش را بخشید چون واقعا برای فوتبال ایتالیا مهره ای ضروری به شمار می رود.

دیدگاه‌ها