کد خبر : 996579 | 02 دی 1391 ساعت 09:15 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

ابطحی:

بهترین مربی خارجی هم درایران نتیجه نمی‌گیرد

کارشناس فوتسال به انتخاب خسوس و ژوراندیرو به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان و امید فوتسال ایران انتقاد کرد و گفت: مسئولان به دنبال مربیان بله قربان گو هستند و مربیان خارجی هم از تمام دستورات مسئولان اطلاعت می‌کنند.

بهترین مربی خارجی هم درایران نتیجه نمی‌گیرد
سید مهدی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره انتخاب خسوس کاندلاس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال بزرگسالان و ژوراندیرو به عنوان سرمربی تیم ملی امید ایران تاکید کرد: به اعتقادم خارجی‌ها نمی‌توانند در فوتسال ایران موفق باشند. در حال حاضر چند مربی تاپ داریم که به دنبال اختیار تام در تیم ملی هستند اما ورزش ایران طوری است که به مربی اختیار تام نمی‌دهند. از طرفی هم مربیان خارجی "به گوش" هستند و مسئولان به آنها دستور می‌دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان، مربی "بله قربان گو" می‌خواهند، ادعا کرد: ژوراندیرو را می‌دیدم که کارها را خودش انجام نمی‌داد. به او می‌گفتند فلان بازیکن را انتخاب کن می‌گفت، چشم. می‌گفتند ترکیب تیم را به این شکل قرار بده، می‌گفت چشم! اگر این طور نبود که او را نگه نمی‌داشتند. مربیان خارجی به دنبال پول هستند و کارکردن در ایران هم سابقه خوبی برایشان محسوب می‌شود. با این حساب سرمربی تیم ملی باید از داخل ایران باشد و به او اختیار تام بدهند.
کارشناس فوتسال در ادامه با تاکید بر اینکه برای موفقیت فوتسال ملی باید به مربیان داخلی بها داد، افزود: کی روش به فوتبال ایران آمده است اما خودش هم مانده که چکار کند. ورزش ما در دنیا خاص است و اگر بهترین مربی دنیا را هم بیاوریم نتیجه نمی‌گیریم. وقتی فوتسال ما در دنیا دارای جایگاه است، پس حتما مربیان و بازیکنان بزرگی داریم. کشورهای خارجی به دلیل شرایط خاص مملکت ما به دنبال مربیان ایرانی نیستند. زمانی قدرت مربیان ما معلوم می‌شد که در تیم‌های خارجی مربی‌گری می‌کردند. البته در حال حاضر بهترین مربیان دنیا هم در کشور خودشان فعالیت می‌کنند و مطمئن باشید مربی تاپ خارجی به ایران نمی‌آید. مربیان ایرانی در بخش فنی و روانی از خارجی‌ها بالاتر هستند اما متاسفانه به آنها بها داده نمی‌شود.
وی همچنین با تاکید دوباره برای انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی فوتسال گفت: سه مربی ایرانی را می‌شناسم که خصوصیات شخصیتی، فنی و تجربی آنها به درد تیم ملی می‌ خورد و هیچ کدامشان هم تا به حال در تیم ملی نبودند. با این حال کاندلاس به عنوان سرمربی معرفی می‌شود که اگر نتیجه بگیرد همه می‌گویند خوب است و اگر موفق نشوند، از او انتقاد می‌کنند. اما به اعتقادم مربی خارجی نمی‌تواند فوتسال ایران را به جایی برساند.
سرمربی حفاری اهواز همچنین در ارزیابی عملکرد تیمش در پایان نیم فصل اول لیگ برتر فوتسال تصریح کرد: پیش از شروع فصل، هشت بازیکن خودمان را از دست دادیم و چهره تیم عوض شد. ما نیز بازیکنان بومی و امید حفاری را به تیم آوردیم. با چنین شرایطی در رده چهارم قرار داریم اما به اعتقادم همه بازی‌ها را باید می‌بردیم. با این حال روند رو به رشد خوبی داریم و اگر با همین اقتدار ادامه دهیم و 30 امتیاز در نیم فصل دوم به دست آوریم، قهرمان می‌شویم.
ابطحی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قصد جذب بازیکن دارید؟ مطرح کرد: تیم حفاری تا دو- سه سال دیگر حرف اول را در فوتسال می‌زند و نیازی به جذب بازیکن غیربومی نخواهد داشت. البته خودم قراردادم در پایان فصل به اتمام می‌رسد اما با ساختاری که درست کردیم، فوتسال اهواز تبدیل به قطب خواهد شد. به هر حال مسئولان استان مشتاق هستند و یکی از حسن‌های بزرگشان مثبت بودنشان است.

دیدگاه‌ها