کد خبر : 1624236 | 25 تیر 1398 ساعت 11:36 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

تلقین ذهنی: شگرد جوکوویچ برای غلبه بر فدرر

می گفتند "راجر"؛ می شنید "نوواک"

نوواک جوکوویچ، قهرمان ویمبلدون با ستایش از حریفش در فینال رقابتها، راجر فدرر، می‌گوید فدرر برای او منبع انگیزه بوده و امیدوار است مثل فدرر بتواند در 37سالگی رقابت کند.

می گفتند "راجر"؛ می شنید "نوواک"

به گزارش "ورزش سه"، نوواک جوکوویچ، بعد از فینالی حماسی و پر افت و خیز که نه تنها طولانی‌ترین فینال تاریخ رقابتهای ویمبلدون بلکه شاید بتوان گفت دراماتیک‌ترین فینال رقابتها بود، موفق شد حریف بزرگ خود راجر فدرر را شکست داده و با یک انگشت خود به سوی آسمان اشاره کرده و پیروزی‌اش را به این ترتیب اعلام کند.

 

جوکوویچ بعد از فینال گفت ذهن خود را به شکلی تمرین داده بوده که هر وقت صدای "راجر" به گوشش می‌خورد ذهنش فریب خورده و طوری وانمود کند که در واقع اسم خودش را شنیده است. انگار تماشاچیان حاضر در زمین مرکزی ویمبلدون در حال تشویق جوکوویچ هستند.

 

1419824

 

جوکوویچ در این باره گفت:" وقتی اکثریت تماشاچی‌ها طرف یک تنیسور هستند، این به او کمک می‌کند. تماشاچی‌ها به یک تنیسور انگیزه، قدرت و انرژی می‌دهند. ولی وقتی تماشاچی‌ها شما را تشویق نمی‌کنند مجبورید این قدرت و انرژی و انگیزه را درون خودتان پیدا کنید. من طوری به ذهنم تلقین کرده بودم که هر وقت تماشاچی‌ها اسم راجر را فریاد می‌زدند من نوواک می‌شنیدم. شاید احمقانه به نظر برسد ولی واقعیت دارد. سعی می‌کردم خودم را قانع کنم که واقعیت این است".

 

این تنها شگرد جوکوویچ برای غلبه بر فدرر نبوده. او در چهار ست از پنج ست مسابقه ضعیف‌تر از فدرر نشان می‌داد و تا اواخر ست چهارم نتوانسته بود یک برک پوینت بدست بیاورد. فدرر هم بهتر سرویس می‌زد، هم در والی‌ها بهتر بود و هم توپها را بهتر برگشت می‌داد. با این همه جوکوویچ در نهایت پیروز از میدان بیرون آمد. بهترین توصیف از پیروزی جوکوویچ، ترکیب پیروزی زشت است.

 

جکوویچ بعد از مسابقه اذعان کرد که در بخش اعظم جدالش با فدرر نسبت به او بدتر بازی کرده. اما اینکه جوکوویچ توانست در هر سه تای‌برک عملکرد بهتری داشته باشد درحالیکه فدرر در هر سه مورد دچار لغزش شد همان عامل تعیین‌کننده‌ای بود که پیروزی تنیسور صرب را رقم زد.

 

1419677

 

جوکوویچ بعد از مسابقه به ستایش از راجر فدرر پرداخت و گفت:" راجر امیدوار است بتواند مردم را تشویق کند تا 37سالگی به تلاش ادامه بدهند و از حرکت بازنایستند. من یکی از آنها هستم. یکی از کسانی که از او الهام می‌گیرند. اینکه راجر فدرر یکی از تاریخسازان این ورزش بوده به من انگیزه خیلی زیادی می‌دهد که سعی کنم من هم کاری که فدرر و نادال انجام داده‌اند را تکرار کنم و به دستاوردی که آنها داشته‌اند برسم و حتی از آن فراتر بروم".

 

دیدگاه‌ها