کد خبر : 1604072 | 22 فروردين 1398 ساعت 16:12 | 70.3K بازدید | 0 دیدگاه

شما فکر می کنید بلژیک لیگ سطح پایینی است؟

قلی زاده: امکان ندارد بهتر از کی روش پیدا شود

مهاجم ایرانی شارلوا می گوید هدفش حضور در فوتبال اسپانیا است و تلاش می کند به آن برسد.

قلی زاده: امکان ندارد بهتر از کی روش پیدا شود

علی قلی زاده را شاید بتوان یکی از فوتبالیست های بدشناس در سال 97 نامید، بازیکنی که بعد از خط خوردن از لیست تیم ملی در جام جهانی در اولین فصل حضورش در فوتبال اروپا  وباشگاه شارلوا هفته های زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داد و در جام ملت های آسیا هم نتوانست حضور پیدا کند. او اخیرا هم به دلیل مصدومیت از ناحیه زیرشکم فصل لیگ بلژیک را از دست داد تا به نوعی بدشناسی های او تکمیل شود.


علی قلی زاده در گفت و گو با ورزش سه صحبت های جذابی در مورد حضور در شارلوا، مصدومیتش و سرمربی تیم ملی به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید:


شروع فوتبالت شاید خیلی برایت خوب پیش نرفت و هفته های زیادی را به دلیل آسیب دیدگی از دست دادی.

 
بله من در یکی از بازی ها قبل از جام ملت ها مصدوم شدم و متاسفانه جام ملت ها را از دست دادم. بعد از آن آسیب دیدگی کشاله ام بود که باعث شد چند هفته ای را از دست بدهم و الان هم متاسفانه باید عمل کنم و این فصل را از دست دادم. انشاالله از فصل بعد برمی گردم و جبران این اتفاق ها می شود.


فکر کنم خیلی هم مهم بود در این بازی ها که شانس سهمیه اروپایی داشتید بازی کنی. خودت این موضوع را قبول داری؟


 کلا تک تک بازی هایی که از دست دادم مهم بود اما فکر می کنم این بازی ها برای گرفتن سهمیه اروپا بود و انشاالله برای سال آینده خیلی بهتر از سال پیش رو کار می کنم.

 

 

1397107

 


تو در جام جهانی آخرین بازیکنی بودی که خط خوردی و حتی با تیم هم به روسیه رفتی. فکر می می کنی حقت بود در این رقابت ها حضور داشته باشی؟


خب شرایط جام جهانی فرق می کرد چون جام جهانی یک تورنمنت سنگین است و نظر کادرفنی این تیم بود از بازیکنان دیگری استفاده کنند. همین که نزدیک تیم بودم شرایط خوبی بود و تجربه عالی بود و فکر می کنم قسمت نبود در این بازی ها حضور داشته باشم. خودم را آماده کردم برای جام ملت ها ولی نمی دانم قسمت یا هرچیزی دیگری، مصدومیت مچ پا سرنوشت من را تغییر داد.


یکسری از بازیکنانی که با کی روش کار کرده اند او را بسیار قبول دارند ولی یکسری دیگر ادعا می کنند در حق آنها کم لطفی شده است. تو از کدام دسته بازیکنان هستی؟


من جزو آن دسته هستم که زیاد بازی نکردم ولی دلخور نیستم و بسیار از آنها تشکر می کنم. نیازی به تعریف نیست و من خیلی خوشحالم یک مدتی توانستم با چنین مربی  بزرگی کار کنم. خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم  و حتی برای دقایق کمی هم که بازی کردم و به من اعتماد کردند از ایشان ممنون هستم.

 

1397108



تو اگر خودت رییس فدراسیون فوتبال بودی، کی روش را نگه می داشتی؟


شما بهتر از آقای کی روش نمی توانید پیدا کنید. این را من نمی گویم و می توانید از تمام بازیکنان سوال کنید چون  ایشان قبل از هرچیزی یک خانواده تشکیل دادند. من که یک سال و نیم با ایشان بودم اما از کسانی که هفت هشت سال با آقای کی روش کار کردند می توانید سوال کنید. شک نکنید اگر من رییس فدراسیون فوتبال بودم ایشان را نگه می داشتم.


چرا به این فکر نکردی از یک تیم بزرگتر از شارلوا کارت را در فوتبال اروپا شروع کنی؟


شما اینطوری که می گویید لیگ بلژیک را خیلی دست کم گرفته اید.

 

1397104


خب ما فکر می کنیم توانایی تو بازی در لیگ های معتبرتری است.


شما فکر می کنید لیگ هلند از بلژیک لیگ بهتری است؟ جهانبخش در هلند بازی کرده است و من و کاوه رضایی هم در بلژیک بازی کرده ایم. هر لیگ سطح خودش را دارد ولی من فکر می کنم لیگ بلژیک پرفشارتر از لیگ هلند است. بلژیک لیگ سطح پایینی نیست. شارلوا پارسال تا چند هفته آخر دوم بوده است و یکسری مصدومیت ها باعث شد قهرمان نشود. پارسال کاوه در این تیم بود و من با او صحبت کردم و این تصمیم را گرفتم. در شارلوا همه چیز خوب است و من فقط به خاطر مصدومیت بدشناسی آوردم ولی همه چیز خوب است. امیدوار سال بعد  هم برای من و هم برای باشگاه سال بهتری باشد.


در فوتبال ایران تقریبا تمام تیم ها درگیر مسائل مالی هستند. اوضاع در لیگ بلژیک چطور است؟


من اگر می خواستم دنبال پول بروم اصلا به بلژیک نمی آمدم چون در کشورهای دیگر می توانستم پول بیشتری بگیرم و حتی همین باشگاه های ایرانی هم پول بیشتری به من می دادند. دلیل انتخاب شارلوا پول نبود، می توانستم به قطر بروم پول بگیرم ولی این پیشرفت را نداشتم. بیشتر تمرکزم روی پیشرفت است. تنها فرق اروپا و ایران همین است که اینجا همه چیز خیلی بیشتر روی نظم است. یک روز پول شما دیرتر نمی شود و شاید زودتر پول تان را بگیرید ولی هرگز دیرتر نمی شود.

 

1397103


تو و مهدی ترابی به دوقلوهای سایپا معروف بودید. هیچوقت نشد به او هم پیشنهاد بدهی که به فوتبال اروپا برود؟


من قبل از اینکه مهدی به پرسپولیس برود با شارلوا قرارداد امضا کرده بودم و ما خیلی با هم حرف می زدیم. مهدی خودش هم دوست داشت به فوتبال اروپا برود ولی مسائلی پیش آمد که نشد اما این را باید بگویم پرسپولیس اصلا باشگاه کوچکی نیست و باشگاه بزرگی است.


به نظر تو بازی کردن در فوتبال اروپا برای مهدی ترابی بهتر از تیم بزرگی مثل پرسپولیس است؟


من می گویم  الان مهدی ماشالله روزبه روز بهتر می شود و دارد پیشرفت می کند ولی اگر اروپا را تجربه کنید متوجه می شوید خیلی با لیگ ما متفاوت است.

 

 

1397102

 


معمولا وقتی یک بازیکن در یک باشگاه خوب کار می کند، راه را برای بازیکنان دیگر باز می کند. آیا به بازیکنان ایرانی کمک می کنی در سال های آینده با شارلوا قرارداد امضا کنند؟


شک نکنید. من از زمانی که آمدم به همه بچه ها گفتم می توانید به تیم های اروپایی بروید. من مطمئنم اگر بازیکنی حضور در فوتبال اروپا را تجربه کند دیگر نمی خواهد خیلی زود به فوتبال ایران برگردد و از فوتبالش لذت می برد. نمی گویم لیگ ایران بد است، خیلی هم عالی است ولی یک تجربه هایی در اروپا است که در ایران نیست.


چطور شد درگیر مصدومیت فتق شدی؟


در یک بازی دقیقه 80 تعویض شدم و اصلا خودم هم متوجه نشدم که مصدوم شده ام. وقتی روی نیمکت نشستم در کشاله ام احساس درد کردم، وقتی آم آر آی دادم متوجه شدم کشاله ام مصدوم شده است و البته کمی در عضله زیر شکم هم خونریزی دارم. بعد از آن یک ماه تقویت کردم و یک جلسه تمرین کردم که دیدم بازهم درد دارم. بعد از آن تصمیم گرفتم به پاریس بیایم و زیر نظر یک دکتر خوب در اروپا که فالکاو و وراتی را هم عمل کرده است درمان شوم.

 

1397101


خیلی از بازیکنان ایرانی که با پارگی فتق روبرو می شوند تا آخر فوتبال شان این مصدومیت را با خود دارند. آیا این احتمال وجود دار مصدومیت تو ریشه کن شود؟


اگر روی عضله زیر شکم کار کنید احتمال دارد مصدومیت شما برگردد اما اگر آن را عمل کنید هرگز این مصدومیت دوباره برنمی گردد. من هم تصمیم گرفتم عمل کنم تا زمان را از دست ندهم.


تو حتما به پیشرفت در فوتبال فکر می کنی، هدف و آرزوی تو در دراز مدت چیست؟


همه هدف دارند و بالاخره باید از جایی شروع کنی و یک تیم باید سکو پرتابت باشد تا بتوانی خود را نشان بدهی. خودم لیگ اسپانیا را خیلی دوست دارم و دوست دارم روزی در لیگ این کشور بازی کنم.


کدام تیم را در اسپانیا دوست داری؟


بارسلونا را خیلی دوست دارم ولی باید واقع بین بود. تلاشم را می کنم در یک تیم خوب اسپانیا بازی کنم.

 

1397106


فکر می کنی کدام مربی خارجی می تواند به عنوان سرمربی تیم ملی موفق شود؟


من در این باره نظری ندهم بهتر است.


فکر می کنی مربی بعدی تیم ملی باید مثل کی روش سبک تدافعی داشته باشد یا  فوتبال هجومی را وارد فوتبال ایران کند؟



 شما باید ببینید سبک دفاعی برای چه استفاده شده، در چه مقطعی بوده است و آیا تیم ملی ضربه خورده است یا نه، به نفع تیم بوده است. هرمربی بالاخره سبک خاص خودش را دارد و امیدوارم هرکسی را انتخاب می کنند بتواند به فوتبال ایران کمک کند.


تو فصل بعد را هم قطعا در شارلوا می مانی. درست است؟


بله چون قرارداد دارم. البته اگر پیشنهای باشد باشگاه و مدیر برنامه هایم در مورد آن تصمیم می گیرند.

 

1397105


تو در شارلوا تنها هم نیستی و دلفی به تازگی با این تیم قرارداد امضا کرده است. او توانسته نظر مثبت هواداران این تیم را به خود جلب کند؟


یونس هم پسر خوبی است و هم دوست خوب من است و همه توانایی های او را می دانند. در بازی اول که برای شارلوا بازی کرد امتیاز خوبی گرفت و بهترین بازیکن زمین شد. امیدوارم او همینطور خوب ادامه بدهد و بتواند پیشرفت کند.


گفت و گو از فرزام محمد علیها

 

 

دیدگاه‌ها