کد خبر : 1613971 | 05 خرداد 1398 ساعت 14:06 | 509 بازدید | 0 دیدگاه

مکوندى: در قطر به من اعتماد شد

مربی ایرانی که سالهاست در کمپ اسپایر قطر مشغول است، از اعتمادی که در ایران به او نشد، گله‌مند است.

مکوندى: در قطر به من اعتماد شد

به گزارش "ورزش سه"، حبیب مکوندى پیش از هر چیزی به خانواده علم بابت درگذشت فرزندشان تسلیت گفت و در ادامه او درباره تفاوت ها و معیارها در فوتبال قطر و ایران گفت: متاسفانه در ایران به فوتبال پایه اصلا توجهی نمى شود. من اکنون نزدیک به ٨ سال در اسپایر مشغول به کار هستم و روز اول به عنوان کمک مربى استعدادهاى آفریقایى به این مجموعه اضافه شدم ولی حالا به عنوان یکى از مهمترین استعدادیاب هاى قطر مشغول به کارم. این کار را می توانستم در کشور خودم ایران انجام دهم اما به من اعتماد نشد و از همین رو شانس خود را در کشور قطر امتحان کردم و اکنون بعد از زمان گذشته توانستم به جایگاهی که هدفم بود دست پیدا کنم.


وی افزود: قطر زیر بنای کارکرد تمام استعدادها را از آسیا و آفریقا جذب کرده و به فوتبال خود تزریق مى کند. امسال آنها در سنگال یک تیم مثل فرانسه و انگلیس خریده اند تا استعدادهای بسیاری را برای تیم هایشان جذب کنند. معتقدم قطر در جام جهانى 2022 جزء پدیده هاى جام خواهد بود چون آنها از همین حالا برای آن زمان سرمایه گذارى کرده اند. ایران اگر مى خواهد مثل سابق در آسیا آقایى کند باید به سمت فوتبال پایه برود مثل قطر و ژاپن و با آوردن مربیان بزرگ خارجى براى تیم هاى پایه استعدادهای ناب پرورش دهد کمااینکه در ایران پر از استعداد است و این چیزی است که کشورهاى دیگر آسیایی از آن بی نصیب اند؛ متاسفانه ایران با وجود تمام استعدادهای ناب از آن به خوبی بهره نمی برد.


او در ادامه گفت: مشکل اصلى فوتبال ایران این است که مربیان در ایران منم منم دارند و دنبال پیشرفت هم نیستند اما در قطر همه مربیان به یکدیگر کمک می کنند. تا زیر بنا در ایران ساخته نشود فوتبال ایران پیشرفت نخواهد کرد، من اهوازى هستم و دلم براى استعدادهاى نابی که در خوزستان حضور دارد مى سوزد ای کاش فکری به حال چنین استعدادها بشود و ایران همانطور که گفتم باز هم در آسیا به مانند سابق آقایی کند.


او در پایان تصریح کرد: من عضو تیم ملى جوانانى هستم که بهترین نتایج را در جام جهانى جوانان را گرفت در گروهى که برزیل، ایتالیا و تونس قرار داشتند و ایران بالاتر از ایتالیا در رتبه دوم قرار گرفت. آن زمان به تیم هاى پایه خیلى اهمیت داده می شد و بعد از آن ٦ سال در جام تخت جمشید در ذوب آهن حضور پیدا کردم.

دیدگاه‌ها