کد خبر : 1625642 | 01 مرداد 1398 ساعت 11:09 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

سهیل مهدی خبر داد

احتمال حذف و کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان

سهیل مهدی، رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه ها از احتمال حذف تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و هم چنین کاهش سهمیه ایران در این بازی ها خبر داد.

احتمال حذف و کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، او که امروز در برنامه سلام صبح بخیر شکبه سوم میهمان سعید اکبری مجری این برنامه بود در خصوص مسایل مختلف از جمله شروع لیگ برتر صحبت کرد که به اتفاق گزیده ای از حرف های او را می خوانیم:

 

برای شروع لیگ شرایط خوبی نداریم!

 

با توجه به مصوبات شورای امنیت، ایمن سازی ورزشگاه ها مورد نظرمان بود و از برخی اتفاقاتی که افتاد خوشحال نبودیم. امسال همت مضاعفی برای بحث ایمن سازی رخ داد و مردم شایسته هستند که فضای امن و محترمی برایشان فراهم شود. تلاش کردیم با کمک وزارت ورزش و باشگاه ها، به سمت بحث ایمن سازی، شماره دار کردن صندلی، گیت های ورودی و پایش تصویری سکوها برای جداسازی افرادی که شرایط ورزشگاه را رعایت نمی کنند و فضای ناامنی ایجاد می کنند برویم و در سال آینده این موضوع را مدیریت کنیم. ما شرایط خوبی نداریم و علی رغم تلاش زیادی که برای پیاده کردن الزامات صورت می گیرد به سطح آماده سازی نرسیده ایم و هیچ ورزشگاهی این آماده سازی را تکمیل نکرده تا بتوانیم لیگ را شروع کنیم.جلسه ای با رییس سازمان لیگ داشتیم اما هنوز به تاریخ دقیقی نرسیده ایم و منتظریم استقرار الزامات به سطحی برسد که حداقل 5، 6 ورزشگاه را آماده داشته باشیم. وضعیت نگران کننده است و اگر با 10، 12 روز کارمان راه می افتاد شاید همین امروز هم می توانست راه بیفتد و خیلی خوب بود. امیدوارم 5 ورزشگاه اصلی مان آماده شود وگرنه مجبوریم مسابقات را در شهرهای دیگر بدون تماشاچی برگزار کنیم و این اصلا خوب نیست.به این خاطر که امنیت و سلامت تماشاچی ها برایمان مهم است این فشار را تحمل می کنیم و به احتمال بسیار زیاد لیگمان با تاخیر روبرو خواهد بود. امیدوارم تا آخر هفته این موضوع قطعی شود.

 

بدهی ها ممکن است منجر به حذف تیم ها شود

 

بدهی های باشگاه ها ممکن است منجر به حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا شود. سال گذشته حرکت خوبی انجام شد که حجم بالایی از بدهی های معوقه و انباشته سال های سال دو تا از باشگاه های بزرگ کشورمان پرداخت شود و گرچه نزدیک بود حذف شوند اما به عنوان نمایندگان خوب کشورمان در رقابت ها حاضر شدند. امسال دوباره با بحثی در زمینه بدهی های معوقه روبرو هستیم و نگرانی داریم و بنا براخباری که می شنویم و شکایت طلبکاران و شاکیان از ای اف سی مثل سال گذشته درگیر این چالش خواهیم بود اما امیدوارم باشگاه ها بودجه مضاعفی را در کنار جذب بازیکن برای پرداخت بدهی ها کنار گذاشته باشند. تعداد شاکیانی که اعلام شده 25 نفر است اما می دانیم تعداد آنها بیشتر از این تعداد است.اما اجازه بدهید به دلیل تعهد کتبی و اخلاقی که دارم در این باره  کلیه شکایت ها و درخواست طلب هایی که تا قبل از 9 تیر ماه به صورت رسمی انجام شود باشگاه باید حل و فصل کند اما بعد از این تاریخ از فصل مجوز حرفه ای خارج شده ایم. ممکن است توافق نامه ای بین باشگاه و فردشاکی رد و بدل شده باشد که قبل از این تاریخ باشد و هنوز به دست من نرسیده باشد.

 

سند پروپئیج به دست من نرسیده است

 

درباره پروپئیچ خبرهای خوبی شنیده ایم و می گویند پرونده او بسته شده است اما هنوز سندی به دست من نرسیده است.

 

احتمال کاهش سهمیه هم وجود دارد

 

صد در صد احتمال حذف وجود دارد. اسناد توسط خود باشگاه از طریق یوزرنیم و پسورد خود باشگاه منتشر می شود و ما فقط ممیزی می کنیم بنابراین مسئله هم پوشانی غیرممکن است. بحث سندسازی هم به هیچ وجه تا به حال مطرح نشده است. ممکن است کتمان سند از طرف باشگاه باشد یا عدم ارائه یک سند. اما وقتی یک ممیزی انجام می شود مسلما دارای تخصص و شرایط لازم هستند و شرایط پوشاندن ندارند. احتمال دارد سال بعد سهمیه ایران کم شود و احتمال از دست دادن سهمیه ما وجود دارد و در خصوص حذف کردن ایران از رده بندی تیم های آسیا باید بگویم این یک اشتباه اپراتوری بود که نیم ساعته اصلاح شد.

دیدگاه‌ها