کد خبر : 1602877 | 17 فروردين 1398 ساعت 17:02 | 13K بازدید | 0 دیدگاه

اگر قوانین انتخابات مشکل دارد، باید اصلاح شود

نظر عباس جدیدی درباره حواشی انتخابات کشتی

قهرمان سابق کشتی ایران گفت: رسول خادم درست در جایی که باید ایستادگی می کرد و مطالبات به حق جامعه کشتی را از وزارت ورزش و دیگر مسئولان می‌گرفت، استعفا داد.

نظر عباس جدیدی درباره حواشی انتخابات کشتی


به گزارش "ورزش سه"، عباس جدیدی که در 2 دوره اخیر انتخابات فدراسیون کشتی به عنوان تنها رقیب نامدار رسول خادم وارد گود شده و البته موفق هم نبوده، حالا بعد از کنار رفتن رییس سابق بار دیگر تصمیم به حضور در انتخابات گرفته است.


یکی از نامزدهای گوش شکسته انتخابات فدراسیون کشتی آخرین بار در سال 96 با غیرقانونی خواندن انتخابات، مجمع را ترک کرد تا رسول خادم بتواند در یک انتخابات تک نفره با 40 رای رییس باقی بماند. او البته بعد از استعفای رسول همواره معتقد بوده خادم باید تا پایان دوره 4 ساله خود در این سمت باقی می ماند.


حالا در شرایطی که هنوز تاریخ انتخابات فدراسیون کشتی مشخص نشده، دقایقی با عباس جدیدی همکلام شدیم تا از برنامه های او بعد از ثبت نام برای ریاست کشتی در سومین دوره متوالی باخبر شویم؛ اگرچه او تمایلی به صحبت کردن درباره اتفاقات انتخابات قبلی نداشت. در ادامه مشروح صحبت های عباس جدیدی را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


امیدوارم این انتخابات به نفع کشتی تمام شود


من امیدوارم هر اتفاقی که در انتخابات پیش روی فدراسیون کشتی رخ می دهد، به نفع کشتی باشد. دنبال منافع شخصی نیستم و فقط امیدوارم تمام اتفاقاتی که در ماههای آینده رخ می دهد، در نهایت پیشرفت کشتی را به همراه داشته باشد چون همه ما دنبال چنین اتفاقی هستیم.


احساس کردم ورودم می تواند کمک کند


من احساس کردم ورودم به انتخابات در این دوره اول از همه می تواند به معلومات و اطلاعات خودم در جهت پیشبرد کشتی کمک کند؛ حالا چه برای فدراسیون انتخاب شوم و چه انتخاب نشوم. به هر حال همه اعضای مجمع تجارب ارزشمندی دارند که می توانم از آنها بهره بگیرم. فعلا درباره آینده هم چیزی نمی توانم بگویم و همانطور که بالاتر گفتم امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.


شاید باید قانون درباره حضور سرپرست در انتخابات اصلاح شود


مولفه اصلی هر انتخابات عدالت است. همه کسانی که برای رقابت در انتخابات پا پیش گذاشتند، دنبال شفاف‌سازی می‌گردند. اگر بخواهیم انتخاباتی را شفاف برگزار کنیم، باید روی مدار قانون و اخلاق پیش برویم. من نمی‌توانم بگویم حضور فردی که الان سرپرست فدراسیون است و در انتخابات ثبت نام کرده، قانونی و اخلاقی هست یا خیر. بحث بیشتر حقوقی است و باید نگاه عمیقی به آن داشته باشیم. اول باید اعتراض وارد باشد و سپس بار موضوعات اخلاقی را روی آن سوار کنیم. اگر می گویند این موضوع قانونی است، اما همه به آن معترض هستند، پس باید آیین نامه بررسی شود. اگر خلایی در قانون وجود دارد، باید اصلاح شود. ما نمی توانیم خلاف قانون صحبت کنیم، اما اگر ناعدالتی در قانون فعلی دیده می شود، باید کسانی که آن را تدوین و تصویب کردند، پاسخگو باشند.


رسول خادم باید می‌ماند و نتیجه کارش را می‌دید


راستش را بخواهید من خیلی از رفتن رسول خادم ناراحت شدم. از طریق برخی دوستان از جمله آقای عامل هم این پیغام را به خود رسول رساندم. به نظرم درست در جایی که او باید ایستادگی می کرد و مطالبات به حق جامعه کشتی را از وزارت ورزش و دیگر مسئولان می گرفت، استعفا داد. شخصا دوست داشتم او تا پایان المپیک 2020 می ماند و نتیجه کارش را می دید. حالا گفته می‌شود او می‌خواهد از برادرش در انتخابات حمایت کند که من به آن خرده نمی‌گیرم.

دیدگاه‌ها