کد خبر : 1622243 | 16 تیر 1398 ساعت 15:15 | 951 بازدید | 0 دیدگاه

صادقی: امسال ۱۷ بازیکن از سایپا رفتند؛

تعویق لیگ به ضرر تیم ملی و برنامه‌های فدراسیون است

سرمربی سایپا معتقد است عقب افتادن بازی‌های لیگ برتر ضربه زیادی به تیم‌های ملی بزرگسالان و امید می‌زند و آنها نیز با این شرایط باید خود را تطبیق دهند.

 تعویق لیگ به ضرر تیم ملی و برنامه‌های فدراسیون است

به گزارش "ورزش سه"، یکی از تیم‌هایی که قرار است لیگ نوزدهم را با سرمربی جوان آغاز کند، سایپا است؛ نماینده فوتبال پایتخت پس از علی دایی، هفته‌های پایانی فصل گذشته را با ابراهیم صادقی سپری کرد و سپس قرارداد این نارنجی وفادار به‌عنوان سرمربی تمدید شد تا این سرمربی آینده دار یکی از ۱۶ مربی شروع کننده فصل جدید لیگ باشد. ابراهیم صادقی در گفت‌و گو با "ورزش سه"، شرایط تیم سایپا را در بازه پیش فصل و همچنین نقل و انتقالات تشریح کرده است:

 

* وضعیت سایپا در این روزها به چه صورت است؟

 

ما از بیستم خردادماه تمرینات را شروع کردیم. اردویی در بروجن داشتیم که بسیار خوب بود و به ما کمک کرد. در این اردو از نظر آب و هوایی و تغذیه در شرایط خوبی بودیم و بازی دوستانه هم انجام دادیم. دیروز هم با تیم بادران بازی تدارکاتی داشتیم. تیم سایپا تغییرات زیادی داشته و حدود 17 بازیکن جدا شده اند. از همین رو نیاز بود که یک تیم کامل بسازیم و باید به موقع تمرینات را شروع می کردیم. خوشبختانه این اتفاق افتاد و همه چیز تا به حال خوب پیش رفته است. احتمالا 2 یا 3 بازیکن دیگر هم در ادامه به ما اضافه می شوند.

 

* بازی های تدارکاتی بعدی سایپا مشخص است؟
 
بله، ما روز بیستم تیر با پدیده شهر خودرو بازی می کنیم و بیست و هشتم تیر ماه هم به مصاف فولاد می رویم. دوست داریم این بازی های تدارکاتی برای ما ادامه داشته باشد. مصاف با تیم های قوی محک خوبی برای بازیکنان سایپا خواهد بود.

 

* نفراتی که جذب سایپا شده اند، چه بازیکنانی هستند؟

 

ما احمد گوهری، عبدالله حسینی، مجتبی لطفی، مجید علیاری و سعید محمدی فر را به عنوان سهمیه لیگ برتری جذب کرده ایم. 4 نفر آنها از تیم پارس جنوبی و یکی هم از پدیده به تیم ما آمده اند. همچنین کمال نیکخو، سعید بیگی، محمد مهری هم از لیگ یک به ما اضافه شده اند. در کنار این ها، چند جوان هم جذب کرده ایم و همینطور جوان های سابق تیم سایپا را هم در اختیار داریم. به علاوه این نفرات، باتجربه هایی مثل روزبه شاه علیدوست به عنوان کاپیتان، حامد فلاح زاده، آرمان رمضانی و... را نیز داریم.


* چند بازیکن سایپا هستند که مورد توجه شدید تیم های لیگ برتر قرار دارند. از جمله رضا اسدی و آرش رضاوند. برنامه سایپا برای این نفرات چیست؟


قراردادهای برخی بازیکنان با سایپا تمام شده و باید درباره آینده شان تصمیم بگیرند. من اسم از کسی نمی برم چون حرفه ای نیست. تا قرارداد بازیکنی با سایپا نهایی نشده باشد، نمی توانم درباره اش حرف بزنم.


* امسال سایپا نسبت به فصول گذشته، کمتر به سراغ بازیکنان مشهور رفته. آیا محدودیتی برای نقل و انتقالات وجود داشته؟

 

تمام بازیکنانی که به سایپا آمده اند، با نظر من جذب شدند. اهداف و استراتژی من که با مدیران باشگاه در میان گذاشته ام، همین بوده است. ما می خواهیم یک تیم جوان و آینده دار داشته باشیم و هفته به هفته پیشرفت کنیم. سایپا شرایط خوبی دارد و همانطور که می دانید، در حال تسویه بدهی های فصول گذشته است. این باعث می شود بازیکنان هم مطمئن باشند از نظر مالی مشکلی نیست و پولشان را دریافت می کنند. شرایط ما خیلی خوب است اما بازیکن با رقم های خیلی بالا هم جذب نمی کنیم. البته اگر کیفیت بازیکن نیاز به پول بیشتری داشته باشد، می دهیم اما در حال حاضر تیم یکدست و معقول است. هیچ شرایط و محدودیت مالی از طرف باشگاه نداشته ایم اما تیم الان بر اساس اهدافی بسته شده که صحبت کرده ایم. قطعا سایپا برای آینده بسته شده اگرچه امسال هم تیم خوبی داریم و حرف هایی برای گفتن خواهیم داشت.

 

* صرف نظر از اینکه خودتان به شرایط آگاه بوده اید، فضای فعلی سایپا برای کار به عنوان یک مربی جوان چگونه است؟


من 19 سال است در سایپا هستم. 17 سال به عنوان بازیکن، سپس به عنوان کمک مربی و حالا هم سرمربی شده ام. فضای باشگاه را کاملا می شناسم و می دانم که اینجا می توانم کارهای خوب و پایه ای انجام دهم. مدیریت هم از ایده های من حمایت می کند. این خیلی خوب است. تا اینجا همه چیز خیلی خوب بوده و تمام برنامه ها و اهدافی که داشتم، درست پیش رفته است. امیدوارم خوب کار کنیم و نتایج خوب هم بگیریم. قطعا با برنامه ریزی می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

 

1402984

 

تاخیر در شروع لیگ برتر به برنامه های شما صدمه نمی زند؟

 

آخرین خبری که داشتیم این بود که آقای داورزنی با آقای بهاروند صحبت کرده و قرار است لیگ به موقع شروع شود و مشکلات ورزشگاه ها به مرور زمان حل شود. عقب افتادن لیگ بیش از هر چیزی به تیم ملی و برنامه های فدراسیون ضرر می زند. امسال مسابقات تیم امید را هم داریم و ویلموتس هم در آغاز راه خود نیاز به اردوهای زیاد دارد. برای تیمی مثل ما که برنامه ها و تمرینات را به موقع انجام داده، قطعا بهتر است که بازی ها سر موقع شروع شود. تاخیر در شروع لیگ به نفع تیم هایی می شود که تمرینات را دیرتر آغاز کرده اند اما اگر این اتفاق بیفتد، به هر حال ناچار هستیم برنامه های جدیدی تدوین کنیم.

 

چشم انداز خاصی برای لیگ نوزدهم دارید؟

 

قطعا هدف ما پیشرفت است. باید بازی به بازی جلو برویم و عملکرد خوبی داشته باشیم. این یک هدف قابل دسترسی است. نتیجه هم با این طرز فکر همراه می شود. هیچ مربی ای در دنیا نمی تواند بگوید قهرمان می شویم یا سهمیه می گیرم. فقط می شود هدف تعیین کرد.


الگوی ابراهیم صادقی در مربیگری کیست؟

 

مربیان زیادی در دنیا هستند که خیلی خوب کار می کنند. در ایران باید با توجه به شرایط و امکانات کار کنیم. من قطعا تجربیات سال های اخیر کنار خیلی از مربیان را دنبال می کنم. 12 مربی در سایپا داشته ام و از هر کدام چیزهایی یاد گرفته ام. زمانی که کاپیتان بوده ام، برخی از مربیان سایپا خیلی با من مشورت می کردند و آنها تجربیات بسیار خوبی به من داده اند. سعی می کنم از هر مربی ای که با او کار کرده ام، نکته ای را در کار خودم استفاده کنم.

دیدگاه‌ها