کد خبر : 1592261 | 28 بهمن 1397 ساعت 10:58 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

تست دوپینگ، راز خوشبختی رکورددار وزنه برداری جهان

وعده فدراسیون؛ سهراب را به المپیک می‌رسانیم

فدراسیون وزنه برداری برای رساندن سهراب مرادی به المپیک برنامه ریزی کرده است.

وعده فدراسیون؛ سهراب را به المپیک می‌رسانیم

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل که خبر شوک آور اجبار سهراب مرادی به عمل جراحی در پی مصدومیت از ناحیه کمر منتشر شد، این شائبه به وجود آمد که او به خاطر از دست دادن مسابقات پیش رو شاید حتی المپیک ۲۰۲۰ را هم از دست بدهد.


طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی، وزنه بردارانی که قصد حضور در المپیک را دارند، حتما باید در بازه زمانی ۲ ساله قبل از المپیک در ۶ دوره مسابقه گزینشی زیر نظر فدراسیون جهانی شرکت کنند.


سهراب مرادی که در اولین گام در رقابت های جهانی ۲۰۱۸ حاضر بوده و اولین مسابقه گزینشی را سپری کرده، بعد از عمل جراحی جام بین المللی فجر، مسابقات قهرمانی آسیا و احتمالا رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ را از دست بدهد.


در صورتی که این اتفاق بیفتد و سهراب نزدیک به یک سال از مسابقات دور باشد، دیگر زمانی برای گذراندن ۶ مسابقه گزینشی باقی نمی ماند. با این حال فدراسیون وزنه برداری برای اینکه تک ستاره وزنه برداری در سال های اخیر به همین راحتی المپیک را از دست ندهد، راهکاری در نظر گرفته است.


محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری در این باره به خبرنگار "ورزش سه" گفت: قطعا ما اجازه نمی دهیم سهراب مرادی برای حضوردر المپیک مشکلی داشته باشد. اول از همه سلامتی این وزنه بردار مهم است، اما با برنامه ریزی درست می تواند مسابقات گزینشی را هم سپری کند. برای فدراسیون جهانی بیشتر از همه مهم این است که وزنه برداران با حضور در رقابت های گزینشی تست دوپینگ بدهند. ما این شرایط را برای سهراب به وجود می آوریم که در رقابت های گزینشی حاضر باشد و با زدن وزنه های سبک فقط تست دوپینگ بدهد؛ حتی اگر شرایط وزنه زدن نداشته باشد و به فکر مقام نباشد.


طبق اعلام دبیر فدراسیون وزنه برداری هر وزنه بردار باید طبق قوانین هر ۶ ماه یک بار یک مسابقه گزینشی را سپری کند که در این صورت سهراب مرادی بعد از عمل جراحی باید نهایتا در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ روی تخته برود که اوایل اردیبهشت ماه ۹۸ در چین برگزار می‌شود.


باید دید سهراب مرادی در نهایت چه زمانی و با چه شرایط دیسک کمر خود را عمل جراحی می کند و دوره نقاهت او چقدر به طول می انجامد. تا المپیک ۱۸ ماه باقی مانده که شاید زمان مناسبی برای بازگشت سهراب به دوران اوج باشد؛ اگرچه او یک رقیب سرسخت به نام کیانوش رستمی هم کنار خود می بیند.

دیدگاه‌ها