کد خبر : 1616551 | 19 خرداد 1398 ساعت 11:41 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

رونمایی از پدیده جدید وزنه‌برداری در فیجی(عکس)

وزنه بردار دسته فوق سنگین ایران در مسابقات جهانی جوانان نگاه همه را به خود جلب کرد.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات وزنه برداری جوانان جهان روز گذشته در فیجی به پایان رسید؛ در حالی که ایران توانست برای چهارمین دوره متوالی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.


با اینکه مدال طلای سنگین وزن برخلاف دوره های قبلی به ایران نرسید و علی داوودی نتوانست رکوردهای قبلی اش را تکرار کند، این علیرضا یوسفی بود که به عنوان پدیده مسابقات لقب گرفت.


این وزنه بردار نوجوان که سال گذشته در المپیک نوجوانان نگاه همه را به خود جلب کرد، برای اولین بار در رده سنی جوانان هم روی تخته رفت. او ۶ بار رکورد جهانی رده سنی نوجوانان را در این مسابقات جابجا کرد و در نهایت با مدال برنز مجموع به کار خود پایان داد.


یوسفی در حالی در مسابقات جوانان جهان روی تخته رفت که همچنان در رده سنی نوجوانان حضور دارد و  در این رقابت‌ها 9 کیلوگرم در یکضرب، 29 کیلوگرم در دوضرب و 44 کیلوگرم در مجموع، بالاتر از رکوردهای استاندارد نوجوانان جهان را به نام خود ثبت کرد.

 

پدیده جدید وزنه برداری


وزنه بردار قائمشهری با 16 سال سن و با رکوردهای 171 کیلوگرم در حرکت یکضرب، 225 کیلوگرم در حرکت دوضرب و مجموع 396 کیلوگرم به عنوان برترین وزنه‌بردار چهل و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی 2019 جوانان جهان انتخاب شد.


به نظر می رسد علیرضا یوسفی با ادامه این روند می تواند امید اصلی ایران برای جانشینی بهداد سلیمی و حسین رضازاده در سال های آتی باشد. او هدف خود را حضور در المپیک ۲۰۲۴ عنوان کرده و باید دید روند صعودی رکوردهایش تا کجا ادامه دارد.

پدیده جدید وزنه برداری

دیدگاه‌ها