کد خبر : 1613450 | 02 خرداد 1398 ساعت 16:56 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

اظهارنظر عجیب دل بوسکه در مورد پپ

گواردیولا برای اسپانیایی ها یک خائن است

هر اندازه پپ گواردیولا در سطح جهانی یک مربی محبوب و دوست داشتنی است اما در اسپانیا شرایطی متفاوت دارد.

گواردیولا برای اسپانیایی ها یک خائن است

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا سال 2008 بود که هدایت تیم اول بارسا را برعهده گرفت و در عین شگفتی توانست در همان سال، فاتح سه گانه شده و سپس توانست شش گانه را به ویترین افتخارات آبی اناری ها اضافه کند.

 

 

1344957

 

 

او در 4 سال حضورش در بارسا توانست سه قهرمانی لالیگا و دو قهرمانی کوپا دل ری به دست بیاورد و پس از جدایی از این تیم، یک فصل به استراحت پرداخت. پپ سپس راهی بایرن شد و در سه سال با مونیخی ها به طور متوالی فاتح بوندسلیگا شد و از سال 2016 نیز هدایت منچسترسیتی را برعهده دارد.

سرمربی کاتالان هرچند در اولین سال حضورش در سیتی به افتخاری دست پیدا نکرد؛ ولی در دو سال اخیر این تیم را قهرمان لیگ برتر کرده و فصل جاری جام اتحادیه و جام حذفی را نیز با این تیم کسب کرد.

 

 

1407965

 

 

ویسنته دل بوسکه، سرمربی سابق رئال و تیم ملی اسپانیا همواره از تحسین کنندگان پپ بوده است. او در مصاحبه با برنامه ال پارتیداسوی کادنا کوپه به اظهارنظری جالب در مورد گواردیولا پرداخت و گفت:« پپ هرچقدر که مربی موفقی باشد؛ ولی در اسپانیا مرد محبوبی نیست و بسیاری به خاطر مواضع سیاسی او که موافق استقلال کاتالونیاست، وی را یک خائن می دانند. با همه این اوصاف نمی توان موفقیت های او در دوران مربیگری را نادیده گرفت. او نه تنها در بارسا که در خارج از اسپانیا نیز ثابت کرد که چه مربی بزرگی است. من احترام ویژه ای برای او قائل هستم.»

 

دل بوسکه در مورد شکست عجیب بارسا از لیورپول و حذف از لیگ قهرمانان گفت:« هیچکس تصور نمی کرد بارسا 4 گل در بازی برگشت از لیورپول دریافت کند اما معتقدم ارنستو والورده می دانست که در آنفیلد چه بازی دشواری در انتظار تیمش است با این حال او هم فکر نمی کرد که بارسا حتی به یک گل هم دست پیدا نکند.»

 

 

1405070

 

 

فینال لیگ قهرمانان:« از نظر من، لیورپول تیم بهتری نسبت به تاتنهام است و شایسته قهرمانی. برابر فوتبال سریع و پرفشار لیورپول، کمتر تیمی توان مقاومت دارد.»

 

فینال کوپا دل ری:« من برای بازی فینال دعوت شده ام ولی بعید می دانم در ورزشگاه(بنیتو ویامارین) حاضر شوم. والنسیا تیمی تازه شکوفا شده و اوج گرفته است و در مقابلش بارسای زخم خورده با تعدادی غایب مهم قرار دارد. معتقدم فاکتور لیونل مسی در این بازی بسیار تاثیرگذار است و بارسا به خاطر او شانس اول قهرمانی محسوب می شود.»

 

دل بوسکه در مورد فصل ضعیف و اسف بار رئال مادرید گفت:« رئال تیم خوب و با بازیکنانی باکیفیت است و بهتر کردن چنین تیمی دشوار خواهد بود. مشخص نیست چه بازیکنانی می توانند باعث پیشرفت رئال شوند. مشکل اصلی رئال در فصلی که گذشت، جدایی رونالدو بود و این کاملا به چشم آمد. رئال باید یک بازیکن بزرگ به جای رونالدو جذب کند تا به مشکلات فصل گذشته برخورد نکند. نیمار یا امباپه؟ من باشم امباپه را جذب می کنم. جذب او منطقی تر از نیمار است.»

 

 

1407562

 

دیدگاه‌ها