کد خبر : 1237362 | 10 اردیبهشت 1394 ساعت 10:32 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

ذوب‌آهن و شانس رتبه چهارم

پیش بازی نفت‌مسجدسلیمان ـ ذوب‌آهن

ذوب‌آهن موقعیت خوبی برای صعود به رتبه های بالاتر جدول دارد. موفق ترین تیم ماه های اخیر فوتبال ایران می‌ تواند جزو تیم های بالای 50 و لیگ قهرمانان باشد.

پیش بازی نفت‌مسجدسلیمان ـ ذوب‌آهن
به گزارش "ورزش سه" ، ذوب آهن که هفته گذشته با پیروزی خارج از خانه برابر فولاد خوزستان گام بلندی برای کسب سهمیه آسیایی برداشت امیدوار است تا با کسب ۳ امتیاز در این بازی نه چندان سخت خانگی در صورت توقف فولاد جایگاه این تیم در رده چهارم جدول را بگیرد. در سوی دیگر نفت مسجد سلیمان که در انتهای جدول دست و پا می‌زند کاندیدای اصلی سقوط به لیگ دسته اول به شمار می‌رود و با شکست در این بازی در صورت نتیجه گرفتن سایر رقبایش مثل پیکان، استقلال خوزستان و گسترش فولاد در آستانه سقوط قرار می‌گیرد.

1. ذوب‌آهن با 45 امتیاز در رده پنجم است. اگر ذوب‌آهن ببرد، با 48 امتیاز به رده چهارم می‌ آید، البته اگر فولاد برابر ملوان برنده نباشد.

2. نفت‌مسجدسلیمان اگر با اختلاف ببرد و پیکان به پرسپولیس ببازد، تا رتبه چهاردهم بالا می‌ آید.

3. هافبک جوان ذوب آهن نوید ستاره بعدی فوتبال اصفهان را می‌دهد، او که در ۳ هفته بسیار سخت ذوب آهن همه کار کرد و هر هفته یا گل زد یا پاس گل داد احتمالاً در بازی برابر نفت مسجد سلیمان هم بازی خواهد کرد و امیدوار است آمار خیره کننده خود در شروع ماجراجویی‌اش در فوتبال حرفه‌ای را درخشان‌تر کند.

4.در ۳ هفته اخیر ذوب آهن با ۳ مدعی قهرمانی رو به رو شد و با نباختن در آن بازی‌ها به نوعی هم خود را بالا کشید و هم کمک غیرمستقیمی به سپاهان کرد که خود در ۳ هفته اخیر بازی‌های خود را برده بود. حالا اما برای چهارمین هفته متوالی ذوب آهن می‌تواند با برد خود سپاهانی‌ها را هم خوشحال کند، آنها در صورتی که نفت مسجد سلیمان را ببرند این تیم تقریباً امیدهایش برای بقا در لیگ برتر ناامید می‌شود و این در حالی است که هفته آینده باید به مصاف سپاهان برود و بی انگیزگی مسجد سلیمانی‌ها می‌تواند کمک بزرگی برای سپاهانی باشد که ۹ امتیاز این ۳ هفته را می‌خواهد.

4. حسین مالکی و رضا درویشی، 2 بازیکن محروم نفت‌مسجدسلیمان برای این بازی حساس هستند.

5. ذوب‌آهن در 10 بازی اخیر، با 7 برد و 3 مساوی، موقعیت شایسته و فوق العاده ای دارد.شاگردان یحیی گل محمدی در حالی به مصاف نفت مسجد سلیمان می‌روند که در ۳ بازی اخیر شرایط متفاوتی را تجربه کرده بودند. آنها برابر استقلال، نفت تهران و فولاد قرار گرفتند و با کسب ۷ امتیاز از این ۳ بازی عملکرد خوبی را در کارنامه خود ثبت کردند. حالا اما پس از گذشت ایام سخت، نفت مسجد سلیمان حریفی متفاوت برای ذوب آهن، تیمی که احتمالاً برای کسب حداقل امتیاز به اصفهان می‌آید و ذوب آهن با به ثمر رساندن گل اول در نیمه نخست می‌تواند امیدوار به یک پیروزی پرگل باشد.

6. نفت‌مسجدسلیمان در 8 بازی آخر خود، نتوانسته است صاحب بردی باشد.آنها که با نداری و بدون تدارکات در لیگ حاضر شده اند فصلی سخت را پشت سر گذاشته وحتی برای امور جاری پول ندارند.

7.ذوب‌آهن که پس از ۸ هفته متوالی جا خوش کردن در رده ششم سرانجام هفته قبل یک پله در جدول صعود کرد و جای استقلال را در رتبه پنجم گرفت، این هفته این شانس را دارد تا یک رده دیگر نیز بالا بیاید. رسیدن سبزپوشان اصفهانی به رده چهارم منوط به برتری خانگی آنها برابر نفت مسجدسلیمان و البته امتیاز از دست دادن فولاد در دیدار همزمان با ملوان است. به عبارت دیگر، شاگردان گل محمدی برای تصاحب جایگاه رقیب خوزستانی باید از سد یک تیم خوزستانی دیگر گذشته و البته امیدوار باشند تا فولاد نیز در انزلی امتیاز از دست بدهد. یعنی برد ذوب‌آهن و توقف فولاد به طور قطع مترادف با صعود یک پله‌ای تیم اصفهانی است. در مقابل از آنجا که بین ذوب‌آهن و استقلال تنها یک امتیاز فاصله است، برنده نشدن ذوبی‌ها در ورزشگاه فولادشهر ممکن است به قیمت بازگشت آنها به رده ششم تمام شود.

دیدگاه‌ها