کد خبر : 1238318 | 15 اردیبهشت 1394 ساعت 12:44 | 26.4K بازدید | 0 دیدگاه

حسینی: نباید خانزاده را نابود کرد

مدافع تیم ملی فو‌تبا‌ل ایران می‌گوید وظیفه کمیته‌ اخلاق تنها محروم کردن بازیکنان نیست.‌ او در گفت‌وگو با ایسنا از محمدرضا خانزاده حمایت کرد اما تاکید کرد که مدافع پر‌سپولیس دچار اشتباه شده است.

حسینی: نباید خانزاده را نابود کرد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سیدجلال حسینی با اشاره به محرومیت 9 ماهه محمدرضا خانزاده با تصمیم کمیته‌ اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: واقعا بعد از این که خبر محرومیت محمدرضا خانزاده را شنیدم تعجب کردم. البته این را باید بگویم که هیچ تردیدی نیست که رفتار خانزاده با آن هوادار به هیچ وجه درست نبود. قصدم دفاع از آن حرکت نیست،‌ بلکه تنها می‌خواهم بگویم که با بازیکنی که در سن و سال جوانی در جام ملت‌های آسیا و جا‌م جها‌نی حضور داشته است نباید چنین رفتاری صورت گیرد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: می‌خواهم یک سوال بپرسم و آن هم این که آیا مسئولیت کمیته‌ اخلاق تنها محروم کردن بازیکنان بعد از چنین اتفاقاتی است؟ آیا این کمیته‌ وظیفه‌ای در راهنمایی و فرهنگ سازی بازیکنان و اخلاقی کردن فضای فوتبال ندارد؟ و تنها باید با رفتار قهر آمیز با بازیکن برخورد کند؟ می‌خواهم بدانم کسانی که در کمیته‌ اخلاق چنین حکمی را صادر کرده‌اند آیا می‌دانند محرومیت 9 ماهه چه بلایی سر یک بازیکن می‌آورد؟ بازیکنی که هم جام ملت‌های آسیا و جا‌م جها‌نی را تجربه کرده است با چنین حکمی، فو‌تبا‌لش تمام می‌شود. تاکید می‌کنم که من مخالف عمل خانزاده هستم و شکی در اشتباهش نیست اما وقتی که این بازیکن کتبا و شفاهی بارها عذرخواهی کرده آیا نباید به او فرصت دیگری داد.

هم‌بازی خانزاده در تیم ‌ملی در ادامه افزود: محمدرضا خانزاده و تعداد دیگر از بازیکنان امسال فشار زیادی را متحمل شدند. او مدام در اردوی تیم ‌ملی یا اردوی پر‌سپولیس بود و فرصت کافی برای استراحت نداشت. قصد توجیه کار او را ندارم، ولی با فشاری که بر روی خانزاده بود اگر چنین اتفاقی برای بازیکن دیگری هم رخ می داد مطمئن باشید همان رفتار اشتباه را مرتکب می‌شد. به نظرم . آیا کسی می‌تواند مدعی شود که اشتباهی تا به حال مرتکب نشده است؟ محمدرضا به اشتباهش معترف است و نباید با او چنین رفتار سفت و محکمی داشت. ضمن این که از یک طرف می گویم که بازیکنان الگوی جوانان هستند و از طرف دیگر از بازیکن می‌خواهیم مقابل توهین‌ها چیزی نگوید و ساکت باشد. همان طور که گفتم بازیکنان در بسیاری از مواقع تحت فشار قرار دارند اما صدایشان به هیچ کسی نمی رسد.

حسینی ا‌ضافه‌ کرد‌: کمیته‌ اخلاق باید فرهنگسازی کند. برخورد قهر آمیز به تنهایی نمی‌تواند مثمرثمر باشد. واقعا کمیته‌ اخلاق برای بازیکنان چه کاری انجام داده است که در مقابل چنین رفتارهایی حکم‌های این چنینی صادر می‌کند؟ متاسفانه برخی از بازیکنان کارهای بدتر از این را انجام می‌دهند، ولی تنها این بازیکنان پر‌سپولیس هستند که محروم می‌شوند. پیام صادقیان به یک صحنه واکنش نشان داد و او را سه ماه محروم کردند اما بازیکن دیگر همان کار را انجام داد، ولی خبری از محرومیتش نبود. باشگاه پر‌سپولیس هم باید از بازیکنانش حمایت کند چرا که بازیکنان جوان که در این تیم حضور دارند می‌توانند سال‌های سال به پر‌سپولیس خدمت کنند و این بازیکنان سرمایه آینده فو‌تبا‌ل ایران هستند.

وی درپایان درباره احتمال حضورش در پرسپولیس فصل آینده نیز گفت: قراردادم با الاهلی قطر انتهای فصل به پایان می‌رسد، در حال حاضر نمی‌خواهم درباره شرایط فصل بعد حرفی بزنم. باید دید در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

دیدگاه‌ها