کد خبر : 1242756 | 04 خرداد 1394 ساعت 17:38 | 31.9K بازدید | 0 دیدگاه

حسینی:

وزرای‌ ورزش، اقتصاد و صنعت‌ باید پاسخگو باشند

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی معتقد است وزاری ورزش و اقتصاد باید برای به نتیجه نرسیدن مزایده چهارم جواب گو باشند.

وزرای‌ ورزش، اقتصاد و صنعت‌ باید پاسخگو باشند
به گزارش "ورزش سه"، سیدهادی حسینی در رابطه با مزائده چهارم سرخابی توضیحاتی را ارائه کرد:

مجلس توضیح می خواهد
دو بحث در این موضوع وجود دارد و مجلس قطعا در این موارد توضیح خواهد خواست، یکی بحث حضور خودروسازان در این مزائده است، نه تنها کمیسیون صنایع، بلکه اکثر نمایندگاه با این موضوع مخالف بودند. نکته دیگر، تاخیر در برگزاری این مزائده و اعلام نکردن نتیجه آن است.

وزرای ورزش، اقتصاد و صنعت باید پاسخگو باشند
مجلس شورای اسلامی دو سوال مهم از دو وزارت خانه دارد که باید در این زمینه پاسخگو باشند، اول اینکه وزیر محترم صنعت باید عنوان کند که چرا خودروسازها را مجبور کرده که در این مزائده شرکت کند و بعد هم وزرای محترم ورزش و اقتصاد باید دلیل به تاخیر انداختن این مزائده و نتیجه آن را اعلام کند.

اگر دولت می خواهد این دو تیم را دولتی نگاه دارد، راحت بگوید
بهرحال باشگاه ها باید بر اساس اصل 44، خصوصی سازی شوند، مانند جاهای دیگر که در طول سال خصوصی سازی می شوند، این تیم ها که بزرگتر از مخابرات و جاهای دیگر که خصوصی سازی شده اند که نیست، اگر دولت تصمیم ندارد خصوصی سازی انجام شود بیاید بگوید ما از اصل 44 گذشتیم و می خواهیم برای همیشه این تیم ها را دولتی نگاه داریم، ولی اگر قرار است خصوصی سازی انجام بشود باید هرچه سریعتر عملیاتی بشود و به نتیجه برسد.

رسالت شرکت های خودروسازی چیز دیگری است
با رفتار اخیری که دیدیم، دولت خودروسازی ها را مجاب کرده تا این دو تیم را بخرند و تقریبا این دو تیم دولتی بمانند در حالی که این شرکت ها خودشان مشکل دارند و بدهکار هستند، در صورت تحت پوشش گرفتن این دو تیم، حوزه اشتغال آنها نیز زیر سوال می رود، چرا که اصلا رسالت آنها اصلا، چیز دیگری است. نکته بعد در این زمینه اینکه، وقتی آن شرکت ها نتوانند بار خود را به دوش بکشند چطور می خواهند بار این دو تیم را به دوش بکشند.

نگاه سیاسی دولت در این جریان پررنگ است
در رابطه با مزائده این دو تیم، نگاه سیاسی دولت بسیار پررنگ است، دولت معتقد است این دو تیم در حوزه سیاسی تعیین کننده هستند و می توانند برای آنها تاثیرگذار باشند این درحالی است که ما در مجلس شورای اسلامی این موضوع را رد می کنیم. همیشه این برای ما یک سوال بوده که چه نفعی در این باشگاه ها است که همیشه دولتی ها می خواهند اداره آن ها را برعهده بگیرند.

مشخص نیست فوریت طرح آقای نجف نژاد رای بیاورد
در رابطه با طرحی که آقای نجف نژاد راجع به لغو خصوصی سازی این دو باشگاه آماده کردند باید بگویم برخی از نمایندگان پای ان را امضا کردند و برخی دیگر نیز این کار را نکردند، اصلا اینکه فوریت آن طرح رای بیاورد یا نه، هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها