کد خبر : 1252430 | 24 تیر 1394 ساعت 12:42 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی مهمترین هدف حضور در لیگ ستارگان هند

ملی پوشان گلستانی کبدی که قرار است در لیگ ستارگان هند به میدان بروند، از کسب عنوان قهرمانی به عنوان مهمترین هدف خود نام می برند.

قهرمانی مهمترین هدف حضور در لیگ ستارگان هند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، لیگ ستارگان کشور هند با حضور بهترین کبدی بازان سراسر جهان برای دومین سال متوالی در هند برگزار خواهد شد. سال گذشته برای نخستین بار پای چهار ورزشکار کشورمان به این مسابقات باز شد که در بین آنها دو کبدی باز گلستانی حضور داشتند.

هرچند نخستین سال حضور برای ورزشکاران کشورمان خوش یمن نبود اما «مصطفی نودهی» و «فرهاد کمال‎غریبی» سال گذشته با حضور در لیگ جهانی نام خود را جزو نخستین لژیونرهای تاریخ کبدی ایران به ثبت رساندند.

پس از گذشت یکسال، مسئولان کبدی هندوستان بار دیگر به فدراسیون کبدی کشورمان نامه زدند و این بار چهار بازیکن شاخص دیگر را درخواست کردند. بازهم در بین بازیکنان درخواستی، نام دو ملی پوش کبدی گلستان به چشم می خورد؛ «محمد مقصودلو» و «فاضل اتراچالی» به همراه دو ملی پوش از استان سیستان و بلوچستان به عنوان دومین گروه از لژیونرهای کبدی کشورمان در این رقابت ها حضور خواهند یافت.

محمد مقصودلو که سابقه ۷ سال حضور در تیم ملی را دارد با تیم «پلنگ های صورتی جیپور» قهرمان فصل گذشته و فاضل اتراچالی که ۵ سال در تیم ملی حضور دارد با تیم «مومبای (بمبئی)» که سال گذشته نایب قهرمان شده است، قرارداد یکساله امضا کرده اند.

مقصودلو در سابقه هفت ساله خود، طلای مسابقات ساحلی و نقره بازی های آسیایی اینچئون را در کارنامه دارد و اتراچالی علاوه بر نقره مشترک با مقصودلو، مدال نقره بازی های آسیایی گوانگژو، نقره مسابقات سالنی آسیا و طلای مسابقات ساحلی جام باشگاه های آسیا را به دست آورده است.

اسپانسر تیم، فرزند هنرپیشه سرشناس هندی است

محمد مقصودلو درباره حضور خود در این رقابت ها گفت: تیمی که مرا انتخاب کرده است، هزینه های زیادی انجام می دهد و سال گذشته در هندوستان قهرمان شده است.

مقصودلو افزود: فرزند «آمیتاپ باچان» (ستاره سینمای بالیوود)، وظیفه حمایت مالی از تیم را بر عهده دارد و علاوه بر من، دو ملی پوش ژاپنی و کره ای نیز در تیم حضور دارند.

وی با بیان اینکه تیم «جِیپور» پنج بازیکن تیم ملی هند را در اختیار دارد تصریح کرد: مدت قرارداد من و اتراچالی با تیم های خود یکساله است و روز پنجشنبه عازم هندوستان خواهیم شد.

وی در مورد پیش بینی خود از رقابت های امسال گفت: باتوجه به اینکه تیم جیپور هزینه های بالایی انجام می دهد و سال گذشته نیز قهرمان شده است، قطعاً یکی از تیم های فینالیست لیگ جهانی خواهد بود.

مقصودلو تاکنون در تیم های مختلفی از جمله گرگان، قم، زاهدان، رودهن و تبریز بازی کرده و سال گذشته در تیم کرج به عنوان سوم مشترک لیگ ایران دست یافته است.

سطح لیگ ستارگان از مسابقات جهانی بالاتر است

فاضل اتراچالی نیز که با تیم شهر بمبئی قرارداد امضا کرده است بیان کرد: از سوی فدراسیون کبدی کشورمان با ما تماس گرفتند و از ما درخواست کردند مدارک لازم برای حضور در لیگ ستارگان را برای آنها ارسال کنیم.

اتراچالی در مورد سطح مسابقات لیگ جهانی اظهار کرد: بهترین بازیکنان حال حاضر کبدی جهان در این رقابت های حضور دارند و سطح آن از مسابقات جهانی بالاتر است.

وی در مورد زمان آغاز لیگ ستارگان بیان کرد: هشت تیم در لیگ حضور دارند و مسابقات از بیست و ششم تیرماه آغاز می شود و به مدت ۳۷ روز ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه از سال ۸۶ در لیگ کشوری بازی می کند تصریح کرد: تاکنون در تیم های مختلفی ازجمله محمدآباد گرگان، اراک، اصفهان، سنندج و تبریز بازی کرده ام و سال گذشته بدون قرارداد مالی همراه تیم گرگان به مقام نایب قهرمانی رسیدم.

گفتنی است؛ هر دو بازیکن به طور مشترک، کسب عنوان قهرمانی را به عنوان هدف اصلی خود در لیگ ستارگان نام برده اند. نکته جالب آنکه نخستین رویارویی این دو لژیونر گلستانی در هفته نخست و به میزبانی شهر بمبئی خواهد بود.

دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان گلستان

این دو ملی پوش کبدی گلستان که قرار است برای حضور در لیگ ستارگان جهان، راهی کشور هندوستان شوند، به همراه «غلامرضا مازندرانی» سرمربی سابق و «مصطفی نودهی» کاپیتان سابق تیم ملی کبدی که تجربه حضور در لیگ هند را دارد، به دیدار مدیرکل ورزش و جوانان گلستان رفتند.

ابتدا نودهی که سال گذشته در لیگ ستارگان حضور داشت و از نخستین لژیونرهای کبدی کشورمان محسوب می شود، توضیحاتی درباره سطح این مسابقات و حضور دو ورزشکار گلستانی در آن ارائه کرد. سپس مازندرانی به جایگاه کبدی استان به ویژه شهرستان گرگان اشاره کرد و در ادامه ورزشکاران در مورد وضعیت خود و حضور در این رقابت ها سخنانی بر زبان آوردند.

«بهمن طیبی» مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز ضمن تمجید از تلاش های صورت گرفته برای حضور این دو ورزشکار در لیگ جهانی ابراز امیدواری کرد تا راه لژیونر شدن برای سایر ورزشکاران این رشته ورزشی هموار شود.

ورزشکاران در لابلای سخنان خود نسبت به وضعیت مدیریت کبدی استان نیز گله مند بودند که طیبی از آنها خواست با تشکیل جلسه ای مشترک، مسائل و مشکلات خود را با رییس هیات در میان بگذارند.

مدیرکل ورزش و جوانان در این نشست صمیمی قول داد چنانچه تیم هرکدام از این ورزشکاران بتواند عنوان قهرمانی را به دست آورد، مراسم تجلیلی از وی به عمل بیاید.

طیبی همچنین اظهار کرد: پروژه ساخت خانه کبدی واقع در خیابان گرگانجدید گرگان در اولویت برنامه های عمرانی استان قرار دارد که باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

دیدگاه‌ها