کد خبر : 1255526 | 06 مرداد 1394 ساعت 15:31 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

عباسی از تراکتور دفاع می‌کند، من از فوتبال

جلالی: سایپای من مدعی قهرمانی است

بهانه گفت‌وگوی ما با مجید جلالی، انتخاب تعداد زیادی بازیکن بالای 30 سال در تیم امسال اوست. اتفاقی که می‌ تواند بدل به نقطه ضعف این سرمربی شناخته شده فوتبال ایران شود.

جلالی: سایپای من مدعی قهرمانی است
به گزارش "ورزش سه"، جلالی که مثل همیشه جواب های خاص خود را در آستین دارد، به این سوال به تفصیل پاسخ می‌ دهد. حاصل گفت‌وگوی ما با سرمربی سایپا پیش روی شماست:

یک تیم منحصر به فرد

سایپا یک تیم منحصر به فرد در لیگ امسال است. ما یک تیم 26 نفره داریم که جوان ترین و مسن ترین بازیکنان لیگ در آن حضور دارند. ما از طرفی بازیکنان بالای 30 سال زیادی داریم و از طرف دیگر 2بازیکن 16 ساله، 2 بازیکن 17 و 18 ساله و جمعا 12 بازیکن زیر 21 و 22 سال.

سیاست باشگاه تغییر کرد

ما جوان ترین ها و مسن ترین ها را با هم داریم چراکه امسال سیاست سایپا نتیجه گیری است. سال گذشته ما فوتبال خوبی بازی می‌ کردیم اما کم تجربه بودیم مثلا در بازی تراکتورسازی که باید با 4 گل می‌بردیم اما 2 ـ 1 باختیم. ما پارسال خیلی غرامت بابت کم تجربگی مان دادیم و سیاست باشگاه در سال جدید نتیجه گیری است. به همین دلیل کفه تجربه را سنگین کردیم.

سایپا مدعی قهرمانی است

در جام‌جهانی و جام‌ملت‌ها‌ تیم هایی قهرمان می‌ شوند که متوسط سنی شان در حول و حوش 28 سال است. کاری که ما انجام می‌ دهیم، شاید توجیهی نداشته باشد اما باشگاه این سیاست گذاری را انجام داده و ما هم با میانگین سنی مناسب سعی می‌ کنیم برای قهرمانی وارد میدان بشویم. اگر همه چیز منصفانه باشد، سایپا مدعی قهرمانی خواهد بود.

دلسردی سایپا از جوانگرایی

اما بخش دیگری از رویکرد جدید ما به این موضوع برمی گردد که باشگاه سایپا به شدت از جوانگرایی دلسرد شده است. این مساله در هیات مدیره سایپا هم مطرح شده و شاید سیاست تازه ای مثل بسته شدن همه تیم های پایه در نظر گرفته شود. موضوع این است که ما 10 جوان در سطح ملی تربیت کرده ایم و درست زمانی که وقت استفاده از آنهاست قرار است همه آنها سرباز بشوند. ما سالی یک و نیم تا 2 میلیارد هزینه تیم های پایه می‌ کنیم ا ما بازیکنی که از 8 سالگی در سایپا بوده، خیلی راحت و بدون اجازه و رضایتنامه ما را ترک می‌ کند و هیچ اتفاقی هم نمی‌ افتد.

فدراسیون باید کاری کند

تیم های سازنده در نهایت در فوتبال ایران سرخورده می‌ شوند. شما به مشکلاتی که برای فولاد پیش آمد نگاه کنید، ما نباید روی خودمان را برگردانیم. این یک موضوع جدی است و متولیان باید آن را جدی بگیرند. در همه دنیا از تیم های سازنده مراقبت می‌ شود اما اینجا برعکس است. فدراسیون فوتبال باید از خود بپرسد که چرا چشمه سازندگی در ایران نفس های آخرش را می‌ کشد و چرا تیم ها رغبتی به کار سازندگی ندارند؟

من از فوتبال دفاع می‌ کنم

آقای عباسی مدیرعامل تراکتورسازی بچه محل ما هستند و یک مدیر خوب و فوتبالی محسوب می‌ شوند. ایشان درباره حضور من در تیم پاس و استفاده من از بازیکنان سرباز صحبت کرده اما اگر بروید حرف های آن موقع من را دربیاورید می‌ بینید که من همان موقع هم با این موضوع مخالف بودم. آقای عباسی از تیم خودش دفاع کرده اما من از فوتبال دفاع می‌ کنم. اصلا وجود من نازل؛ مسوولان باید به حرفی که زده می‌ شود رسیدگی کنند.

این فوتبال متخصص می‌ خواهد

نبض را کسی می‌فهمد که متخصص است. در فوتبال ایران هم باید کسانی نبض فوتبال را بگیرند که متخصص این کار باشند و به تغییرات آن حساس بشوند. ما خودمان می‌ دانیم که چرخه فوتبال دارد از بین می‌ رود. چرا هیچ اتفاقی نمی‌ افتد؟ چون تخصص و آن عشق لازم در بین مسوولان وجود ندارد.

قضاوت نکنید

ما دو بازی تدارکاتی کردیم و در این دو بازی بیشتر از بازیکنان جوانمان استفاده کرده ایم. دوستان نباید زود قضاوت کنند. باید بگذارند 10 مسابقه بگذرد و بعد قضاوت و جمع بندی را آغاز کنند.

لیگ دو قسمتی
به نظر من در مسابقات امسال لیگ جدول به دو قسمت تقسیم می‌ شود؛ تیم هایی که خوب کار کرده اند و با برنامه هستند فاصله شان را نسبت به تیم هایی که کمتر شرایط مناسبی داشتند بیشتر خواهند کرد. من فکر می‌ کنم امسال لیگ پرحرارت و جذابی خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها