کد خبر : 1263053 | 06 شهریور 1394 ساعت 11:42 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

کرباسی: خانجانی در ترکیه مصلحتی باخت

سرمربی تیم ‌ملی بدمینتون می‌گوید، فرزین خانجانی در مسابقات ترکیه مصلحتی باخت و از تیم تخصصی دوبل انتظار داشت در فینال پیروز باشد.

کرباسی: خانجانی در ترکیه مصلحتی باخت

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا صادق کرباسی  درباره نتایج بدمینتون‌بازان در مسابقات ترکیه اظهار کرد: در مسابقات بدمینتون ترکیه، پنج بازیکن زیر رنکینگ 50 دنیا وجود داشت و مسابقات انفرادی نسبت به دو نفره به مراتب سخت‌تر بود. در بخش انفرادی، فرزین خانجانی اگر بازیکن ازبک را شکست می‌داد باید با نماینده رژیم صهیونیستی بازی می‌کرد و در صورت انصراف بازیکنان، در بازی دو نفره هم نمی‌توانستند شرکت کنند به همین دلیل خانجانی به صورت مصلحتی باخت.

اما از سروش اسکندری انتظار داشتیم به مراتب بهتر بازی کند. البته یک مقدار شرایط تمرینی در بازی انفرادی ضعیف‌تر بود و حریف تمرینی خوبی برای بازی انفرادی نداشتیم و این موضوع لطمه زد.

در بخش دو نفره هم اشکان فصاحتی و محمدرضا خانجانی با شکست نماینده اوکراین راه برایشان باز شد تا به فینال برسند اما در مقابل تیم دو نفره مجارستان و تایلند انتظار پیروزی از آنها داشتیم و تیم دو نفره فرزین خانجانی و سروش اسکندری در نیمه نهایی مقابل این تیم بهتر بازی کردند. یک ماه بر روی تیم تخصصی دوبل کار کرده بودیم اما فکر می‌کنم برنامه‌ها باید تغییر کند و نفرات سنگین، باز در بخش دو نفره هم کار کنند تا آرامش خاطری برای نفرات دوبل باز به وجود بیاید که به مسابقات حتما اعزام می‌شوند.

کرباسی در مورد شانس بدمینتون بازان ایران برای کسب سهمیه المپیک نیز گفت: تا اردیبهشت ماه سال 95 برای کسب سهمیه المپیک مسابقات هست و از الان نمی‌توان گفت امید وجود دارد یا نه. البته به عنوان یک مربی به مسابقه زیاد اعتقادی ندارم و می‌گویم باید تمرین بیشتر باشد. اگر بازیکنان ما به 30 مسابقه اعزام شوند اما در دور اول و دوم حذف شوند، هیچ امتیازی برایمان ندارد و فقط هزینه زیادی شده است. فکر می‌کنم باید زیر ساخت‌های تمرینی را درست کنیم.

کرباسی افزود: بازیکنان ما در مسابقات باید جسارت بالا داشته باشند و برای جنگیدن و کسب مدال به مسابقات بروند. ضمن اینکه ساعت تمرینات هم باید بیشتر شود. با دو ساعت تمرین در روز نمی‌توان مدال آورد. زمانی که تمرینات را در اردوها آغاز کردیم، هفته‌ اول برای ملی‌پوشان کار سخت بود اما هفته‌ دوم و سوم روی غلتک افتادند اما با این نوع تمرین در یک ماه نمی‌توان جواب گرفت. باید به سمت حر‌فه‌ای بودن برویم. در واقع مسئولان باید نگاه بازتری نسبت به همه رشته‌ها‌ داشته باشند. پتانسیل‌ خوبی در جوانان و نو‌جو‌ا‌نان داریم و می‌توان به آینده امیدوار بود اما نباید همه چیز بر روی دوش مربی، بازیکن و فدراسیون باشد بلکه این تیم باید کامل شود. بدمینتون ترکیه یک زمانی از ما کمتر بود، اما الان بازیکن جوان آنها سوم اروپا شده است زیرا سازمان تر‌بیت ‌بدنی ترکیه حمایت می‌کند و شرایط نیمه حر‌فه‌ای بودن را برایشان به وجود آمده است.

سرمربی تیم ‌ملی در پاسخ به این پرسش که برنامه بعدی سروش اسکندری و فرزین خانجانی چیست نیز اظهار کرد: اسکندری به مسابقات پنج هزار دلاری اوکراین می‌رود. خانجانی نیز مسابقات نیوزیلند و استرالیا را پیش‌رو دارد. فکر می‌کنم آنها تا آخر شهریور ماه تلاش می‌کنند و تا امتیاز مطلوب را بگیرند، در غیر این صورت کار برایشان سخت‌تر می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که هزینه‌های مسابقات بر عهده خود بازیکنان است یا خیر هم تصریح کرد: در جریان نیستم. باید از مدیر تیم‌های ملی و دبیر فدراسیون بپرسید بهتر است اما می‌دانم فدراسیون اعزام به مسابقات ترکیه را انجام داده است.

دیدگاه‌ها