کد خبر : 1263250 | 07 شهریور 1394 ساعت 10:10 | 21.3K بازدید | 6 دیدگاه

اوسین بولت؛ ورزشکاری برای معنایِ «نبوغ»

در روزهایی که میشائیل شوماخر وضعیت سلامتیش بحرانی و بحرانی تر می شود و مایکل فلپس نیز اعتقاد خاصی به تباه کردن نبوغش دارد، تماشای دیگر نوابغ دنیای ورزش نعمتی غیر قابل انکار محسوب می شود.

اوسین بولت؛ ورزشکاری برای معنایِ «نبوغ»
به گزارش "ورزش سه"، پس از تماشای اوج گیری مجدد راجر فدرر در دنیای تنیس، درخشش مجدد یوسین بولت نیز برای آن هایی که ورزش را صرفا برای ورزش دنبال می کنند، فوق العاده لذت بخش بود. تماشای همه افرادی که در حرفه خود نابغه هستند، فوق العاده لذت بخش است. شاید تا چند سال پیش وفور این نعمت وجود داشت اما در این سال های اخیر، اوضاع چندان جالب نبوده است.با این حال درخشش پیاپی راجر فدرر و اوسین بولت در کمتر از یک هفته، تا حدی توانست حالِ ورزش دوستان را بهتر کند.

اوسین بولت دستِ کم دو بار در شب های اخیر توانست جهانیان را مجددا انگشت به دهان کند. هر چند او ابتدا در فینالِ 100 متر در مصافی یک صدم ثانیه ای توانست جاستین گاتلینِ تمام نشدنی را شکست دهد، اما فینال 200 متر بار دیگر به دنیا یادآوری کرد که آقای نابغه همچنان بر سرِ کار است. حق مطلب را گزارشگر یورو اسپورت به خوبی توانست با لحنی استثنایی و حماسی ادا کند: " او بهترین است. بهترینِ بهترین است." نه یک بار بلکه 3 بار پیاپی بالافاصله پس از عبور مقتدر بولت از خط پایان فینال 200 متر، گزارشگر یورو اسپورت این جمله را ادا کرد. کمی آن طرف تر آسافا پاولِِ دوست داشتنی نیز که فینال را کارشناسی می کرد، تاکید کرد گرفتنِ یوسین بولت بعید است در شرایط نرمال از دست کسی برآید.

اوسین بولت امشب نیز برای هتریکِ خودش و جامائیکا، مجددا وارد آشیانه پرنده پکن خواهد شد تا طلای 4 در 100 متر را نیز به کارنامه اش در سال 2015 اضافه کند. از رقابت های قهرمانی جهان سال 2009 در برلین به این سمت، اوسین بولت تمامی رقابت ها را در انحصار خود داشته است. تنها اتفاق تلخ در این بین حادثه فینال 100 متر رقابت های 2011 دائگو بود که بولت به علت خطا در استارت، از ترکیب فینال خارج شد تا یوهان بلیک در آن سال از غیبت بولت نهایت استفاده را ببرد.
در دنیای فعلی ورزش، تماشای هنرنمایی های امثال یوسین بولت نعمتی غیر قابل انکار محسوب می شود. او در کنار لبرون جیمز، راجر فدرر و لیونل مسی، از افرادی هستند که فارغ از بحثِ نتیجه گیری، به خوبی می توانند نبوغ را در ورزش معنا کنند...

دیدگاه‌ها