کد خبر : 1273463 | 16 مهر 1394 ساعت 14:36 | 97K بازدید | 2 دیدگاه

روسای بزرگ به دام افتادند!

محرومیت بلاتر و پلاتینی از سوی فیفا

فیفا امروز به صورت رسمی اعلام کرد که سپ بلاتر، رئیس فیفا و میشل پلاتینی، رئیس یوفا با محرومیتی 90 روزه مواجه خواهند شد.

محرومیت بلاتر و پلاتینی از سوی فیفا
به گزارش "ورزش سه"، بلاتر به علت فساد مالی، به شدت تحت فشار قرار گرفته بود تا جایی که پس از انتخاب دوباره اش به عنوان رئیس فیفا، از سمت خود استفعفا داد. در حالی که انتظار می‌رفت پلاتینی جانشین بلاتر شود، حال پرونده ی پلاتینی نیز باز شده و او نیز با محرومیت از سوی فیفا روبرو شده است.

در بیانیه امروز فیفا آمده است:" هانس یواخیم اکرت، رئیس کمیته اخلاقی فیفا،سپ بلاتر رئیس فیفا ، میشل پلاتینی، رئیس یوفا و نایب رئیس فیفا و ژروم والکه، دبیر کل فیفا را با محرومیتی 90 روزه روبرو کرده است.دوره ی این محرومیت ممکن است در ادامه افزایش پیدا کند. همچنین چونگ مونگ جون، نایب رئیس سابق فیفا نیز با محرومیتی 6 ساله و پرداخت 100 هزار فرانک سوئیس روبرو کرده است.

تحقیقات بر این پرونده ها توسط کمیته اخلاقی فیفا انجام شده است. این تحقیقات به رهبری دکتر کرنل بوربلی آغاز شده و مسئول تحقیقات در رابطه با بلاتر، آریالای روبرت تورس و مسئول تحقیقات راجع به پلاتینی، خانم ونسا آلارد بوده است.
همچنین تحقیقات راجع به چونگ مونگ جون نیز در ژانویه 2015 پس از انجام تحقیقات و دستیابی به گزارشاتی مبنی بر رشوه برای دریافت حق میزبانی جام جهانی 2022 شروع شد. کمیته اخلاقی نمی‌تواند درباره جزئیات این تصمیم مطلبی منتشر کند تا وقتی این حکم‌ها نهایی شود."

این اتفاق، شانس پلاتینی برای حضور در انتخابات بعدی ریاست فیفا را به شدت کاهش داد زیرا مدت ثبت نام برای انتخابات بعدی، در همین مهلت 90 روزه به پایان خواهد رسید.
سرپرستی فیفا در این مدت احتمالا به عیسی حیاتو، رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا و سرپرستی یوفا به ماریا آنخل ویار، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا خواهد رسید.

دیدگاه‌ها