کد خبر : 1274633 | 21 مهر 1394 ساعت 14:17 | 23.5K بازدید | 9 دیدگاه

فدراسیون والیبال خودش را به آن راه زده

امیر حیدری، کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران که در جلسه رییس فدراسیون با پیشکوستان حضور پیدا نکرد، دلیل این غیبت خود را می گوید.

فدراسیون والیبال خودش را به آن راه زده
به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته رییس فدراسیون والیبال قرار بود جلسه ای را با پیشکسوتان این رشته برگزار کند تا در مورد اتفاقات اخیر تیم ملی نقطه نظرات آنها را هم جویا شود اما از میان اسامی مسعود صالحیه، امیر حیدری، حسن کرد، ناصر میرفخرایی، یدا... کارگر پیشه، عزیز پرتویی، مهدی صابرپور، خسرو ابراهیم، قاسم تاجری، محمود چایچی، احمد پورکاشیان، علی موذن و محمد حیدر خان تنها 2 نفر به دفتر رییس فدراسیون رفتند و سایرین ترجیح دادند تا در این جمع حاضر نشوند.

امیر حیدری، مربی و کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران یکی از این اسامی بود که به جلسه نرفت و دلایلی این چنینی داشت:« فدراسیون والیبال چه زمانی به پیشکسوتان اهمیت داده است؟ فدراسیون والیبال خودش را به آن راه زده است و دوست ندارد نظرات آدم های خاک خورده والیبال را بداند و سراغ این و آن می رود. اتاق فکر تشکلیل می دهند، خبری از پیشکسوتان نیست، نظر خواهی و سایر جلسات هم می شود همین طور، اگر واقعا برای پیشکسوتان ارزش قائل بودند روز اول باید این افراد را دعوت می کردند و نظرات شان را جویا می شدند نه بعد از اینکه مورد هجوم از طرف رسانه ها و سایر افراد قرار گرفتند جلسه را آن هم در آخرین لحظات تشکیل دادند. متاسفانه دبیر فدراسیون والیبال که خودش بازیکن تیم ملی بوده است و کنار من هم مدتی را بود گفته است ما از فعالان والیبال در ابتدا دعوت کرده بودیم. کسانی که سالها در تیم ملی به عنوان کاپیتان و مربی کار می کردند فعال نبودند؟ ما 40 سال زندگی خود را در والیبال گذاشتیم و حالا نمی توانیم یک نقطه نظر ارائه کنیم ؟ حالا که فدراسیون والیبال بعد از کلی جلسه تصمیمات خود را گرفته است حضور ما تاثیر چندانی نداشت چرا که صحبت ها شده است و به نظرم می خواستند تا از اعتبار پیشکسوتان بهره ببرند و با 4 تا عکس گزارش کاری باری خود تهیه کنند.»

او در مورد شرایط فعلی والیبال ایران و نظراتی که قرار بود در جلسه ارائه بدهد هم گفت:« متاسفانه آنقدر بازیکنان والیبال را باد کرده اند که حالا بازیکن سالاری بزرگترین معضل تیم ملی شده است. خود ما و سایر کارشناسان نقاط مثبت بازیکنان را بارها تکرار کردیم و به جای اینکه این موضوع باری را روی دوش آنها بگذارد اتفاقاتی این چنین به وجود آورده است. من تمام بازیکنان را دوست دارم چرا که برای ایران غرور آفرینی کردند و اشک شوق را برای من و سایر مردم هدیه آورند اما وسط زمین جای تلافی نیست. بین مربی و بازیکن تنش ایجاد می شود و این موضوع به وسط زمین کشیده می شود در حالیکه درست آن است که بازیکن بهترین بازی خود را ارائه دهد، از غرور مردم دفاع کند و بعد از مسابقات با حضور رییس فدراسیون موضوع را حل کند. مدیریت در والیبال حالا چه در زمین، چه در تیم ملی چه در فدراسیون مشکلاتی داشت که باید برطرف شود و مربی این وسط تمام تقصیرات را ندارد. کار به جایی رسیده است که بازیکن از وسط زمین برای مربی تصمیم می گیرد و اجرا هم می شود.»

حیدری نظراتی این چنینی هم در مورد کادر فنی و مدیریت تیم ملی هم دارد:« کجای دنیا دیده شده یک بسکتبالی سرپرست تیم ملی والیبالی شود؟ الان آقای مشحون قبول می کند یکی از بچه های والیبال سرپرست تیم ملی شود؟ در ایران رسم شده است کار مربیگری را از تیم ملی بزرگسالان شروع می کنند و بدون اینکه در نوجوانان و جوانان کاری کنند و زحمت بکشند یک راست به بزرگسالان می آیند. بله، اگر بازیکنی در سال های متوالی با بهترین مربیان جهان در تیم ملی کار کرده باشد این قابلیت را دارد اما حالا شرایط این طور است. یک مربی چندین تیم ملی را عهده دارد می شود و از یک طرف مربی جوانان، باشگاهی و ارتش ها باز یک نفر است. باور کنید این اتفاقات فقط در ایران می افتد و همین مساله به خود مربی هم لطمه می زند چه برسد تیم های ملی. پیشکسوتان نه قصد تخریب دارند نه منافعی در میان است اما مشکلاتی هست که باید بر طرف شود.»

دیدگاه‌ها