کد خبر : 1274857 | 22 مهر 1394 ساعت 12:35 | 30.8K بازدید | 8 دیدگاه

الگوی حملات ژاپن به ایران چه بود ؟ (آنالیز)

ژاپن در برابر ایران خوب بازی نکرد اما با این حال موقعیت های خوبی برای گلزنی داشت.

به گزارش"ورزش سه"، البته گل ژاپن روی اشتباه فاحش علیرضا حقیقی به ثمر رسید. باید به این نکته هم اشاره کرد این دروازه بان در صحنه ای دیگر موقعیت تک به تک را از بازیکن تیم ژاپن گرفت و اگر در این صحنه گل می خورد کاملا طبیعی بود. به نوعی علیرضا در این بازی یک اشتباه بزرگ و یک توپ گیری بزرگ داشت.

تجمع ایرانی ها در منطقه یک سوم دفاعی طبیعی بود که به ژاپنی ها اجازه ندهد عمق دروازه ایران را نشانه گیرند. در خیلی از تصاویر دفاعی ایران می بینید که دست کم هشت بازیکن سفید پوش در منطقه یک سوم دفاعی تجمع کرده اند. با این حال ژاپن روی یک ضد حمله موقعیت خوبی برای گلزنی داشت و همان طور که اشاره شد در موقعیت تک به تک علیرضا حقیقی با اشاره دستان خود به خوبی توپ را مهار کرد.

1070003

این تجمع طبیعی بود که ژاپنی ها را مجبور به شوتزنی از راه دور کند. در چند صحنه شاهد شوت های سامورایی ها هستیم اما کمتر شوتی در چارچوب بود.

1070001

دیگر الگوی ژاپنی ها برای رسیدن به گل سانتر از کناره ها بود که در یکی از همین سانتر ها علیرضا حقیقی در دور کردن توپ اشتباه کرد و توپ بعد از برخورد به پشت پژمان منتظری وارد دروازه ما شد. البته حرکت بازیکن ژاپن روی این سانتر بی تاثیر نبود.

1070002

ژاپن بازی روی زمین را تبحر دارد اما در بازی با ایران بازی خوبی را از ژاپنی ها شاهد نبودیم شاید به این خاطر که ایرانی ها به خوبی بازی ژاپنی ها را خراب کرده بودند. در حالی که آبی پوشان تلاش می کردند توپ را روی زمین به گردش در بیاورند ایرانی ها با پاس های بلند هافبک های تیم حریف را از بازی خارج می کردند و تکرار این کار تاکتیک ژاپنی ها را بهم ریخت و آنها در ادامه مسیر به گونه ای بازی کردند که باب میل ما بود.

1070005

ایران روی سانتر از کناره ها و ضربات سر سردار آزمون سعی در گلزنی داشت و با توجه به ضعف مفرط ژاپن در دفع توپ ها موقعیت های خوبی نصیب ما برای گلزنی شد که از هیچ یک از آنها بهره نبردیم.
این دیدار یک تجربه خوب برای هر دو تیم بود.

دیدگاه‌ها