کد خبر : 1284985 | 04 آذر 1394 ساعت 11:49 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

قلی پور: دنبال رکوردشکنی نیستم

حمیدرضا قلی‌پور می‌گوید زمانی که احساس کنم توانایی گرفتن طلا را ندارم ووشو را کنار می‌گذارم.

قلی پور: دنبال رکوردشکنی نیستم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رقابت های جهانی ووشو با نایب قهرمانی تیم ساندای ایران به اتمام رسید. در این دوره از رقابت ها حمیدرضا قلی‌پور سانداکار سنگین وزن ایران توانست چهارمین مدال طلای جهانی خود را کسب کند و اسم خود را به عنوان پرافتخارترین ووشوکار ایرانی در مسابقات جهانی ثبت کند.

قلی‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره سطح رقابتهای جهانی، اظهار کرد: مسابقات با حضور 82 کشور برگزار شد و رقابتها سطح خوبی داشت. نکته جالب این رقابتها این بود که بیشتر تیمها از مربیان چینی استفاده می کردند. کشورهای صاحب نام ووشو پیش از رقابت های جهانی اردوی مشترک با هم داشتند. فدراسیون ایران نیز با تیم ساندای چین اردوی مشترکی برپا کرد که به آمادگی ما کمک زیادی کرد. زمزمه المپیکی شدن ووشو باعث شده کشورها در این رشته سرمایه گذاری زیادی کنند. مسابقات جهانی امسال در سطح بالاتری نسبت به سالهای گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که مسابقات فشرده برگزار می‌شد. در دوره های قبل در هر روز یک مبارزه می‌کردیم اما امسال در هر روز بیش از یک مبارزه داشتیم. وزن کشی هر روز مسابقات نیز باعث شده بود که خود را سر وزن نگه داریم.

قلی‌پور در خصوص کسب چهارمین مدال طلای جهانی گفت: چند ماه قبل زمانی که اردوهای تیم ملی آغاز شد، آمادگی خوبی نداشتم و فقط خود را برای برد در انتخابی تیم ملی آماده کردم. در این مدت کادر فنی زحمات زیادی برایم کشید و طوری برنامه ریزی کردند تا به اوج آمادگی برسم. در اولین روز مسابقات جهانی هنوز هم کاملا آماده نبودم اما هر مبارزه ای که می‌گذشت به لحاظ روحی و فنی آماده تر می شدم و در نهایت توانستم چهارمین مدال طلای جهانم را کسب کنم.

وی همچنین گفت: من دنبال رکورد شکنی و تاریخ سازی نیستم. تا هر زمان بتوانم برای کشورم مدال بگیرم مبارزه می‌کنم. زمانی که احساس کنم نمی توانم به طلا برسم آن روز ووشو را کنار می گذارم.

قهرمان سنگین وزن جهان با بیان این که ایران می توانست در ساندا چین را شکست دهد، خاطر نشان کرد: در سه وزن به طلا رسیدیم اما در دو وزن دیگر عباسی و شیرزاد در مقابل رقبای چینی شکست خوردند که البته شیرزاد در نیمه نهایی باخت و برنز گرفت. هر دوی آنها می‌توانستند پیروز مبارزه باشند زیرا ایرانی ها از لحاظ تکنیکی بالاتر از چینی ها هستند. به نظرم هنوز باور نکرده‌ایم که می توانیم چین را شکست دهیم. اگر ذهن خود را برای شکست چین آماده کنیم مطمئنا این اتفاق می افتد.

قلی پور در خصوص رقابت های لیگ برتر ساندا گفت: امسال با تیم پارس جنوبی قرارداد دارم. البته مبلغ قراردادهای ما نسبت به ورزش های دیگر ناچیز است. برخی سانداکاران ما به اندازه ای پول می گیرند که خرج رفت و آمدشان را هم تامین نمی‌کند. امیدوارم که پخش تلوزیونی این رشته بیشتر شود و اسپانسرهای بیشتری در این بخش سرمایه گذاری کنند.

وی در پایان افزود: باید از کادر فنی، مسوولان فدراسیون و خانواده‌ام کمال تشکر را داشته باشم که در راه کسب مدال طلا من را یاری کردند.


دیدگاه‌ها