کد خبر : 1322545 | 13 اردیبهشت 1395 ساعت 23:28 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

گواردیولا: در مونیخ سبک تازه‌ای باب کردم

سرمربی بایرن مونیخ معتقد است طی دوران حضورش در رأس کادر فنی این تیم شیوه جدیدی مرسوم کرده است.

گواردیولا: در مونیخ سبک تازه‌ای باب کردم

 

به گزارش "ورزش سه"، در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا فردا شب از ساعت 23:15 بایرن مونیخ میزبان اتلتیکو مادرید است. پیش از این مسابقه پپ گواردیولا با حضور در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


حضور توأمان توماس مولر و روبرت لواندوفسکی در ترکیب:
-هنوز نمی‌دانم. ما به این دلیل که توماس در زمین نبود نباختیم، و اگر فردا ببریم هم بخاطر حضور توماس نخواهد بود.

 


وضعیت ریبری:
-او در هر صورت به ما کمک خواهد کرد، فرقی نمی‌کند از ابتدا در زمین بازی یا در نیمه دوم بیابد.


چمن ورزشگاه ویسنته کالدرون:
-چمن‌ها کوتاه شده بودند و این مزیت آشکاری برای اتلتیکو بود. البته این موضوع در شکست ما تاثیری نداشت. آدم باید خودش را وفق دهد و این فرمولی است که در تمام زندگی باید به آن توجه کرد.


نقاط قوت اتلتیکو:
-آنها در میانه میدان خیلی فشرده می‌ایستند. بازیکنانش چهار-پنج سال است که با هم همبازی‌اند و این نکته است که آنها را قدرتمند می‌کند.


داگلاس کاستا:
-بخش اعظم قدرتی که در دور رفت داشتیم مدیون اوست. توانایی‌های این بازیکن انگار حد و مرزی ندارند، البته از نظر روحی لازم است هنوز هم قوی‌تر شود.


نقش روحیه تهاجمی ویدال در تغییر نتیجه:
-جنگندگی و خروش آرتورو ویدال برای بردن مسابقه کافی نیست، البته اهمیتش به واسطه تاثیری که در بازی می‌گذارد غیرقابل انکار است.

 

 

 


استراتژی دفاعی مدنظر کادر فنی بایرن:
-ما می‌توانیم در جلوی زمین هم به خوبی دفاع کنیم، نه فقط در محوطه جریمه. مربیان قدیم فقط در هیجده قدم برنامه دفاعی داشتند، اما من فلسفه دیگری دارم و در اثر همان هم ما با آلابا و کیمیچ که هیچ کدام در زمینه دفاع میانی دانش‌آموخته نیستند هم گل‌های خیلی کمی دریافت کرده‌ایم.


آمادگی بواتنگ:
نمی‌دانم تا چند دقیقه می‌تواند دوام بیاورد؛ این را در بازی خواهیم دید.


دیدگاهت درباره فیلیپ لام:
نمی‌توانید تصورش را بکنید که من چقدر از اینکه این شانس را داشتم مربی این بازیکن باشم احساس خوشبختی می‌کنم. او یکی از بهترین مدافعان راست تاریخ فوتبال است. انگار او بازیکن خود من بود.


فرناندو تورس:
- او بازیکن خیلی خطرناکی است. دستیاران من شناخت خیلی خوبی از او دارند. برایش خوشحالم که دوباره در خانه است.


برنامه‌ات برای بازی فردا:
-بازی سختی خواهد شد. آنها فقط در تدارک ضدحمله خواهند بود، در عین حال راه‌های پاسکاری و مسیر حرکت از میانه میدان را نیز خواهند بست. همیشه حمله کردن با کل تیم دشوارتر از حمله کردن با دو یا سه بازیکن است. با این وجود فردا بار دیگر با همه تیم به حمله خواهیم پرداخت. البته وقتی با سرعت رو به جلو حرکت کنی، ریسک ضدحمله دادن را هم باید قبول کنی. ما برای کنترل بازی و رسیدن به موفقیت به مالکیت توپ نیاز داریم. البته همانطور که از اتلتیکو یاد گرفته‌ایم، بردن در نبردهای تن به تن هم مهم است. حضور در نیمه‌نهایی افتخار بزرگی برای ماست. لازم است بهترین عملکرد خود را ارائه کنیم تا به فینال راه یابیم.

 


لحظات خاصت با بایرن:
-اینجا با من خیلی خوب رفتار شد. استادیوم هم همیشه پر بود و هست و مردم زیادی تلاش می‌کنند خودشان را به آلیانس آره‌نا برسانند. ما هم دستاوردهای متعددی داشتیم، من سعی کردم اینجا سبک تازه‌ای باب کنم، حتی اگر چه گاهی خیلی کار سخت می‌شد. البته انتقاد همیشه و همه جا هست، فرقی نمی‌کند در اسپانیا باشید یا در ایتالیا یا آلمان.


اهمیت چمپیونزلیگ:
-بردن این تورنمنت بیش از حد تصور دشوار است. ما در این رقابت‌ها طی سالیان اخیر دستاوردهای زیادی داشتیم، اگر چه که کار زیادی می‌طلبید و جام‌های دیگر را مختل می‌کرد. اما اگر قهرمانی هم با آن بیاید، آنگاه همه راضی و خوشنود خواهد بود.

دیدگاه‌ها