کد خبر : 1322903 | 15 اردیبهشت 1395 ساعت 11:51 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی جوانان بدون تدارک

سفر ملی‌پوشان جوان به آلمان لغو می‌شود!

سفر ملی‌پوشان جوان به آلمان لغو می‌شود!

با اینکه تیم  ملی نوجوانان مهیای حضور در سومین تورنمنت می شود تیم ملی جوانان فعلا در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده و خبر رسیده احتمالا حضور این تیم در اردوی آلمان هم منتفی خواهد شد.


به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی زیر 19 سال ایران که باید مهرماه امسال در مسابقات جوانان جام  ملت های آسیا و انتخابی جام جهانی شرکت کند تاکنون فقط یک اردوی تدارکاتی در ترکیه برپا کرده و سه بازی هم با تیم های دانمارک و کوزوو انجام داد و دیگر اردوها و هم چنین بازی های این تیم داخلی بوده است. البته اردوی این تیم در ترکیه و بازی های دوستانه ملی پوشان در قالب تورنمنت نبوده است. امیر حسین پیروانی سرمربی تیم ملی جوانان بر این باور است از آنجایی که مرحله گروهی مسابقات آسیایی با حضور چهار تیم برگزار می شود و هر تیم سه بازی انجام می دهد حضور در تورنمنت های چهارجانبه مسابقات آسیایی را به نوعی برای بازیکنان و کادر فنی شبیه سازی خواهد کرد اما تیم ملی جوانان با اینکه چند ماهی است استارت زده تا  اکنون به هیچ تورنمنتی اعزام نشده است. اخیرا هم به این تیم گفته شده فدراسیون فوتبال به دلیل مشکلات مالی نمی تواند هزینه های حضور در تورنمنت آلمان را تامین کند!


در ماه های اخیر جدا از تیم ملی نوجوانان تیم های بانوان در رده های سنی مختلف نیز در تورنمنت های معتبر شرکت کرده اند! و جای سوال است که چرا حضور در هیچ تورنمنتی برای تیم ملی جوانان مهیا نمی شود.


این در حالی است مهمترین مسابقاتی که بعد از رده سنی بزرگسالان توسط فیفا برگزار می شود مسابقات زیر 20 سال یا همان جوانان است و وقتی جام جهانی این بازی ها برگزار می شود باشگاه های شاخص آنالیزورهای خود را به این مسابقات می فرستند تا سریع بازیکنان خوب را شناسایی و جذب کنند.


سردار آزمون و علیرضا جهانبخش که پیش تر به عضویت تیم روبین کازان و نایمخن درآمده بودند به خاطر حضور  شایسته تیم در ترکیب تیم ملی جوانان بود.


تیم زیر 19 سال ایران که در دوره پیشین این رقابت ها در حضور تیم هایی چون میانمار، تایلند و یمن چهارم شده بود این بار باید با ژاپن، قطر قهرمان دوره پیشین این رقابت ها و یمن بازی کند! و طبیعتا باید برای صعود تدارک بیشتری ببیند اما در حال حاضر معضلی به نام پول مانع از آماده سازی هر چه بهتر تیم ملی جوانان شده است. تیمی که چندین بازیکن خوب در ترکیب دارد که در ماه های اخیر حتی در لیگ برتر هم درخشان ظاهر شده اند. امید نورافکن، رضا کرملا چعب، نیما میرزازاد، علی شجاعی، رضا شکاری، محمد رضا سلطانی و... آینده های این فوتبالند که بی شک در صورت صعود ایران به جام جهانی در تیراس باشگاه های اروپایی قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها