کد خبر : 1327738 | 03 خرداد 1395 ساعت 12:10 | 45.2K بازدید | 1 دیدگاه

قطر به فرانسه می‌رود و ایران به بابلسر!

اولین تیمی که تیم ملی جوانان در مسیر صعود به جام جهانی 2017 کره جنوبی با آن بازی خواهد کرد قطر قهرمان دوره پیشین این مسابقات است. تیمی که چندین بازیکن آفریقایی به ترکیب اضافه کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به اهمیت بازی های زیر 19 سال و زیر 20 سال در فوتبال حرفه ای و اینکه این بازی ها مهمترین مسابقاتی است که فیفا بعد از بازی های رده سنی بزرگسالان برگزار می کند تیم ملی جوانان این روزها در سایه کم توجهی محض فدراسیون فوتبال تمرین می کند.


با گذشت 6 ماه از آغاز دور جدید تمرینات این تیم و نتایج خیره کننده ای که در مسابقات مقدماتی و در گروه E به دست آورد جوانان حضور در هیچ تورنمنتی را تجربه نکرده اند و حضور در تورنمنت هایی چون سنگاپور، ارمنستان و لهستان فعلا در حد حرف است. تنها حضور موثر تیم ملی جوانان در همه ماه های سپری شده اردوی ترکیه بوده که منجر به دو بازی با تیم دانمارک و یک بازی با تیم کوزوو شد. دیگر اردوهای تیم ملی بیشتر داخلی بوده و تیم ملی جوانان در ماه های اخیر بیشتر با تیم های دسته اولی و شاید هم محلی بازی کرده است.


قطر اولین حریف ایران در مسابقات جام ملت های آسیا – بحرین – به تازگی و بعد از بازی با چین به فرانسه رفته تا اردویی را  در این کشور برگزار کند اما اردوی تیم ملی جوانان ما در بابلسر بوده و شاگردان امیر حسین پیروانی در این اردو به مصاف تیمی از فریدونکار و هم چنین منتخب لیگ برتری های مازندران رفتند!

 

1113736

 


بی شک تفاوت در اردوها و هم چنین بازی ها جایی خود را نشان خواهد داد و بی دلیل نیست که قطر در دوره پیشین این بازی ها قهرمان شد اما ایران در گروه چهار تیمی چهارم شد و حتی از گروه خود صعود نکرد و به همین خاطر این بار در سید 4 قرار گرفت!


بی توجهی فدراسیون فوتبال به تیم ملی جوانان در حالی است که صعود  این تیم به جام جهانی افتخار کمی نیست و از همه مهمتر می تواند باعث تغییر نگاه باشگاه های اروپایی به جوانان ایرانی شود و برای کشور ارز آوری داشته باشد. مگر تیم ملی از حضور سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به عنوان بازیکنان تیم ملی جوانان در تیم های اروپایی سود نکرده است؟ که اکنون نسبت به تیم ملی جوانان این قدر بی تفاوت هستیم. اردوهای داخلی و هم چنین بازی با تیم های استانی و کشوری چه کمکی می تواند به تیم ملی جوانان بکند؟


زمان به سرعت برای تیم ملی جوانان در حال از دست رفتن است.  به قول کی روش بهترین برنامه در آینده زمان از دست رفته را جبران نخواهد کرد! بازی با تیم های استانی و دسته اولی و حتی بازی با تیم هایی چون سنگاپور هم هیچ آورده ای برای جوانان ایرانی نخواهد داشت و اگر غیر از این بود امیر حسین پیروانی درخواست بازی با تیم هایی ازبکستان، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و چند تیم اروپایی را نمی داد!

 

1113737

 


گویی که فدراسیون فوتباال محکوم است فقط به کی ورش و خواسته های او توجه کند و اصلا تیم ملی جوانان مهم نیست حتی اگر به بهانه بی پولی سفر این تیم به آلمان هم در آستانه لغو قرار گیرد!

دیدگاه‌ها