کد خبر : 1330668 | 14 خرداد 1395 ساعت 10:51 | 88.2K بازدید | 8 دیدگاه

7 روز تا یورو

سفید برفی و هفت کوتوله، ورژن ٢٠١٦

سه شیرها تنها تیم مرحله مقدماتی هستند که تمام امتیازات ممکن را جمع کردند. آنها همچنین مسن ترین سرمربی حاضر در یورو 16 را دارند که با دعوت از 7 بازیکن زیر 23 سال پای به فرانسه و مسابقات اروپایی گذاشته است.

سفید برفی و هفت کوتوله، ورژن ٢٠١٦

هاجسون 68 ساله، 50 سال از جوانترین بازیکنش بزرگتر است. پیرمرد یا بازی های یورو را با فوتبال المپیک اشتباه گرفته و یا می خواهد افسانه سرایی کند! (البته جوان های انگلیس، در تیم های باشگاهیشان همگی فصلی فوق العاده را پشت سر گذاشته اند.) در فاصله 7 روز مانده تا آغاز رقابت های یورو 2016 به معرفی 7 بازیکن زیر 23 سال تیم ملی فوتبال انگلستان می پردازیم.


هری کین: آقای گل لیگ جزیره که با زدن 25 گل از ارکان اصلی راهیابی تاتنهام به لیگ قهرمانان فصل آینده بود فقط 22 سال دارد. مهاجم سرزن سفیدهای شمال لندن با زدن 3 گل در مرحله انتخابی رقابت های یورو، کم کم خود را به ترکیب اصلی انگلیس رسانده و امیدوار است در کنار رونی، استوریج و جیمی واردی بتواند آمار خط حمله آتشین سه شیرها در دور انتخابی را تکرار کند و آرزوی انگلیس را برای به دست آوردن اولین عنوان قهرمانی در رقابت های اروپایی محقق سازد. کین در تمام رده های سنی برای تیم فوتبال کشورش موفق به گلزنی شده است.


رحیم استرلینگ: بال ریز نقش، سرعتی و گران ترین بازیکن انگلیسی لیگ برتر جزیره، متولد جامائیکا است و این در حالی است که هنوز 21 ساله است. استرلینگ که در لیورپول نمایش های قابل تحسینش همه را به تحسین وا داشته بود با اینکه از روزهای اوج به دور است اما یورو می تواند کاری کند که او خود را به گواردیولا ثابت کند.


جان استونز: بیشتر از آنکه نام مدافع بلند بالای اورتون شنیده شود، نام خاطرخواه هایش در فصل نقل و انتقالات به گوش می رسد. او که مستحکم، سریع و جنگنده است، قابلیت بازی در قلب و سمت راست خط دفاعی را دارد. استونز22 سال و 7 روز سن دارد و با وجود سن بسیار کم،77 بار در لیگ برتر جزیره به میدان رفته است تا اورتون روی او مبلغ 50 میلیون پوند قیمت بگذارد.


اریک دایر: در فصلی که گذشت دایر تنها یک بازی تیمش در لیگ را از دست داد. همین مساله نشان می دهد که او چه مهره با ارزش و قابل اعتمادی است. مدافع حال حاضر تاتنهام که از محصولات آکادمی اسپورتینگ پرتغال است در دیدار دوستانه و بی نهایت جذاب مقابل آلمان که شاگردان هاجسون بازی دو هیچ باخته را با برتری 3-2 عوض کردند توانست گل سوم سه شیرها و اولین گل ملی اش را به ثمر برساند. او قابلیت بازی در خط میانی را هم دارد.


رز بارکلی: هافبک تنومند اورتون 5 دسامبر 1993 در بندر لیورپول به دنیا آمده است. پل گاسکوئین مدل 2016 که با تیم ملی زیر 17 ساله های کشورش به عنوان قهرمانی اروپا رسیده این بار می خواهد کار نیمه تمام انگلیس در 1996 را تمام کند و جام را برای انگلستان به ارمغان آورد. بارکلی با 22 سال سن و 22 بازی ملی، 2 گل زده در کارنامه اش دارد و مهره اصلی اورتون در فصل 16-2015 بود که در تمام بازی های تیمش حضور داشت.


دله علی: دو ماه پیش از یورو 96 که انگلیس علی رغم شایستگی نتوانست در خانه به عنوان قهرمانی اروپا دست یابد به دنیا آمد. جوان تکنیکی، شوت زن و بسیار باهوش تاتنهام ابتدا می خواست برای تیم ملی نیجریه بازی کند اما روی هاجسون با بازی گرفتن از او در 19 سالگی بهترین بازیکن جوان فصل 16-15 انگلیس را برای همیشه حفظ کرد. علی همین حالا آنقدر فوتبالیست ارزشمندی است که بتوان آینده بسیار درخشانی برایش متصور شد اما درخشش در یورو می تواند سکوی پرتاب این جوان 20 ساله باشد.


مارکوس راشفورد: این آخری به معنی واقعی کلمه یک پسر بچه است! عجیب تر از سرنوشت او در منچستریونایتد گلزنی در اولین بازی ملی مقابل استرالیا، آن هم 3 دقیقه پس ازشروع مسابقه همین 7 روز پیش بود، در حالی که فقط و فقط 18 سال و نیمش است. او رکورد تامی لاوتون را که مربوط به 1938 بود شکست تا همه در انتظار آغاز یورو 2016، بازی های تیم ملی انگلستان و پسربچه ای به نام راشفورد باشند. کسی چه می داند، شاید کارهای خارق العاده این بچه مدرسه ای همچنان ادامه داشته باشد و آیینه سخنگو، پیرمرد سفید موی انگلیسی ها را به عنوان مربی قهرمان یورو 2016 معرفی کند، اگر طلسم جادوگر (ناکامی های انگلستان) با بوسه کاپیتان رونی بر جام، بشکند!

دیدگاه‌ها