کد خبر : 1330830 | 15 خرداد 1395 ساعت 08:25 | 57K بازدید | 0 دیدگاه

روزشمار؛ ٦ روز تا یورو ٢٠١٦

از ایبرا تا رونالدو؛ شش گله‌های تاریخساز

برای روزشمار یورو که به عدد 6 رسیده، به سراغ بهترین گلزنان رفته ایم.

از ایبرا تا رونالدو؛ شش گله‌های تاریخساز

به گزارش "ورزش سه"، برای روزشمار یورو که به عدد 6 رسیده، به سراغ بهترین گلزنان رفته ایم. جایی که هم می شد 6 بازیکن 3 گُله ای که به صورت مشترک آقای گل یورو 2012 شدند را برگزید و هم 6 مهاجم بزرگ فوتبال اروپا که با زدن 6 گل در تاریخ این رقابت ها، به صورت مشترک در رده سوم بهترین گلزنان تاریخ رقابت های اروپایی قرارد ارند. پس با ما همراه باشید با معرفی 6 گلزنی که با 6 گل زده از بهترین های تاریخ یورو در این زمینه به شمار می آیند.


پاتریک کلایورت:

 

از مهاجم سیه چرده و سرزن هلند شروع می کنیم. گلزن موفق آژاکس و بارسلونا از 40 گل ملی اش، 6 تای آنها را در یورو 96 و 2000 به ثمر رسانده است. اوج درخشش کلایورت در یورو 2000 بود. هت تریک برابر یوگوسلاوی سابق در یک چهارم نهایی و آقای گلی در این رقابت ها، نام مهاجم هلندی را برای همیشه در تاریخ یورو ثبت کرده است.


نونو گومژ:

 

گلزن خوش چهره نسل طلایی سلسائوی اروپا در سه یوروی 2000، 2004 و 2008 موفق به گلزنی شده است. بازی های درخشانش در یورو 2000 و به خصوص مقابل انگلیس که با گل او شاگردان کوئلهو بازی دو صفر باخته را با برد 3-2 عوض کردند و در حضور آلمان و انگلیس، به عنوان صدرنشین راهی دور بعدی رقابت ها شدند و آنجا هم با دبل او از پس ترکیه برآمدند، از به یاد ماندنی ترین لحظات یکی از بهترین گلزنان برتر جام ملت های اروپاست.


تیه ری آنری:

 

فرانسوی فوق العاده یکی از آن 6 نفر است که نامش در بین بهترین گلزنان یورو قرار دارد. آنری که با 51 گل زده بهترین گلزن فوتبال فرانسه هم هست در سه یورو موفق به گلزنی برابر رقبا شده است. 3 گل در یورو 2000 که مهمترین آن، گل تساوی در نیمه نهایی برابر پرتغال بود. مسابقاتی که به قهرمانی کشورش انجامید، از آنری گلزنی ویژه در رقابت های یورو ساخته است.


رود فن نیستلروی:

 

مهاجم سابق رئال و منچستر یونایتد، با 4 گل زده در یورو 2004 و 2 گل در یورو 2008 عملکرد فوق العاده ای در این مسابقات داشته و در 2008 بهترین بازیکن تیمش بود. او در بین گلزنان لاله های نارنجی هم رتبه ششم را با مجموع 35 گل زده برای هلند در اختیار دارد. نیستلروی مهاجم فرصت طلب داخل محوطه جریمه بود و در رده باشگاهی چیزی در حدود 250 گل به ثمر رسانده است.


زلاتان ایبراهیموویچ:

 

در خارق العاده بودن او و گل های خارق العاده اش شکی نیست. مهاجم رزمی کار سوئدی ها در 3 یوروی قبلی موفق به گلزنی شده است. ایبرا در اولین تجربه اروپایی در یورو 2004 نمایش پر نوسانی داشت. برابر ایتالیا و بلغارستان در مرحله گروهی گلزنی کرد اما در ضربات پنالتی، پنالتی اش را مقابل هلند از دست داد تا کشورش از رسیدن به جمع 4 تیم باز ماند. در 2008 علی رغم درخشش نتوانست از پس روسیه شگفتی ساز برآید تا سوئد درست مثل 4 سال بعد، از مرحله گروهی بالاتر نرود. او توانسته با زدن 62 گل خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ کشورش معرفی کند. باید دید زلاتان می تواند رکورد دو گل در هر یورو را در فرانسه هم تکرار کند و به رکورد خیره کننده گلزنی در 4 یوروی متوالی دست یابد.


کریستیانو رونالدو:

 

بهترین گلزن لیگ قهرمانان فصل 16-15، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال پرتغال با 56 گل، برنده سه توپ طلا درست مثل ایبرا شانس این را دارد که با زدن یک گل در یوروی پیش رو، موفق به ثبت رکورد گلزنی در 4 یورو شود. با توجه به علاقه قابل ستایش رونالدو برای شکستن رکوردها، این کار در همان مرحله گروهی میسر است چرا که ایسلند، مجارستان و اتریش رقبای سختی برای CR7 به حساب نمی آیند. گل او در نیمه نهایی یورو 2004 در خانه مهمترین گل اروپایی او برای تیم ملی کشورش است. ضمن آنکه با 19 سال سن و گلزنی در افتتاحیه این رقابت ها، جوانترین گلزن پرتغال در این زمینه نیز هست.


رونالدو در کنار ماریو مانژوکیچ از کرواسی، ماریو گومز از آلمان، ماریو بالوتلی از ایتالیا، آلن دژاگوف از روسیه و فرناندو تورس اسپانیایی با زدن 3 گل، عنوان مشترک بهترین گلزن آخرین یوروی برگزار شده را نیز در کارنامه دارد.

 

مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها