کد خبر : 1344011 | 05 مرداد 1395 ساعت 10:58 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

7 هفته از لیگ یک در روزهای تعطیل

کمیته مسابقات زمان بندی برگزاری نیم فصل نخست رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور را به طور دقیق اعلام کرد که این یک گام رو به جلو در برنامه ریزی و هم چنین برگزاری مسابقات است.

7 هفته از لیگ یک در روزهای تعطیل

به گزارش "ورزش سه"، پیش تر اگر چه تقویم بازی ها از ابتدا در اختیار باشگاه ها قرار می گرفت اما معمولا برنامه بازی ها در چند برهه اعلام می شد، اما اکنون وقتی نیم فصل از بازی ها به طور دقیق اعلام شده کمیته مسابقات یک بار دیگر برنامه نیم فصل دوم را اعلام خواهد کرد. این شاید بابی شود که کمیته مسابقات هر چه سریعتر به سوی اعلام برنامه سالانه پیش از شروع بازی ها رود که البته در فوتبال حرفه ای چیز پیش پا افتاده ای است و به این خاطر اجرایی می شود که فقط فدراسیون فوتبال برای فوتبال تصمیم گیرنده است و از همه مهمتر همه باشگاه ها از قوانین خاص پیروی می کنند واین سیستم است که فوتبال را پیش می برد نه اشخاص.


نکته جالب برنامه ریزی نیم فصل برگزاری برخی از هفته های مسابقات در روزهای تعطیل است. این در فصل های گذشته وجود نداشت و لیگ یک محکوم به این بود که بازی های خود را در روزهایی برگزار کند که لیگ برتر برگزار نمی شود و این سبب شده بود همه بازی های لیگ یک در روزهای میان هفته برگزار شود که بی شک در کاهش تماشاگر تاثیر فروانی داشت. اما اکنون در برنامه ریزی کمیته مسابقات می بینیم 7 هفته از مسابقات در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می شود که این اتفاق خوبی است و امیدواریم به سمت وسویی پیش رویم که توانمندی برگزاری بازی های لیگ برتر و لیگ یک را در روزهای تعطیل داشته باشیم.


با این برنامه ریزی می توانیم شاهد حضور بیشتر تماشاگران در استادیوم ها باشیم هر چند همان طور که اشاره شد لیگ یک نیازمند توجه بیشتر از سوی سازمان لیگ برتر است و طبیعتا رسانه ها به موازت اهمیتی که سازمان لیگ برتر به لیگ یک می دهد به این رقابت ها خواهند پرداخت. این را هم نباید فراموش کرد لیگ یک مسابقات زیر گروه لیگ برتر است و اگر باشگاه ها و بازیکنان با آداب حرفه ای در این لیگ آشنا  نشوند در لیگ برتر هم با فرهنگ فوتبال آماتور به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ها