کد خبر : 1347722 | 18 مرداد 1395 ساعت 13:15 | 111.8K بازدید | 0 دیدگاه

لایو از ریو - بسته خبری ویژه ورزش سه

تلگرام های حاشیه ای المپیک ریو (اخبار ، نقل قول ها و توییت ها )

روزهای ابتدایی المپیک برای ایرانی‌ها هرگز شیرین نبوده است و ظاهرا دوباره قرار نیست اوضاع از گذشته متفاوت باشد.

تلگرام های حاشیه ای المپیک ریو (اخبار ، نقل قول ها و توییت ها )

این خبر بروز رسانی می شود...

 

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که کشورهای مدعی و صاحب ورزش جهان در جدول مدال‌ها پیش می‌روند، روز گذشته ورزشکاران ایرانی اوقات ناخوشی را در المپیک تجربه کردند. اگر چه الهه احمدی شروعی فوق‌العاده در المپیک داشت، اما هم قطاران او موفق نشدند این استارت را ادامه بدهند. دیروز برای ما با شکست احسان روزبهانی و باخت عجیب تیم والیبال در ذهن خواهد ماند.


هندبال یا والیبال


این عکس جذاب مربوط به مسابقه هندبال بانوان در المپیک ریوست که ورزشکاران کره‌ای به دفاع یک پارچه مقابل ضربه‌زن سوئدی مشغول‌اند. دفاع آنها یادآور دفاع روی تور در رشته والیبال است.

 

1132785


حجامت گسترده در اردوی آمریکا


دومین ورزشکار آمریکایی با کبودی گرد روی شانه راست مقابل دوربین‌ها حاضر شد، او آلکس نادور ژیمناست آمریکایی است که مثل مایکل فلپس پیش از شروع مسابقات دردهای خود را با یک روش باستانی بهبود بخشیده است. امروز شبکه سی‌ان‌ان در یک گزارش بلند به این موضوع پرداخته است. این روش پیش از این توسط بازیگرانی مثل بوین پالترو و جینفر آنیستون مورد استفاده قرار گرفته بود.

 

1132784


اولین پیروزی خانم ابتهاج


ابتهاج محمد شمشیرباز محجبه آمریکایی در یک نبرد نفس گیر کرواتسکا رقیب اوکراینی خود را شکست داد تا اولین پیروزی خود را در المپیک به دست بیاورد. او اولین ورزشکار محجبه تاریخ ورزش آمریکاست و رسانه‌های جهان به شدت اخبار مربوط به وی را زیرنظر دارند.

 

1132783


فرار رقیب احسان از دست کاربران ایرانی


پیتر مولنبرگ بوکسور هلندی که امروز موفق به شکست احسان روزبهانی در رقابت‌های بوکس المپیک شد، بعد از این مسابقه صفحه خود را غیرفعال کرد. علت این مساله ترس از اتفاقاتی است متاسفانه کاربران ایرانی در اینستاگرام به آن مشهور هستند. با توجه به اینکه این مسابقه شائبه داوری داشت، مولنبرگ کار درستی انجام داده است!

 

1132782


ناراحتی هواداران از والیبالیست‌ها


طرفداران والیبال بعد از شکست 3 بر صفر تیم والیبال ایران از آرژانتین از ملی پوشان تیم ملی و نمایش دلسردکننده آنها خشمگین هستند. والیبالیست‌ها که در سال‌های گذشته به دلیل درخشش در مسابقات جهانی توجه فوق‌العاده‌ای را به خود جلب کرده‌اند، حالا باید مراقب باشند که این حسن توجه را از دست ندهند. البته علت اصلی ناراحتی به موضوع عدم حضور والیبالیست‌ها در رژه برمی‌گردد.


شوخی ـ جدی با کره‌ای‌های شمالی


رسانه‌های اروپایی شوخی یا جدی تصویری ساختگی از جدول مدالیست‌های اعلام شده در کره شمالی را منتشر کرده‌اند. طنزی که یادآور یک خبر جعلی در جام جهانی 2010 که گفته می‌شد اخبار این کشور، کره شمالی را قهرمان جام جهانی معرفی کرده است. البته این خبر هرگز تایید نشد و به نظر می‌رسید کل جریان یک شوخی رسانه‌ای باشد. در شوخی جدید مجری 3 تیم کره جنوبی، شوروی سابق و چین را برنده بلامنازع جدول مدال‌ها اعلام می‌کند.

 

1132779

 

* ترین های آمریکایی


دو ورزشکار آمریکایی کنار هم. ریگان اسمیت٬ عضو تیم ژیمناستیک زنان با قد ۱۳۶ سانتیمتر در کنار دیندر جوردن بسکتبالیست آمریکایی با قد ۲۱۰ سانتیمتر. آنها بلندترین و کوتاه ترین ورزشکاران کاروان ایالات متحده در المپیک ریو هتسند.

 

1132717

 

* هکرهای المپیکی
یکی از بزرگترین تهدیدها برای بازدیدکنندگان در ریو مسئله "اینترنت" است.گزارشان نشان می دهد حجم آثار مخرب و حملات فیشینگ در برزیل در حال افزایش است. این کشور شاهد افزایش ۸۳ درصدی در آدرسهای مخرب بوده که این میزان در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار زیاد است زیرا این میزان در نقاط دیگر جهان تنها ۱۶ درصد رشد داشته است. با توجه به یک گزارش از شرکت کسپراسکای، برزیل دارای بیشترین حملات فیشینگ بوده و این هکرها در زمان بازی‌های المپیک، ورزشکاران را نشانه گرفته اند. شورای امنیتی خارج از کشور آمریکا(OSAC) گزارش می دهد که تلفات سالانه مربوط به امنیت سایبری و کلاهبرداری آنلاین در برزیل به میلیاردها دلار رسیده است. برزیل همچنان اولین رتبه را از نظر جرایم اینترنتی در سراسر جهان دارد.


* ورزشکار فداکار آلمانی
آندرئاس توبا، قهرمان ژیمناستیک آلمان که با وجود پارگی رباط صلیبی به خاطر نام کشورش به کار ادامه داد، لقب ورزشکار فداکار را گرفت. نماینده ژرمن‌ها در حالیکه مشغول کار روی خرک حلقه در مرحله مقدماتی بود، دچار حادثه شد.او از ناحیه رباط صلیبی زانوی راست، دچار پارگی شدید شد. اما با وجود مصدومیتی اینچنین سنگین اعلام کرد رد و رنج را به جان خریده و همچنان برای موفقیت تیم ژیمناستیک کشورش به کار ادامه می‌دهد. روزنامه مورگن پست چاپ هامبورگ نوشت: "توبا، پهلوانی یک پا!." این نشریه در مقاله خود وی را ورزشکاری بسیار فداکار و متعصب خواند که با وجود درد ناشی از مصدومیت و هشدار پزشکان، به کارش ادامه داد.

 

1132711


* تغییر آب و هوایی؛ رویینگ کنسل
تغییر ناگهانی آب و هوای شهر ریودوژانیرو در روز دوم بازی‌های المپیک 2016 منجر به تعویق مسابقات قایقرانی روئینگ به روز دوشنبه و همچنین وقفه چند ساعته در برگزاری مسابقات تنیس شد. به همین دلیل مهسا جاور قرار است امروز در مرحله شانس مجدد مسابقات قایقرانی به رقابت با حریفانش برود.

 

1132712

 


* حضور در المپیک با 13 سال سن
گائوریکا سینگ که با داشتن 13 سال و 258 روز سن، جوان‌ترین ورزشکار حاضر در مسابقات المپیک است، این شناگر زن متولد نپال که با حضور در ماده 100 متر کرال پشت کارش را در مسابقات المپیک شروع کرد. سال 2015 در نپال زمین لرزه سنگینی رخ داد و بیش از 9 هزار نفر جان خود را از دست دادند. اما گائوریکا و خانواده‌اش جان سالم به در بردند. آن هم به خاطر بودن یک میز محکم در منزل‌ که همگی زیر آن پناه گرفته بودند.

 

1132710


* اولین حضور اولین طلا
کوزوو برای اولین بار در المپیک شرکت کرده است و این بار 8 ورزشکار را در ریو دارد. با این حال شب گذشته مارجلیندا کلمندی در وزن 52 کیلوگرم زنان موفق شد فینال را برنده شود تا اولین طلای تاریخ کشورش را به دست بیاورد. این کشور قبلا یکی از بخش‌های صربستان بوده و اکنون صرب‌ها آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

 

1132696


* یاد شهدای چَوار در ریو
علی هاشمی وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری، پس از حضور در دهکده بازی های المپیک2016 ریو با شعار نوشته ای روی پرچم ایران یاد فوتبالیست های شهید چوار استان ایلام را زنده نگه داشت. 23 بهمن ماه سال ۱۳۶۵، تیم‌های فوتبال "منتخب چَوار" و "منتخب جوانان استان ایلام" در حال بازی فوتبال بودند که هواپیماهای عراقی، مسابقه فوتبال را بمباران کردند و یک داور، ۹ بازیکن فوتبال و ۵ تماشاگر‌ به شهادت رسیدند.

 

1132695


* رکوردشکن 19 ساله
شب دوم المپیک ریو با اتفاقی مهم همراه بود. در شنای بانوان "کتی لیدکی"، شناگر 19 ساله از آمریکا در ماده 400 متر آزاد موفق شد با ثبت زمان 3:58:71 دقیقه رکورد جدیدی در بازی‌های المپیک به‌ثبت برساند.

 

1132697

 

* سرویس های موشکی
برانکیکا میهایلوویچ، بازیکن تیم ملی والیبال زنان صربستان با زدن سرویسی با قدرت 99 کیلومتر بر ساعت رکورد سرعت سرویس المپیک را شکست. با غیبت والیبالیست های مرد صربستان در المپیک با وجود قهرمانی در لیگ جهانی بانوان این کشور تلافی غیبت آقایان را به خوبی کرده اند.

 

1132694

 

* خواهران موفق، خواهران ناکام
در شنای 4 در 400 متر زنان تیم استرالیا با زمان 3:30:65 دقیقه به مقام قهرمانی دست یافت و بالاتر از تیم‌های آمریکا و کانادا به مدال طلا رسید. نکته مهم درباره قهرمانی استرالیایی‌ها حضور دو خواهر در ترکیب این تیم بود. "برونته کمپبل" و "کیت کمپبل" توانستند با همکاری یکدیگر به مقام اول برسند. اما در طرف دیگر سرنا و ونوس ویلیامز آمریکایی در دور اول مسابقات تنیس با شکست ناباورانه از مسابقات کنار رفتند.

 

1132693

 


هوادارنی فراتر از یک هم‌وطن
تصویر پدر و مادر ژیمناست آمریکایی که حین رقابت او از شدّت ترس و هیجان رفتارهای عجیبی می‌کنند، از جذّاب‌ترینهای ریو 2016 بوده است. الکساندرا ریزمن دارنده دو مدال طلای المپیک زمانی که در حال اجرای حرکت در المپیک 2016 بود این دو تماشاگر ویژه را در سالن همراه خود داشت. او تا به اینجای کار هم در تمامی رشته‌ها حضور و شانس مدال دارد.

 

1132691

 


ریکاوری به سبک قرن 21
تصویر ریکاوری تنیسور کانادایی، واسک پوسپیسیل، توجّه خیلی‌ها را جلب کرده است. در روزگاری که تنیسورهای المپیکی اینچین عضله‌های خود را بازیابی می‌کنند، بیش از پیش فکر می‌کنیم که چرا تنیس ایران سالهاست میان دسته دوم و سوم آسیا بالا و پایین می‌شود.

 

1132681

 


یکّه‌تازی آسمان‌خراشهای آمریکایی
تیم بسکتبال آمریکا که در نخستین دیدار چین را با بیش از 50 اختلاف امتیازی شکست داده بود، دیروز هم در دومین دیدار سنگال را 121 به 56 شکست داد تا مدّعی جدّی مدال طلای رقابت‌ها حال خوشی را سپری کند. تصویرهای بلندقامت‌های آمریکایی از ویژه‌های ریو 2016 است.

 

1132680

 


طلا پس از 28 سال!
آدام پیتی شناگر بیست و یک ساله بریتانیایی ضمن کسب مدال طلای شنای 100 متر غورباقه نه تنها رکورد این مادّه را جا به جا کرد، بلکه بریتانیا را پس از 28 سال به مدال طلا در شنای المپیک رساند. آخرین بریتانیایی طلایی شنا در المپیک آدرین مورهاوس بود که در المپیک 1988 سئول طلا گرفته بود.

 

1132679

 


حال فوتبال برزیل خوب نیست
در ادامه سالهای کم‌فروغ فوتبال برزیل، تیم فوتبال المپیک برزیل که به عنوان میزبان حساب ویژه‌ای روی آن باز شده بود، دیروز در دومین دیدار خود مقابل عراق با تساوی بدون گل متوقّف شد تا پس از تساوی روز نخست مقابل آفریقای جنوبی روزهای سختی را سپری کند. برزیل حالا هم‌امتیاز با عراق در رده دوم گروهش قرار دارد و باید دید حتّی از گروهش صعود خواهد کرد یا نه.

 

1132674


والیبالیست محجّبه مصری
تصویر رقابت بانوی محجّبه مصری در برابر والیبالیستهای ساحلی آلمان از جمله صحنه‌های مورد توجّه روز دوم رقابتها بود.
دعا الغباشی بانوی مصری عضو تیم والیبال ساحلی مصر پس از شکست مقابل آلمان و زمانی که حجاب او توجّه بسیاری را به خود جلب کرده بود، این طور گفت که: «10 سال است که حجاب دارم و مانع هیچ یک از علاقه‌هایم نشده؛ یکی از این علاقه‌ها والیبال است.»

 

1132673

 

قهقهه شاه  ماهی در 31 سالگی
مایکل فلپس که گمانه‌زنی درباره کیفیت حضور او در 31 سالگی زیاد بود، روز گذشته در قالب تیم ملّی شنای آمریکا برای مادّه 4 در صد 100 متر آزاد شرکت کرد و با کسب عنوان قهرمانی نوزدهمین طلای شخصی خود را در پنجمین المپیک به دست آورد. فلپس رکورد افسانه‌ای خود را بیش از پیش بهبود بخشید تا همه نگاه‌های روز دوم المپیک را به خود جلب کند.

 

1132672

 

والیبال هم بد شروع کرد
تیم ملّی والیبال ایران هم که انتظار می‌رفت روند شروع‌های بد ایرانی را پایان بدهد، با شکست غیرمنتظره مقابل آرژانتین نشان داد که کاروان ایران راه شکست در روزهای نخست المپیک را خوب بلد است. تیم ایران که پیش از این بارها آرژانتین را شکست داده بود مثل دیگر امیدهای مدال ایرانی که همواره در المپیک به ناگهان نتیجه‌های عجیب می‌گیرند، مغلوب این حریف شد تا تماشاگران ایرانی حاضر در سالن، تنها تصویر قشنگ نخستین حضور والیبال ایران در المپیک باشند.

 

1132671

 

نوله هم می‌بازد
اما شکست تنها منحصر به ما نیست. مهمترین خبر روز گذشته حذف نواک جوکوویچ تنیسور شماره یک جهان مقابل ماریو دل‌پوترو و وداع اشکبار این ورزشکار بزرگ با مسابقات تنیس المپیک بود. نوله در مسابقه‌ای که بامداد امروز برگزار شد مغلوب تاکتیک درست حریفی شد که در مسابقات تنیس به عشق حضور و لذت شرکت می‌کند. جوکوویچ که از مهمترین قهرمان‌های ورزش جهان محسوب می‌شود، در مسابقه‌ای که تکرار دیدار رده‌بندی مسابقات المپیک در دوره قبلی بود به دل توترو باخت. اگرچه ممکن است در هر مسابقه‌ دیگری حریف خود را شکست بدهد. حریفی که ظاهرا از شکست مرد شماره یک تنیس جهان، آنقدرها هم خوشحال نبود!

 

1132662

 

احسان و زحمتی که به بار ننشست
احسان روزبهانی بوکسور مشهور المپیکی ایران که حضوری همیشگی در برنامه‌های تلویزیونی دارد و از  سلبریتی‌های ورزش ایران محسوب می‌شود خیلی زود با شکست مقابل حریف هلندی از المپیک کنار رفت. این عکس زیبای میلاد پیامی عمق اندوه ورزشکاری را نشان می‌دهد که تا لحظه آخر فکر می‌کرد برنده از دنیا بیرون بیاید.

 

1132663

دیدگاه‌ها