کد خبر : 1356208 | 18 شهریور 1395 ساعت 11:33 | 120.9K بازدید | 0 دیدگاه

پلان A و B منصوریان لو رفت

تغییرات ساختار تدافعی استقلال با پادوانی

قطعی شدن حضور مدافع برزیلی سابق سپاهان در جمع استقلالی ها باعث شد تا تغییراتی در ساختار تدافعی این تیم در ادامه فصل رقم بخورد.

تغییرات ساختار تدافعی استقلال با پادوانی

به گزارش "ورزش‌سه"،  علیرضا منصوریان سرانجام به هدفی که از مدت ها قبل داشت رسید و لئوناردو پادووانی را به خدمت گرفت تا این مدافع برزیلی جای خالی محمدحسین کنعانی زادگان را پر کند. بازیکنی که در سال اول حضور این مربی در نفت با او کار کرده بود و به خوبی از تفکرات تاکتیکی این مربی اطلاع داشت.


با پیوستن قطعی پادوو و قرار گرفتن این بازیکن در کنار رابسون و مگویان حالا استقلال صاحب سه مدافع میانی شده است که هر سه مدعی حضور در ترکیب اصلی هستند.منصوریان هم برای این که بتواند از هر سه نفر آنها در ترکیب اصلی سود ببرد چاره ای نداشت جز این که دو پلان جدید تدافعی برای تیمش تدوین کند .


در پلان A سرمربی استقلال تصمیم دارد از هر سه نفر آنها در دفاع چهارنفره به صورت هم زمان در ترکیب اصلی سود ببرد به این شکل که مگویان از این به بعد باید در جایی غیر از قلب خط دفاع و در دفاع چپ بازی کند. منصوریان تصمیم گرفته بدون تغییر آرایش تیمش، زنجیره دفاعی استقلال را به یونیت ۱+۳ نفره تبدیل کند. در این چیدمان، رابسون و پادوانی دو مدافع میانی هستند و مگویان به سمت چپ می رود درست مثل بازی با استقلال خوزستان تا دفاع راست استقلال برای حضور کامل در حملات آزاد باشد فرقی هم ندارد این بازیکن، وریا غفوری باشد یا خسرو حیدری.در این نوع بازی، سنگین ترین وظیفه برعهده مدافع چپ است یعنی هرایر مگویان. او هم باید روی خط طولی به جلو و عقب برود و هم حواسش جمع باشد وقتی مدافع راست جلو می رود، با شیفت کردن به مرکز نقش یک مدافع استاپر را ایفا کند.


اما پلان B منصوریان هم جالب توجه است چون در این پلان استقلال بار دیگر به سیستم 2-5-3 باز می گردد البته نه به شکل سنتی بلکه به روش مدرنیته آن. پادووانی، رابسون و مگویان که خصوصیاتی مشابه هم دارند در این روش سه مدافع میانی خواهند بود که روی یک خط قرار گرفته و بال های کناری آنها وریا غفوری یا خسرو حیدری در راست و یعقوب کریمی یا امید نورافکن در چپ آنها را همراهی خواهند کرد. سرمربی استقلال در این پلان امیدوار است سه مدافع مرکزی اش بتوانند همچون مدافعان تیم هایی مثل یوونتوس از عهده وظایف خود برآمده و دژ دفاعی مستحکم تری را برای استقلال در ادامه لیگ ترسیم کنند.


با توجه به این که استقلال دو بازی حساس برابر ماشین سازی و پرسپولیس در دربی پایتخت پیش رو دارد باید منتظر ماند و دید منصوریان از کدام پلان در نظر گرفته شده برای ساختار تدافعی اش سود خواهد برد.

دیدگاه‌ها