کد خبر : 1358389 | 26 شهریور 1395 ساعت 18:00 | 385.3K بازدید | 0 دیدگاه

مروز جمعه پرخبر از صبح تا شب

حاشیه‌نگاری دربی ای که دوستش نداشتیم

با غیبت طرفداران استقلال در بازی، میزان هواداران در این دربی به کمترین میزان در سال های اخیر رسید.

 حاشیه‌نگاری دربی ای که دوستش نداشتیم

 

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان خود را مهیای جدال هشتاد و سوم در لیگ شانزدهم خواهند کرد و هر دو تیم از شرایط مناسبی برای برگزاری این دیدار برخوردار هستند و این مساله می تواند نوید یک دیدار جذاب و دیدنی در هفته ششم را بدهد.

 


تیم رسانه ای وبسایت ورزش سه در نظر دارد مخاطبان خود را از اخبار حاشیه ای لحظه به لحظه ای این جدال بی نصیب نگذارد و به همین منظور عکاسان و خبرنگاران این سایت از هم اکنون تا پایان این بازی با ارسال تمامی اخبار و حواشی این بازی در خدمت شما مخاطبان عزیز هستند.

 

🔴🔵 ساعت 19

 

پایان دربی هشتاد و سوم

 

ساعت 18:53

 

فرشاد احمدزاده با حالت لنگان از زمین خارج شد تا احتمال مصدومیت این بازیکن نیز در پایان این بازی برود و باید دید کادرپزشکی چه نظری در این باره دارد.

 

ساعت 18:54

 

علیرضا منصوریان با حضور در سکوهایی که طرفداران استقلال در آن حضور دارند به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.
* یکی از هواداران استقلال در این لحظه قصد ورود به زمین را داشت که در کمتر از 3 ثانیه توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شد.
* سیدمهدی رحمتی دیگر بازیکن استقلال و کاپیتان آبی پوشان نیز با حضور در جمع هواداران به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

* علی قربانی با درخواست هواداران استقلال پیراهن خود را به سمت یکی از سکوها پرتاب کرد.

 


ساعت 18:56

پرسپولیس صفر استقلال صفر
پرسپولیس باز هم دربی رفت را با تساوی به پایان رساند و منصوریان توانست از حریف سرخپوش امتیاز بگیرد.
پرسپولیس با کسب با 12 امتیاز در رده دوم و بعد از تراکتورسازی قرار گرفت و هفته آینده باید به مصاف سپاهان در اصفهان برود و استقلال با این تساوی 4 امتیاز هفته ششم را با حضور در رتبه چهاردم به پایان رساند و در هفته آینده با ذوب آهن مصاف می دهد.

 

ساعت 18:53

 

تماشاگران استقلال در پایان این بازی به تشویق علیرضا منصوریان، سرمربی خود پرداختند و خواهان ادامه همکاری او با استقلال شدند.

 

 

ساعت 18:51

 

خطای پریمیوف آخرین حرکت دربی هشتاد و سوم بود و فغانی در ادامه در سوت خود به نشانه پایان بازی دمید.

 

ساعت 18:50

 

الکسی پریمیوف، مهاجم پرسپولیس توانست گلی به ثمر برساند که ورزشگاه را به حالت انفجار در آورد اما رضا سخندان آفساید مهاجم اوکراینی را گرفت.

 

 

ساعت 18:48

 

امید عالیشاه که برای زدن ضربه کرنر رفته بود با پرتاب بطری از سوی هواداران استقلال از تصمیم خود منصرف شد تا مسلمان این وظیفه را برعهده گیرد.

 

ساعت 18:45

 

هواداران پرسپولیس که رسیدن به گل ناامید شده اند با پرتاب نارنجک پشت دروازه خود خبرساز شدند و این مساله باعث شد تا بازیکنانی که در آن منطقه به گرم کردن مشغول بودند به سمت نیمکت بروند.

 

 

ساعت 18:39

 

استقلال نیز با حضور علی قربانی و جایگزین کردن این مهاجم با جابر انصاری به دنبال مسیر تازه ای برای رسیدن به دروازه پرسپولیس است.

 

ساعت 18:31

 

شباهت رنگ پیراهن یکی از نیمکت نشینان پرسپولیس با بازیکنان داخل زمین باعث شد تا بیژن حیدری از او درخواست کند کاور بر تن کند.

 

ساعت 18:28

 

محمد انصاری بعد از حضور در اولین ترکیب پرسپولیس در فصل شانزدهم و در هفته هفتم اولین باری است که در جریان بازی تعویض می شود. جالب اینکه در زمان حضور این بازیکن در ترکیب پرسپولیس، این تیم تنها در دیدار برابر نفت تهران با شکست زمین را ترک کرده، تیمی که هدایت آن را منصوریان برعهده داشت.

 

ساعت 18:27

 

محمد انصاری با توجه به مصدومیت مجبور به تعویض شد تا برانکو اولین تعویض این دیدار را با جابجایی این بازیکن با پل یانسکی انجام دهد.

 

ساعت 18:25

 

محمد انصاری به دلیل مصدومیت از زمین با برانکارد خارج شد تا زیر نظر کادرپزشکی و در کنار زمین به مداوا بپردازد. او لحظاتی بعد بار دیگر توانست شرایط حضور در ادامه مسابقه را دریافت کند.

 

ساعت 18:23

 

بعد از گذشت 4 بازی که دیدارهای دو تیم با گل همراه بود، جریان بازی به گونه ای پیش می رود که به نظر می رسد بازی بار دیگر به تساوی بدون گل و کسالت آور همراه خواهد شد.

 

ساعت 18:22

 

پرسپولیس بعد از گذشت 64 دقیقه موفق شد اولین کرنر بازی را به نفع خود از استقلال بگیرد.

 

ساعت 18:20

 

در حالی بیشتر سکوهای مشرف به جایگاه استقلال خالی است، مسوولان برگزاری این دیدار تعداد تماشاگران را حدود 75 هزار نفر اعلام کردند.

 

ساعت 18:18

 

علیرضا بیرانوند بعد از خروج برای دفع کرنر استقلالی ها در برخوردی که با بازیکنان آبی پوش داشت دچار مصدومیت شد تا بازی برای مداوای دروازه بان سرخپوشان با وقفه همراه شود.

 

ساعت 18:17

 

در حالی که استقلال چهارمین کرنر خود در این بازی را به ثمر رساند، پرسپولیسی ها هنوز نتوانستند کرنری از حریف بگیرند.

 

ساعت 18:13

 

در فاصله 35 دقیقه مانده به پایان این دیدار رامین رضاییان، احمد نوراللهی، پل یانسکی، پریمیوف، صادق محرمی و آرام طبع پشت دروازه پرسپولیس و زیر نظر مربی بدنساز مشغول گرم کردن خود هستند. حضور نوراللهی تا دقایق دیگر در ترکیب پرسپولیس محتمل به نظر می رسد.

 

ساعت 18:10

 

در حالی که در نیمه اول برانکو ایوانکوویچ در روی نیمکت حضور می یافت، نیمه دوم را همپای علیرضا منصوریان در منطقه فنی به هدایت تیمش می پردازد.

 

ساعت 18:09

 

در اتفاقی عجیب در حالی در نیمه اول عکاسان به صورت متعادل در دو سمت زمین و پشت دروازه دو تیم مستقر شده بودند، در نیمه دوم اکثر عکاسان پشت دروازه استقلال حضور یافته اند.

 

ساعت 18:08

 

علیرضا منصوریان بازیکنان نیمکت نشین تیمش را در اختیار بدنساز قرار داد تا پشت دروازه این تیم به گرم کردن خود بپردازند و در صورت نیاز وارد زمین شوند.

 

ساعت 18:07

 

اولین اشتباه بیرانوند در دربی می توانست تاوان سنگینی برای پرسپولیس به همراه داشته باشد اما او بعد از دفع اشتباه توپ، در مرحله دوم نیز موفق شد ضربه کاوه رضایی را مهار کند تا آه از نهاد استقلالی ها بلند شود.

 

ساعت 18:03

 

اعلام خطا در موقعیت حمله استقلالی ها از سوی هرایر مگویان بر روی عالیشاه با اعتراض شدید علیرضا منصوریان همراه شد و هواداران نیز او را همراهی کردند.

 

ساعت 18:02

 

علی علیپور که در نیمه اول این دیدار یک کارت زرد از داور بازی دریافت کرد با فغانی صحبت کرد و به نظر می رسید درباره کارتی که گرفته به او توضیح می دهد.

 

 

ساعت 18:02

 

پرسپولیسی ها زودتر از بازیکنان استقلال در زمین حضور یافتند تا خود را برای نیمه دوم آماده کنند. ثانیه هایی بعد از سرخ ها استقلالی ها نیز وارد چمن شدند تا با سوت داور بازی را آغاز کنند.

 

ساعت 17:47

 

علیرضا بیرانوند در زمان خروج از زمین با شعار شدید هواداران استقلال مواجه شد و خیلی سریع زمین را ترک کرد.

 

ساعت 17:47

 

مهدی رحمتی در زمان خروج از زمین ثانیه هایی با کریم باقری به گفتگو پرداخت و به همراه عضو کادرفنی پرسپولیس از زمین خارج شد.

 

ساعت 17:46

 

در حالی که کمتر از یک دقیقه از وقت های تلف شده اعلام شده گذشته بود، فغانی در سوت خود دمید و دو تیم برای شنیدن دستورات تاکتیکی سرمربیان راهی رختکن شدند.

 

ساعت 17:30

 

پرسپولیسی ها تنها 15 دقیقه فرصت دارند تا برخلاف 5 دیدار اخیر خود در لیگ برتر در نیمه اول به گل دست یابد.

 

ساعت 17:30

 

استقلالی ها نیز در 15 دقیقه پایانی دیدارهای خود در این فصل موفق به گلزنی نشده اند و به دنبال شکستن این طلسم هستند. آنها در دیدار برابر نفت در هفته اول البته در دقیقه 30 به گل رسیده بودند و در باقی دیدارها یا در ابتدای بازی یا در دقایق پایانی موفق به گلزنی شده بودند.

 

ساعت 17:27

 

واکنش برخی هواداران به اتفاقات درون زمین باعث خشم هواداران استقلال شد تا آنهایی که مشرف به جایگاه خبرنگاران هستند به این مساله واکنش تندی نشان دهند.

 

ساعت 17:24

 

همزمان با دقیقه 24 هواداران پرسپولیس به تشویق کاپیتان فقید و ابدی خود، هادی نوروزی پرداختند.

 

ساعت 17:10

 

خسرو حیدری بعد از دریافت کرنر از پرسپولیس از هواداران تیمش خواست به تشویق این تیم ادامه دهند.

 

ساعت 17:03

 

علیرضا منصوریان از فرصت به وجود آمده در قطع بازی استفاده کرد و با هر سه عنصر سمت راست تیمش، خسرو حیدری، وریا و کاوه رضایی به صحبت درگوشی پرداخت.

 

ساعت 17:02

 

اولین اعتراض به داوری از سوی علیرضا منصوریان به کمک داور اول این دیدار.

 

ساعت 17

 

سوت آغاز بازی از سوی فغانی و اولین حمله از سوی پرسپولیسی ها. مهدی رحمتی بعد از این حمله دچار مصدومیت شد.

 

 

دقیقه 16:58

 

علیرضا بیرانوند با پشتک وارو های خود موجب تهییج هواداران پرسپولیس و شعار هواداران استقلال علیه خود شد. استقلالی ها مدعی هستند او استقلالی بود و به تیم رقیب رفته است.

 

ساعت 16:56

 

سیدجلال حسینی به عنوان کاپیتان پرسپولیس با پیراهنی که روی آن عکس یکی از شهدا منقش شده بود در ترکیب ابتدایی حاضر شد و جزو اولین نفراتی بود که به سراغ علیرضا منصوریان مربی سابق خود در نفت تهران رفت. حسین ماهینی و محسن ربیع خواه و محسن مسلمان نیز از دیگر پرسپولیسی هایی بودند که سمت نیمکت استقلال رفتند.

 

ساعت 16:56

 

علیرضا منصوریان که به همراه تیمش طبق برنامه ریزی سازمان لیگ مهمان پرسپولیس است در ابتدای بازی به سمت نیمکت پرسپولیس رفت و مورد استقبال برانکو و دیگر نیمکت نشینان قرار گرفت.

 

ساعت 16:56

 

بازیکنان دو تیم در کنار همراهان خردسال در زمین حاضر شدند و روبروی عکاسان قرار گرفتند تا مراسم ابتدایی بازی انجام شود.

 

ساعت 16:55

 

کادر داوری به همراه بازیکنان دو تیم در تونل در انتظار حضور در زمین هستند و در نهایت با تشویق شدید هواداران دو تیم وارد زمین شدند.

 

ساعت 16:55

 

طاهری و افتخاری مدیران عامل دوتیم در جایگاه ویژه قرار گرفته اند و در کنار یکدیگر حضور دارند.

 

ساعت 16:55

 

شور و حال در آزادی
دربی یک مسابقه ویژه در سال کاری باشگاهی محسوب می‌شود و در حال حاضر با وجود غیبت درصدی از طرفداران استقلال ورزشگاه آزادی شور و حال و حرارت خود را حفظ کرده است. جای همه آنها که در آزادی حاضر نیستند، خالی.

 

ساعت 16:51

 

علیرضا منصوریان بالاخره در زمین آفتابی شد و به شدت از سوی هواداران استقلال مورد تشویق قرار گرفت. سرمربی جوان آبی ها به شدت از سوی عکاسان حاضر در زمین محاصره شد و مورد استقبال قرار گرفت.

 

ساعت 16:51

 

حضور جواد نکونام در استادیوم با واکنش مثبت هواداران استقلال همراه بود و آنها به شدت به تشویق بازیکن سابق خود و کاپیتان اسبق تیم ملی پرداختند.

 

ساعت 16:50

 

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی به همراه کادرفنی اش در جایگاه ویژه حضور یافت تا دربی هشتاد و سوم را از نزدیک تماشا کند. جواد نکونام که به تازگی به کادرفنی تیم ملی اضافه شده نیز او را همراهی می کند.

 

ساعت 16:50

 

هواداران استقلال و پرسپولیس در فضای مجازی در حال اظهارنظر درباره بازی امروز هستند. در این لحظات بیشتر تمرکز روی موضوع خالی ماندن سکوهای طرفداران استقلال است و توییتری‌ها در این‌باره مشغول اظهارنظر هستند. آیا بالاخره استقلالی‌ها جایگاه‌های مربوط به خود را پر خواهند کرد؟ همه ما منتظر هستیم.

 

ساعت 16:33

 

آزادی در انتظار حضور آبی‌ها
در فاصله نیم ساعت تا آغاز دربی 83 بیش از 10هزار صندلی مربوط به طرفداران استقلال خالی است که این موضوع چندان برای مسابقه‌ای در سطح دربی جالب نیست. با توجه به اینکه همه بلیت‌های بازی فروخته شده این غیبت  عجیب و سوال برانگیز است و باید از سازمان لیگ پرسید چطور چنین چیزی امکان دارد. با این حال با توجه به زمان باقی مانده به آغاز مسابقه همچنان امیدواریم استقلالی‌ها با حضور در ورزشگاه صندلی‌های خالی را پر کنند و به دربی شکل همیشگی خود را ببخشند. شاید هم موضوع، قهر استقلالی‌ها از تیم با توجه به نتایج تیم است که البته این مساله هم نباید در دربی به چشم بیاید.

 

ساعت 16:28

 

سیدرضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال با حضور در پیست تارتان با عبور از جلوی جایگاه طرفداران استقلال به آنها دسته های گل اهدا کرد.

 

ساعت 16:26

 

سیداحمد خمینی که از هواداران استقلال محسوب می شود از تماشاگران این دربی است که به امید برد شاگردان علیرضا منصوریان در آزادی حاضر شده است.

 

 

ساعت 16:23

 

نیمکت نشینان پرسپولیس را احمد نوراللهی، رامین رضاییان، صادق محرمی، امین آرام طبع، بوژیدار رادوشوویچ، الکسی پل یانسکی، ولادیمیر پریمیوف تشکیل می دهند و در سمت مقابل نیز علیرضا منصوریان بختیار رحمانی، یعقوب کریمی، علی قربانی، میثم مجیدی، سیدحسین حسینی، مجتبی حقدوست و پادووانی را روی نیمکت خود دارد. کدام مربی دستش برای خلاقیت در جریان بازی بیشتر باز است؟

 

 

ساعت 16:25

 

استودیوی فوتبال برتر با اجرای پیمان یوسفی و حضور 4 مهمان بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس پوشش زنده بازی را برعهده دارد. امروز این استودیو با دکور جدید پربیننده‌ترین برنامه سال خود را  پشت سر خواهد گذاشت. نکته جالب برنامه امروز حضور ناگهانی بهمن هاشمی برای تبلیغ اسپانسرهای این مسابقه بود. پیش از این حسینی و روشن‌پژوه این وظیفه را برعهده داشتند.

 

ساعت 16:20

 

تیم داوری نیز با حضور در زمین به گرم کردن بدن های خود می پردازند و این در حالی است که آنها عرض میانی زمین را با توجه به تجمع بازیکنان دو تیم در دو طرف زمین انتخاب کرده اند.

 

 

ساعت 16:15

 

وحید امیری که به دلیل مصدومیت حضور در این بازی را از دست داده در استادیوم حضور یافت و در جایگاه ویژه به تماشای تلاش هم تیمی هایش با استقلال خواهد نشست.

 

1143472

 

 ساعت 16:09

 

بازیکنان پرسپولیس نیز با تشویق شدید هواداران این تیم وارد زمین شدند و به گرم کردن خود پرداختند. در حالی که طرفداران بازیکنان مورد علاقه خود را فرا می خواندند آنها با توجه به انجام تمرین زیر نظر مارکو فرصت چندانی برابر پاسخ به این ابراز علاقه نداشتند.

 

 

ساعت 16:11

 

مزدک میرزایی اولین گزارش میدانی خود را از ورزشگاه آزادی برای بینندگان تلویزیونی ارسال کرد. نکته جالب این گزارش تصاویر هوایی از ورزشگاه آزادی و مقایسه ناخودآگاه فشردگی جمعیت در سمت پرسپولیسی‌ها و سکوهای خالی پرتعداد در سمت استقلالی‌های میدان بود که امیدواریم قبل از بازی پر شوند.

 

1143469

 

ساعت 16:04

 

بازیکنان استقلال که پیشاپیش آنها هرایر مگویان و امید ابراهیمی قرار داشتند وارد زمین شدند و به گرم کردن خود زیر تشویق شدید هواداران مشغول هستند.

 

همزمان با ورود بازیکنان استقلال در تمام جایگاه های استقلال پرچم های آبی به اهتزاز در آمد و روی یکی از سکوها پیراهن بزرگی از علی منصوریان و شماره 10 به نمایش گذاشته شد.

 

ساعت 16:04

 

علیرضا بیرانوند نیز در فاصله ای کوتاه نسبت به دروازه بان استقلال به همراه رادوشوویچ وارد زمین شد و مورد تشویق هواداران پرسپولیس قرار گرفت.

 

ساعت 16:00


برادر مرحوم هادی نوروزی، کاپیتان شماره 24 پرسپولیس با حضور در استادیوم در جایگاه ویژه اسکان یافت تا از نزدیک این دیدار را تماشا کند. هواداران با تشویق نوروزی یاد  و خاطره کاپیتان ابدی را زنده نگه داشتند.

 

ساعت 16:00

 

گزارشگر دربی هشتاد و سوم مزدک میرزایی خواهد بود و خود را مهیای گزارش دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس خواهد کرد.

 

ساعت 15:55

 

با توجه به میلاد امام علی نقی (ع) گروه تواشیح به مولودی خوانی در استادیوم پرداختند و طرفداران دو تیم نیز آنها را همراهی می کردند.

 

ساعت 15:30

 

همزمان با ورود بازیکنان دو تیم به استادیوم با توجه به حضور هواداران استقلال در بخش ورودی، آنها شروع به کری خوانی و موضع گیری علیه پرسپولیسی ها خصوصا بیرانوند و طارمی کردند.

 

ساعت 15:50

 

*عکس از اولین حضور برانکو در آزادی
زمستان 1379 بود که بلاژویچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال  بعد از 2 هفته مذاکره با صفایی فراهانی بالاخره با فدراسیون به توافق رسید و به ایران آمد .بلاژویچ بلافاصله دستیاران خودش را معرفی کرد.برانکوی 45 ساله که دستیار مورد اعتماد او بود. به او پروفسور می گفت و فخر الدین بگویچ مربی دروازه بان های تیم او که بعدها برانکو او را به عنوان دستیار اولش در تیم ملی به فدراسیون دادگان معرفی کرد.
16 سال از آن حضور اولیه می گذرد و برانکو حالا با داشتن 61 ساله یکی از معروف ترین و محبوب ترین مربیان در فوتبال ایران است. امروز در دربی شماره 83 مرد اول مسابقه لقب دارد. او در 3 دربی گذشته 2 برد،یک مساوی،6 گل زده و3 گل خورده در دربی با تیم پرسپولیس داشته است.این عکس مربوط به اولین حضور برانکو در ورزشگاه آزادی است .

 

1143466

 

ساعت 15:46

 

اولین‌های دربی 83 به شرح زیرند:
1-برای اولین بار استادیوم آزادی در تمام سکوها صاحب صندلی است.
2-برای اولین بار علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال در دربی است.
3-برای اولین بار مدیر عامل استقلال در دربی ،رضا افتخاری است.
4-برای اولین بار استقلال بدون برد در مسابقات لیگ به مصاف پرسپولیس می رود.به جز ادواری که مسابقات 2 تیم در هفته اول و دوم برگزار شده است.
5-برای اولین بار فاصله استقلال و پرسپولیس در دربی بیش از 10 پله هنگام برگزاری دربی بوده است!
6-برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر 5 بازیکن پرسپولیس سابقه گلزنی در دربی را داشته اند.مسلمان،طارمی،رضاییان،عالیشاه وعلی پور این 5 مرد گلزن هستند .

 

ساعت 15:42

موسی سلامت با عکس حجازی و نوروزی
موسی سلامت جانباز مشهور میادین فوتبال امروز با تصویر جالبی در دست در ورزشگاه حاضر شده است. در تصویری که او در دست دارد تصویر ناصر حجازی و هادی نوروزی توأمان وجود دارد.

 

ساعت 15:30

 

با ظرفیت اعلام شده در ورزشگاه آزادی، این ورزشگاه با 78 هزار و 116 نفر ظرفیت برای هواداران، دیگر بزرگترین ورزشگاه آسیا نیست. آزادی در حال حاضر کمتر از برنابئو و بیش از آریانس آرنای مونیخ ظرفیت دارد. البته با در نظر گرفتن ظرفیت جایگاه‌های وی‌آی‌پی و سی‌آی‌پی و البته پله‌ها آزادی نزدیک به 6 هزار تماشاگر بیشتر خواهد گرفت. این دربی اولین شهرآوردی است که هواداران در آن کاملا روی صندلی خواهند نشست.

 

1143460

 

 

ساعت 15:20

 

ویژه برنامه دربی از شبکه سه با حضور ستاره‌های سابق سرخابی آماده پخش می‌شود. از بین مهمان‌های این برنامه محسن خلیلی و امید روان‌خواه قطعا مثل همیشه در برنامه پیش از دربی حاضرند. نکته جالب این است که با توجه به اینکه هر دو تیم از سامانه 3090 حمایت می‌کنند آیا سامانه 3040 در این برنامه به تبلیغ خواهد پرداخت یا نه؟

 

ساعت 15:18

 

هواداران استقلال هنوز بخش زیادی از جایگاه خود را در ورزشگاه آزادی پر نکرده‌اند که این مساله باعث اعتراض پرسپولیسی‌های حاضر در ورزشگاه است. آنها عقیده دارند با توجه به شرایط میزبانی بهتر است از این به بعد بلیت‌فروشی با شرایط غیرمساوی انجام بشود. چیزی که هرگز در دربی‌ها اتفاق نیفتاده است.

 

1143461

 

ساعت 15:17

 

هواداران پرسپولیس انتظار داشتند رامین رضائیان در دیدار امروز این تیم مقابل استقلال حضور پیدا کند. اما این اتفاق رخ نداد تا مشخص شود برانکو روی تنبیه رضائیان سفت و سخت ایستاده است. البته احتمال حضور رامین در نیمه دوم در ترکیب وجود دارد.

 

1143462

 

ساعت 15:02

 

در حالی که کنترل شدیدی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای حضور و صدور آی دی کارت خبرنگاران صورت گرفته بود، در اتاق مخصوص خبرنگاران شاهد حضور افراد متفرقه زیادی اعم از کودکان خردسال نیز هستیم!

 

ساعت 14:55
 

پرسپولیس؛ ظرفیت تکمیل
در حالی که 2 ساعت به آغاز بازی مانده ظرفیت استادیوم در بخشی که طرفداران پرسپولیس حضور دارند تکمیل شده و شاید کمتر از 2 هزار نفر به پر شدن کامل بخش سرخ سکوها باقیمانده باشد. در این بین استقلالی ها نیز رفته رفته در سکوهای بخش آبی مستقر می شوند. به نظر می رسد تا زمان شروع دربی تمام 80هزار نفر سکوها تکمیل شده باشد.

 

ساعت 14:52
 

اجرای گروه تواشیح
در ادامه مراسم سرگرم کننده در استادیوم آزادی، گروهی تواشیح به اجرای برنامه پرداختند که در این بین حضور فردی حدود 5 ساله در بین اجراکنندگان جالب توجه بود.

 

ساعت 14:50
 

بازیکنان در آماده باش
از دقایقی دیگر بازیکنان برای حضور در استادیوم خود را مهیا می کنند. در این رابطه فرشاد احمدزاده با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرامش نوشت: ما داریم میریم واسه بازی؛ دعامون کنید.

 

ساعت 14:45
 

اعتراض به خواننده پرسپولیسی
حضور یک خواننده با گرایش قرمز در استادیوم و اجرای برنامه در ادامه اعتراض هواداران رقیب را در پی داشت. این خواننده که در زمان اجرای برنامه به سمت هواداران قرمز رفته بود و ابراز احساسات کرده بود با اعتراض شدید از سوی استقلالی ها همراه شد.

 

ساعت 14:03

 

بار دیگر بلندگوهای استادیوم روشن شد و اینبار برای تماشاگران استادیوم مولایی، مجری صدا و سیما شروع به اجرای برنامه کرد. او ابتدا از هواداران دو تیم خواست به تشویق هادی نوروزی بپردازند. در خواست برای احترام به رقیب و اعلام برنامه های استادیوم در دیگر بخش های صحبت های مولایی بود.

 

ساعت 14:02
 

وقت خواب!
برخی از هواداران دو تیم بدون توجه به سر و صداهای موجود روی صندلی استادیوم به خواب رفته اند و تا اینگونه استراحت عصرگاهی خود را پشت سر بگذارند و برای تماشای دربی آماده شوند.

 

ساعت 14

 

قدرتنمایی مدیران استقلال و پرسپولیس در استادیوم؛ تمام بنرهای تبلیغاتی اطراف استادیوم اختصاص به نام اسپانسر و حامی مالی دو باشگاه دارد  تا مدیران دو باشگاه در حساس ترین بازی سال به خواسته خود دست یابند.

 

ساعت 13:57

 

طرفداران دو تیم از هم اکنون به سر دادن شعار علیه تیم رقیب و تشویق تیم خودی مشغول هستند. این در حالی است که هنوز حدود 50 درصد استادیوم خالی است.

 

ساعت 13:05

 

همانگونه که سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده بود باد شدیدی در استادیوم آزادی در حال وزیدن است که موجب شده گرد و خاک زیادی برپا شود و تماشاگران با مشکل مواجه شوند.

 

ساعت 12:10

 

تعدادی از طرفداران پرسپولیس در اطراف ورزشگاه آزادی قصد حضور در محوطه هتل آکادمی برای تشویق بازیکنان تیم را داشتند که با ممانعت نیروهای انتظامی مواجه شدند.

 

ساعت 11:55

 

برنامه ورزش و مردم در اقدامی کم سابقه کری بین هواداران قرمز و آبی در کوچه پس کوچه های شهر را پخش کرد. فضای هواداری فوتبال در انتظار آغاز دربی ٨٣ هستند.

 

ساعت 11:52

 

در حاشیه پارک نکنید
برخى از هواداران دو تیم اقدام به پارک خودروهاى خود در حاشیه استادیوم کرده اند که این مساله بازار داغ جریمه از سوى راهنمایى و رانندگی شده است.

 

ساعت 11:51
 

پیراهن هاى محبوب
هواداران دو تیم با پیراهن بازیکنان محبوب خود در استادیوم حضور یافته اند که در این بین پیراهن هایى با نام طارمى، على کریمى از پرسپولیس و کاوه رضایى و خسرو حیدرى از استقلال محبوبیت و فراوانى بیشترى نسبت به سایرین دارد.

 

ساعت 11:50

 

برخلاف همیشه در مسیرهاى منتهى به استادیوم ترافیک و ازدحام وجود ندارد و به نظر مى رسد فروش اینترنتى بلیت در این مساله نقش داشته باشد.


حسن کامرانی فر رییس دپارتمان داوری پیش بینی کرد تیم داوری دربی قضاوت خوبی داشته باشند .

 

ساعت 11:20
 

هواداران چلسی، منچستر و اینتر و میلان در آزادی
برخی هواداران استقلال و پرسپولیس با پیراهن های تیم های چلسی، منچستر و اینتر و میلان در استادیوم حضور یافته اند. همرنگ بودن لباس تیم های غول های اروپایی با پیراهن دو تیم سرخابی تهرانی و کری های مرسوم بین این هواداران باعث شده تا آنها با این تیپ وارد استادیوم شوند.

 

ساعت 11:17
 

باز هم بلیت سیاه
با توجه به اتمام سریع بلیت های مربوط به دربی هشتاد و سوم، برخی از طرفداران دو تیم که از این مساله جا مانده اند، اقدام به حضور در استادیوم آزادی و تهیه بلیت از طریق بازار سیاه کرده اند. قیمت برخی بلیت ها تا سقف 50 هزار تومان هم قابل مشاهده است. البته ماموران حراستی حاضر در استادیوم به شدت مراقب این مساله هستند و با آن برخورد می کنند.

 

ساعت 11:05

 

* استادیوم آزادی با توجه به تغییرات و صندلی گزاری جدید اکنون 78116 صندلی برای حضور هواداران دارد که به انضمام جایگاه وی آی پی و سی آی پی پذیرای 80هزار هوادار و تماشاچی خواهد بود.

 

* شب گذشته تعدادی از هواداران از شهرستان خود به استادیوم آزادی رساندند که مسوولان سازمان لیگ با توجه به نداشتن بلیت از آنها خواستند به شهر خود بازگردند و در انتظار تهیه بلیت نباشند.


* با توجه به برگزاری چلنج کاپ بسکتبال آسیا در استادیوم آزادی، ازدحام این مجموعه بیش از پیش خواهد بود و کنترل خاصی برای رفاه تماشاگران دو بازی در نظر گرفته شده است.


* 7 آمبولانس و دو اتوبوس امداد در استادیوم آزادی و اطراف آن حاضر هستند تا در صورت بروز اتفاق احتمالی اقدامات لازم را صورت دهند.

 

ساعت 11

 

* غلامرضا بهروان اعلام کرد با توجه به پیش فروش شدن بلیت های دربی به صورت اینترنتی، هیچ بلیتی در استادیوم آزادی فروخته نخواهد شد و تماشاگرانی که بلیت ندارند وارد استادیوم نشوند.


ساعت 10:10

 

هواداران پرسپولیس با حضور روی سکوها به تشویق تیم خود مشغول هستند. در این میان از پرچم بزرگی که کانون هواداران پیش تر از آن صحبت کرده بودند روی سکو افراشته شد.

 

ساعت 10

 

درب استادیوم آزادی باز شد. در حالی که عنوان شده بود درب های استادیوم آزادی از ساعت 12 به روی تماشاگران دو تیم باز است، با توجه به تجمع هواداران دو تیم و جلوگیری از ترافیک، دستور باز شدن درب های استادیوم صادر شد تا هواداران وارد مجموعه آزادی شوند.
* بازرسی کاملی از سوی یگان های ویژه و حراستی حاضر در استادیوم صورت می گیرد تا مشکلی در جریان بازی به وجود نیاید و از بروز هرگونه حاشیه جلوگیری شود.
* برخورد مسوولان شهرداری با عواملی که اقدام به فروش پرچم و بوق و تنقلات می کنند. برخی از فروشنده ها با حضور در مکان های غیر مجاز باعث ایجاد ترافیک شده اند که ماموران شهرداری اقدام به برخورد با آنها کردند.

 


ساعت 9:30
 

بازار داغ رنگ و پرچم
هواداران دو تیم با خریداری پرچم های مربوط به باشگاه خود، جو خاصی را در بیرون استادیوم به وجود آورده اند و همچنان به کری خوانی مشغول هستند. برخی هواداران نیز با رنگ صورت های خود سرخ و آبی کرده اند. بازی اعداد هم داغ است و عدد 4 و 6 گل سرسبد این کری خوانی.

 

ساعت 9:30

 

طارمی، کاوه رضایی، مسلمان گل می زند
در میان کری خوانی های هواداران دو تیم پرسپولیسی ها مغرورانه از برد مقتدرانه تیم خود خبر می دهند و استقلالی ها که از نتایج هفته های گذشته دلگیر هستند امیدوار به برتری آبی پوشان و پایان ناکامی. در میان کری خوانی آنها گلزنی مهدی طارمی و کاوه رضایی و محسن مسلمان احتمال محتمل عنوان می شود.
لطفا آشغال نریزید
با توجه به تجمع هواداران دو تیم در اطراف ورزشگاه، زباله زیادی اطراف استادیوم جمع آوری شده است. برخی از هواداران بی توجه به این مساله و سطل های در نظر گرفته شده، زباله های زیادی را در اطراف خیابان های منتهی به استادیوم ریخته اند.

 

ساعت 9:30

 

کری خوانی های مرسوم در استادیوم آزادی- اندک هواداران حاضر در اطراف استادیوم که بیشتر آنها از شب گذشته در محل های اسکان اطراف استادیوم سود برده بودند، با حضور در جلوی استادیوم به کری خوانی مشغول هستند.

 

ساعت 9

 

*باز شدن پارکینگ های استادیوم آزادی با هماهنگی نیروهای راهنمایی و رانندگی
صرف صبحانه توسط بازیکنان پرسپولیس و استقلال. بازیکنان پرسپولیس و استقلال که در هتل آکادمی و المپیک اسکان یافته اند مطابق برنامه صبحانه خود را صرف کردند و خود را مهیای فرشینگ صبحگاهی می کنند.

 

دیدگاه‌ها